Only the Strong (1993)

Actie / Drama

geregisseerd door Sheldon Lettich
met Mark Dacascos, Stacey Travis en Geoffrey Lewis

Graffiti op de muur, tralies voor de ramen en tuig in de schoolbanken. Zo treft Louis Stevens zijn school aan na een paar jaar uit Miami te zijn weggeweest. De schoolleiding heeft niets te vertellen, want de lokale drugsbaron maakt op school de dienst uit. Om wat aan deze situatie te veranderen, stelt Louis voor om de tien meest criminele leerlingen lessen in Capoeira te geven. Na een aarzelend begin, dragen de jongens Louis al snel op handen en laten zien wat discipline en wilskracht is.

avatar van Ibrahim
Eén van de beste vechtsportfilms.

avatar van You_bastard
Capoeira wordt heel mooi weergegeven in deze film.

Het is een goeie film, wil hem nog steeds kopen op dvd.
Maar nergens te krijgen hier in NL

Nomak
Een heel goede vechtfilm met prachtige vechtscenes. Heb ik vroeger heel veel keer gezien. Ik geef er dan ook 3,5 sterren voor.

deze film kan ik me herinneren dat ik hem in 1996 heb gezien en het een hele goede film is, laatst heb ik deze film nogmaals gezien en daarbij kan ik concluderen dat de film nog steeds goed is en blijft, de beste film van mark dacascos 5 ster

helaas ben er ook al jaren op zoek naar deze film is de laatste van hen die ik nog mist in mijn collectie echter zeer jammer

avatar van FillumGek
Degelijk filmpje. Capoeira is een spectaculaire sport, helaas is de film minder spectaculair. Geen verrassing te bekennen. De moves zijn mooi, maar het wordt niet echt spetterend in beeld gebracht. Het is overduidelijk dat de klappen niet echt aan komen waardoor het er soms een beetje te nep uit ziet.

In Tom Yum Goong zit ook een scene met een capoeira-vechter en alleen dat gevecht is al spectaculairder dan alle gevechten in deze film bij elkaar. En dat is jammer.

FillumGek schreef:

Dan noem je ook een echte vechtfilm Tom-yum-goong! Zoals je misschien niet weet is Only the Strong een highschool-vechtfilm. Wat had je dan verwacht? Zeker dat die jongens binnen een paar lessen het mooiste van de sport laten zien. Maar zoals ik al zei: Een bekrompen mening over deze film.

Hele mooie film, ook sheldon lettich brengt hier alles mooi in beeld.

avatar van superfly84
Ik heb deze film vaker gezien dan ik op 2 handen kan tellen.
Vond deze film vroeger al helemaal geweldig maar heb laatst de videoband, ja je leest het goed de videoband! weer uit de kelder gehaald en nog eens gekeken en blijft gewoon een geweldige actie film. Ik heb hier ook al eindeloos naar gezocht in dvd winkels maar tevergeefs.

avatar van Imperial Figure
Sheldon Lettich beste (eigenlijk enigste goede samen met Lionheart) film met een zeer goede Mark Dacascos die vol met energie zit.

Blijft vermakelijk om wasbordjes tegen elkaar te zien vechten, ondanks het dunne verhaaltje. Verder vond ik de sfeer, mede dankzij de muziek, geslaagd.

Vermakelijke film.

Film is me ook goed bevallen. Vreesde eerst dat die flink gedateerd zou zijn (1993) Maar zelfs dat viel me reuze mee.
Uiteraard voorspelbaar dat wel, maar het stoorde me niet. Vechtscenes waren uitstekend.

avatar van Gang_Star
Best een redelijke film, maar daar houd het ook wel bij op. Mark Dacascos is het hoogtepunt met zijn (capoeira)moves in een vrij matig verhaal dat wel lekker wegkijkt door de actiescene's.

Mark Dacascos zijn beste film.

avatar van eka81
M.A.A.C. – Trailer For ULTIMATE JUSTICE Starring MARK DACASCOS. UPDATE: DVD Release Date - maactioncinema.com

2017:

nieuwe film van Mark Dacascos !!!

staat nog niet op deze site, graag toevoegen