Rapid Fire (1992)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Dwight H. Little
met Brandon Lee, Powers Boothe en Nick Mancuso

Twee jaar geleden zag Jake Lo zijn vader sterven onder een tank op het Plein van de Hemelse Vrede in Beijing. Bij de herdenking willen de rebellen van toen dan ook graag dat Jake het woord doet. De bijeenkomst wordt verstoord als Jake een man door het raam ziet vliegen, die net vermoord werd door een drugbaron. Omdat hij het gezicht van de dader heeft gezien, loopt hij nu zelf ook gevaar, maar gelukkig beheerst hij karatetechnieken.

avatar van Insignificance
Leuke actie stamper. De soundtrack verklapt meteen wat het is en het verhaaltje is gelukkig niks meer dan een wegwijzertje richting harde noten die gekraakt moeten worden en het daadwerkelijk kraken daarvan. Brandon Lee mag het doen, niet bepaald gezegend met een formidabele uitstraling, maar een wiseass en hij mept er met impact en soms wat creativiteit op los. Jammer dat Boothe als nieuwe vader niet wat meer om handen krijgt, maar Mancuso als maffia baas zet wel lekker aan. Veel gunplay ook en dan krijg je een bonte mix van Amerikaans no nonsense werk en Aziatische sier. Al Leong is op de afspraak. En dat helpt.

avatar van PEN15
De films met Bruce Lee jr. in de cast zijn om welbekende tragische redenen natuurlijk dun bezaaid en dan is het even in het archief graaien en terugstappen naar het onbekende Rapid Fire. Als acteur komt Brandon absoluut niet zo overtuigend over als in de Kraai, maar wellicht is dat voornamelijke te wijten aan de bedroevende teksten. Het was zo ontieglijk pover dat ik het idee dat die hele film eerst in Chinees gesproken was en daarna snel voor afronding was vertaald met simpel Engels. Ik kon maar niet voorkomen dat ik telkens het acteren en verhaaltje zat te vergelijken met Jackie Chan in Rotterdam. Kortom: Als je Brandon goed wilt bewonderen zit er niks anders op dan The Crow nog eens op te zetten.

goeie film met brandon lee.helaas een van de weinigen.als ie nog had geleefd had ie wel in meer leuke films gespeeld denk ik.maar heb me prima vermaakt.

avatar van ChrisM
Eigenlijk heeft deze film wel een cannon feel to it .... zeker de muziek lijkt rechtstreeks uit american ninja te komen

avatar van TronMan
Leuke actie film, met een jaren tachtig 'feeling'. Tja en Brandon Lee.. hier nog wat matig aan't acteren. Zijn doorbraak ,het zeer gave ' The Crow ' zou gaan volgen. Helaas liep het allemaal anders, door dat bizarre 'ongeval' op de set.