Stone Cold (1991)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Brian Bosworth, Lance Henriksen en William Forsythe

Joe Huff is een politieagent die alle regels aan zijn laars lapt. Op een gegeven moment dreigt hij het korps uit te worden geschopt, maar dan wordt hij door de federale overheid benaderd. Zij vragen hem te infiltreren in de criminele en zeer gewelddadige motorbende 'The Brotherhood.' Joe accepteert het aanbod en gaat undercover. Hij weet al snel het vertrouwen van de bendeleider te winnen, maar dan ontdekken een paar bendeleden zijn ware identiteit.

Een zogenaamde macho "biker"actiefilm, clichématig, lachwekkend, maar op de een of andere manier toch onderhoudend, met het nodige stuntwerk, veel geweldsscènes en een respectabele hoeveelheid doden. Een aantal scènes vond ik behoorlijk gay georiënteerd (en opmerkelijk in dit kader was dat vrouwen enkel door hem gekust werden). De houterig acterende Brian Bosworth mocht zijn gespierde borstpartij herhaaldelijk laten zien.

avatar van Brabants
Vermakelijke infiltratiefilm waarbij het verstand op nul kan worden gehouden en je de beelden voor zich kan laten spreken. Over-the-top actie staat hierin garant en het moet gezegd worden dat deze film zijn roem zal hebben ontvangen voor het tonen van het slechtst beveiligde gerechtsgebouw waar dan ook ter aarde. Geen logica maar knallen dat is hier het verzilverde credo voor 95 minuten aan kijkplezier.

avatar van DiDa
Nog eens herbekeken. Heerlijke foute actiefilm met goede actie en een bad ass cast.

avatar van Filmkriebel
Helemaal mee eens. Echt een goede actiefilm met een spetterende laatste 15 minuten. Een undercover cop moet een bende moordzuchtige bikers neerhalen. Stoere motorrijders die domme toeren uithalen, tietenzwaaiende biker chicks, weelderige nektapijten, motorachtervolgingen . Geen enkel stereotiep wordt uit de weg gegaan, maar het valt nergens tegen. Zelfs het dunne verhaal niet, ook Bosworth niet, en zeker Lance Henriksen niet als de psychopatische aanvoerder van het tuig. Waar het aan ligt dat dit zo'n leuke film is weet ik niet. Het mag dan fout zijn, ik heb me in ieder geval heerlijk vermaakt! Dikke 3,5*

avatar van Insignificance
Best vermakelijk. Verhaaltje van niks natuurlijk, maar daar gaat het niet om. Baxley besteedt er ook niet zo heel veel tijd aan. The Boz moet rammen, waar en met wie dan ook en als hij het niet doet, is er wel iemand anders die agressief te werk gaat. Lomp en bot in alles wat het te bieden heeft, zoals de foute rockmuziek van toen. Hoort erbij. Het is in ieder geval heel wat leuker dan stramme mannen op leeftijd die tegenwoordig in actiefilms worden toegelaten en krampachtig vechtkunstjes opvoeren. Doe mij dan dit soort gooi-, smijt-, knok- en plofwerk maar. Jammer dat McMurray niet wat meer te doen krijgt, maar Henriksen maakt dat als badass biker meer dan goed.

avatar van Marvinleeaday
Not my cup of tea. Een paar mannen die hun torso (ook erg veel borsten, voor mij wat minder bezwaarlijk) erg graag willen laten zien en een tikje te "over the top".

avatar van JoeCabot
Vermakelijke brok macho-erfgoed. Zo maken ze ze niet meer.

Stone Cold grabbelt een resem lompe actieclichés bijeen en doet er nog een flinke schep bovenop. De 80s waren duidelijk nog niet helemaal uit de achteruitkijkspiegel verdwenen. Dat vertaalt zich onder meer in het episch nektapijt van Brian Bosworth.

Fans van het genre worden vooral de eerste helft echt verwend. Een feest met veel coole actie, maar ook hier en daar een sappige one-liner en flink wat onfunctioneel naakt. Na een uurtje lijkt het kruit echter verschoten en vervelt de film tot een standaard B-actieflick. Om dan gelukkig wel te eindigen met een stevige knaller.

Eentje voor de Al Bundys onder ons. 3,5*

avatar van FunkStarr
JoeCabot schreef:
het episch nektapijt van Brian Bosworth. Eentje voor de Al Bundys onder ons.

Haha nektapijt . Begrijp alleen die Al Bundy nog niet helemaal maar kan aan mij liggen. Bedoel je gewoon voor de man op de bank met chips en bier? Daar ga ik dan maar even van uit en ook dat klopt. Ik vind alleen een paar scenes een beetje gay achtig, dat is echt te fout, maar verder kan ik deze blijven kijken. Wat een vermakelijke film blijft dit en Forsythe, maar vooral Henriksen spelen geweldige schurken. Ook al doet Bosworth gewoon zijn ding met maar één, of hooguit twee verschillende gezichtsuitdrukkingen, ik vind hem lang niet slecht.

avatar van Iron Maiden
Iemand enig idee waar ik deze kan kopen?

avatar van FunkStarr
Iron Maiden schreef:
Iemand enig idee waar ik deze kan kopen?
Ben zelf ook wel benieuwd, wil deze eigenlijk ook wel hebben. Ik heb hier wel twee andere dvd's van Bosworth liggen, maar die zijn beide ruk

avatar van JoeCabot
FunkStarr schreef:

Precies.

Denk dat het een andere film is die ze morgen op Vijf geven hoor !!!

Tarkus schreef:
Denk dat het een andere film is die ze morgen op Vijf geven hoor !!!

Ik doe het Nederlandse tv overzicht maar ik denk dat deze komt Stone Cold (2005) (TV) - imdb.com

stinissen schreef:

Ja die had ik ook gevonden op het programma van Telenet.
Yelo TV - Maak van elk scherm een tv - yelotv.be

Lijkt meer op The Terminator.

avatar van baspls
scorsese schreef:

Lijkt meer op The Terminator.

Vond ik ook al ja. Rare jongens die Italianen

een lekkere foute actiefilm.heb me best vermaakt.hou wel van foute vechtfilms.