Blind Fury (1989)

Actie / Komedie

geregisseerd door Phillip Noyce
met Rutger Hauer, Terry O'Quinn en Lisa Blount

Nick Parker is blind geworden in de Vietnam-oorlog. Hij komt terecht bij een inheemse stam, die hem leren om te gaan met blind zijn en zijn blindestok, voorzien van een samoeraizwaard. Eenmaal terug in zijn land besluit hij zijn oude vriend Frank Deveraux op te zoeken. Frank blijkt echter ontvoerd te zijn en wordt gedwongen om in een drugslaboratorium te werken. Deveraux weigert om hier te werken en de maffia besluit zijn zoontje te ontvoeren. Parker begint dan een strijd tegen de maffia om Deveraux en zijn zoontje te redden.

avatar van john mcclane 2
zal wel een b film zien.
Het is wel een van de betere R.Hauer films die ik ken.

leuke actie, die beter word door het blind zijn van Hauer

avatar van des1
Slappe hap. Je hebt toch steeds de indruk naar een Nederlandse acteur met bijbehorende dictie in een Amerikaanse film te kijken. Wel leuk (ergens aan het begin) is dat ie zei dat ie goed is in circumcisie.

avatar van pjutter
Actie/ Komedie, faalt op beide vlakken.

avatar van max cady
Erg leuke film zal gedeeltelijk ook een stuk jeugdsentiment zijn. Verschrikkelijke poster trouwens er zijn wel mooiere van deze film!

avatar van de grunt
MediumRare Entertainment will bring to Blu-ray Phillip Noyce's action film: Blind Fury