Avengement (2019)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Jesse V. Johnson
met Scott Adkins, Craig Fairbrass en Thomas Turgoose

Een gevangene mag de gevangenis verlaten en gaat met proefverlof. Hij weet echter te ontsnappen aan zijn bewakers en pakt zijn criminele leven weer op. Hij wil wraak nemen op de mensen die verantwoordelijk zijn voor problemen uit zijn verleden.

avatar van schram101
Adkins kickt behoorlijk ass in deze trailer zeg.

avatar van Alexander1900
Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd.

avatar van eka81
Scott zet hier zijn beste rol neer ...
4/5*

avatar van DiDa
Echt een gave, rauwe, stoere en keiharde film! Adkins zet hier een sterke rol neer in misschien wel zijn beste film tot nu toe!

Gewoon een Goede actie film heb mij goed vermaakt

avatar van DreamTech
Nou 1 van zijn beste lekkere rauwe engelse actie films genoeg actie ging kijken dacht zal wel weer niets wezen maar in tegendeel verhaal sja .. ?? gewoon kijken

avatar van boemboem27
hele rauwe keiharde aktie film,die vaak erg over de top is.
hier is "Adkins" wel een hele badguy
het laatste half uurtje in de kroeg duurde mij te lang
veel flashbacks waar in niet zo'n fan van ben.
maar zoals ik al zei keiharde aktie,verstand op nul
zak chips erbij en genieten maar...

avatar van schumacher
Als je goeie en harde gevechten film zien, deze is gewoon zalig . Scott Adkins is is een topper, die zou in echte topfilms moeten meespelen, ik zie er maar weinig zo goed vechten in films. Boyka films met hem zijn ook super.

Het is ook een Engelse film en die volledige cast was gewoon top en speelden hun rol zeer goed.
Het verhaal was ook leuk, niet hoogstaand maar wel leuk en zo'n film kijk je ook niet zozeer om het verhaal .

Ik heb zeer hard genoten van deze film.

Doe zoals mij: zak chips, colake, voeten op het bankske en genieten maar, santé.

avatar van Brabants
Avengement is een misdaadfilm die prima past binnen het genre. Scott Adkins neigt zo af en toe rond het B-film gehalte te dansen maar daarvan is hier zeker geen sprake. De film is onderhoudend met de flashbacks richting zijn penitentiaire situatie en zijn missie naar rechtvaardigheid.

avatar van Grindhouse62
Een keiharde misaad-/ actifilm in de categorie wraakfilms. Adkins is hier goed op dreef en zet een sterke rol neer. De vele vechtscenes zijn rauw en extreem bikkelhard. Ik vind ook dat deze film tot nu toe, 1 van de beste films van Adkins is. Toppertje. Een 3.5 voor deze film.

avatar van hoffhaan
Keiharde rauwe misdaad actie. Verhaal stelt niet veel voor maar de actie daarentegen geeft de film een voldoende. 3.0

avatar van filmkul
Matige actiefilm. Het verhaal is zwak en de uitwerking wat saai. De opbouw is aardig, helaas is het werken met flashbacks wat storend en voegt ook niks toe aan de film. Johnson doet net even te veel zijn best om een Tarantino werkje neer te zetten. De actie is hard en grof, maar de actiescenes zijn wat eentonig. Adkins acteert verder prima voor dit soort type films. 1.5/2.0

filmkul schreef:

De flashbacks voegen niks toe aan de film? De hele film draait om de flashbacks en wat er toen gebeurd was. Ze zijn essentieel voor de film, omdat het verhaal voornamelijk word opgezet in deze flashbacks. Het lijkt me een beetje raar om te zeggen dat ze niks toevoegen, want het is letterlijk de fundering voor het plot van de film.

avatar van filmkul
Zivio207 schreef:

Wat ik er mee bedoel is dat het net zo goed in chronologische volgorde verteld had kunnen worden. Voor mij heeft het werken met flashbacks toegevoegde waarde als het ook daadwerkelijk iets doet met de film of met het verhaal, zoals bijvoorbeeld in mysteries of whodunnits. Het mooiste voorbeeld is Memento.

avatar van ikkegoemikke
So...prison turned you into a stone-cold killer, did it?
Nah, prison didn't.
You and my brother did.

Heb ik nog maar net de Filippijnse wraakfilm “Maria” gezien waarbij een beeldschone furie alles wat ze op haar pad tegenkomt in kreukels bokst, dient zich al de volgende aan. Ditmaal eentje uit de UK en van een heel ander niveau. Niet alleen het verhaal zelf is te pruimen, maar ook de oneindige reeks van vechtscènes zal de fans van actiefilms in extase brengen. Scott Adkins is een toonbeeld van brute kracht die zonder pardon zijn tegenstanders verpletterd met zijn mokerslagen. Verwacht je dus aan een grote hoeveelheid rondspetterend bloed, versplinterde beenderen, gekraakte schedels en rondvliegende wijsheidstanden. Met andere woorden, “Avengement” is een bikkelharde film.

In eerste instantie verwachte ik iets gelijkaardigs als “We still kill the Old Way” of “Legend”. Een Engelse misdaad/actiefilm vol gewelddadigheden maar waar die Engelse beleefdheid nog steeds aanwezig is in de achtergrond. Dat geldt dus niet voor “Avengement”. Hier wordt iedere beleefdheidsvorm keihard de grond in gestampt. Je kan het best vergelijken met “Brawl in cell block 99”, maar dan op Engelse bodem. Deze film is een verademing als je het vergelijkt met al het digitaal gecreëerd geweld dat de laatste tijd in Hollywood wordt gefabriceerd. In deze film heerst het fysieke een beetje meer. Bij het Disney en Hollywood geweld slaak je een “wow” kreet. Bij “Avengement” is het eerder een “auw” kreet. Het fysieke geweld is zo realistisch dat je somtijds de pijn zelf kunt voelen. En niet alleen de tegenstanders van Adkins kermen luidruchtig. Ook hijzelf ziet af en moet regelmatig rake klappen incasseren.

Niet alleen moet Adkins de razernij die doorheen Cain’s aderen giert hier demonstreren. Dat is dan wel 90% van de totale speelduur. Je ziet ook hoe doodnormaal en eerlijk Cain is aan het begin van de film. Een goeie knul die bij zijn broer gaat smeken om hem te helpen met een idee om een gymzaal op te starten. De transformatie is echter angstaanjagend als hij een tijdje in de nor zit. Een straf die hij heeft opgelopen nadat de klus die hij moest uitvoeren voor zijn broer vreselijk verkeerd loopt. ’t Is daar dat de redelijk brave Cain langzaamaan in een wreedaardige, stevig van zich afbijtende heethoofd verandert. De constante pogingen van medegevangenen om hem aan een mes te rijgen, zorgen ervoor dat hij dagelijks traint en oefent. Alleen hier al zijn de confrontaties bikkelhard. ’t Is ook hier dat hij een metaalachtig gebit aangemeten krijgt. Als hij tenslotte in een privépub terechtkomt, is Cain een getekend man. Zowel innerlijk als uiterlijk. Het enige wat Cain nog interesseert is wraak nemen.

Om eerlijk te zijn kende ik Scott Adkins totaal niet. Een compleet onbekende voor mij. Tja, de mega-fans van actie en knokfilms zullen waarschijnlijk nu verongelijkt hun neus ophalen. En ik geef grif toe dat ik zelf niet begrijp dat ik deze keiharde Engelsman nog niet kende. Van mijn part mag hij gerust een robbertje mogen meevechten met “The Expendables” de volgende keer. Hij zou zeker niet misstaan tussen een Statham en een Van Damme. Zeker niet een persoon die je wil tegenkomen in een donker steegje. Niet alleen toont Adkins in deze film dat hij de nodige vechttechnieken meester is, maar voor één keer had ik niet de indruk dat men hier het ik-volg-mijn-beurt-rustig-af-om-in-elkaar-geslagen-te-worden principe toepast. Dat principe wordt meestal gebruikt in zulke actiefilms. Dan zie je iemand geduldig staan wachten aan de kant die op het moment dat een collega geplet tegen de muur plakt vliegensvlug diens plekje inneemt. Iets dat op mijn zenuwen werkt telkens dit gebeurd.

Avengement” is geen eersteklas film en zal zeker en vast geen lading filmprijzen in de wacht slepen. Misschien is het gebruik van flashbacks niet iets waar je enthousiast van wordt. Zoals ik. Maar als je gewoon eens wilt genieten van een rauwe, extreem gewelddadige wraakfilm, dan is deze echt wel geschikt voor je. Ik heb er in ieder geval intens van genoten.

avatar van schram101
Hij was de VP van Vandamme in Expendables 2 al ikkegoemikke. En ja, dat was cool

avatar van ikkegoemikke
schram101 schreef:

Voila, weer iets bijgeleerd Bedankt.
Dan had ik Adkins toch al eens aan het werk gezien !

Ohhhhhh jeh....lekker Brits....ruw hard

wel genoten van deze film. Eerder op de avond naar Downton Abbey geweest en had de behoefte aan iets anders. Nick Moran en Scott Adkins zaten goed in hun rol. Goede actiepakker

avatar van Elchapo
Ja hoor......lekkere no nonsense actie film.weinig diepgang maar gewoon 90 min. Vol gas......4 stars.

avatar van umbra
Aah actiefilms zoals ik ze graag heb. No nonsense actiefilm die er lekker op inbeukt. Met een top Scott Adkins, die ik eerder al loofde voor zijn rollen. Top vermaak en een verdiende 8/10.

Harde actiefilm, kijkt lekker weg, ik vindt de "flashbacks"niet storend en maken het verhaal compleet. Goede opbouw met rauwe gevangenis gevechten, in de pub is het wat tammetjes op de rondvliegende hersenen van zijn broer en het eindslot na dan......

avatar van Filmkriebel
Geen alledaagse actiefilm. Vooral de ongewone verhaalstructuur (niet chronologisch, flashbacks) zorgt voor een verhaal dat met mondjesmaat onthuld wordt. Zo wordt de gebeurtenis die Cain Burgess naar de cel stuurde pas laat in de film getoond. Adkins geharde kop is goud waard... De vechtscènes zijn best bruut maar we zitten hier bijlange niet aan het niveau van die Indonesische films... TOch vind ik deze film een aangename ontdekking... En Cain, de naam zal niet toevallig gekozen zijn, verwijzend naar de allereerste bijbelse broedermoord

Wat een slechte film. Slecht geacteerd, en een verhaallijn van niks. De gevechtsscenes waren tenenkrommend.

Het verhaaltje is flinterdun, maar liefhebbers van knokpartijen en afgeschoten hoofden en ledematen, komen volop aan hun trekken.

Matige film waarin een gevangene een bezoek brengt aan zijn overleden moeder en vervolgens ontsnapt. Een simpel plot voor deze wraakfilm, die ondanks het gebruik van flashbacks op sommige momenten wel inzakt. De vecht-scenes zien er wel goed uit en zijn lekker hard. Maar op een gegeven moment heb je het wel gezien. Net geen 3.0 sterren.

Denk wel de best acterende rol van Adkins tot nu toe, die zich hier knap staande weet te houden
tussen al de Britse acteurs die meestal zoals ook hier prima spel leveren. Maar de film moet het
natuurlijk vooral van de vechtscenes hebben, en die zijn hard en bruut, uitstekend uitgevoerd.
De vele flashbacks functioneel die de uiteindelijke aanleiding aangeven van Adkins bezoek in de
pub. Klein bezwaar is het vrij magere verhaal, en dat je ook niet aan de indruk kunt ontkomen
dat de film vooral is opgehangen aan het knokfenomeen Adkins. Maar in ieder geval garant voor
genoeg kijkplezier wanneer je van een flinke dosis attractief vechtgeweld houdt.

Puike wraakfilm met een prima hoofdrolspeler.
Veel actie, veel geweld en veel bloed. Echt wat voor de liefhebbers van dit genre.
En het scenario is bovendien ook niet slecht !!

avatar van bjerik76
Een gevangene ontsnapt na een aantal jaar uit de bak, gaat direct naar "het cafe" toe waar jaren ervoor iets was gebeurt en haalt uit zijn jaszak ineens de afgehakte hand neer?
Die had hij al die jaren goed geconserveerd bij zich in de gevangenis ?
Hoe/wat/waar was dat dan al die jaren gebleven ?

dat dus al na 15 minuten ..

ach, Hiij had ieder geval wel mooi blinkende tanden waar hij goed mee kon praten.

avatar van sinterklaas
Leuk Brits misdaadfilmpje. Gelukkig niet weer zo'n herhaaldelijk amateuristisch riedeltje dat zich weer eens richt op voetbalhooligans, Essex of een Ritchie wannabe achtige constructie.

Om te beginnen switcht Avengement vaak met de tijd. De ontsnapping van de verminkte gevangene (die hier ook erg strak wordt neergezet door Scott Adkins), met die hele Tarantino-achtige geheel in die pub... en de flashbacks die de film doen ogen als een gevangenisthriller.

En dat weet prima uit de verf te komen. Adkins wil wraak. Wraak op degene die hem misleidt hebben en alles en iedereen die er verantwoordelijk voor is. De hoofdprijs is voor zijn broer. De scene's in de kroeg zijn erg amusant. De personages hebben iets charismatisch en ook het barvrouwtje vormt een leuk gezelschap. Maar Adkins weet de boel onder de duim te houden en neemt, terwijl hij de pintjes wegdrinkt, rustig de tijd om zijn statement te maken. Dan de flashbacks in de gevangenis. Snoeihard, koud, uitzichtloos, en genadeloos. Vrijwel hoe een gevangenisfilm zou moeten zijn.

De actie en de vechtscenes zijn lekker gewelddadig en bloederig en weten te raken. De regisseur heeft zich niet tam gehouden. Wel opmerkelijk dat dit van een regisseur is die een paar gigantisch slechte B-films op zijn naam heeft staan.

En dat Adkins de nieuwe vechtersacteur kan worden ala de vroegere Van Damme, is ook wel duidelijk.

Prima misdaadfilmpje, met vele tijduitstapjes... en de botte Engelse humor mag ook niet ontbreken. Nou, dan heb je wel een paar mooie ingrediënten.

avatar van Daan258
Voor tussendoor nog wel vermakelijk, maar al met al niet zo boeiend.
Sowieso ben ik niet heel groot fan van Scott Adkins, maar zo af en toe een actie film waar je je verstand even lekker op nul kan zetten is wel geinig.
Het verhaal is vrij matig maar gelukkig weten de actie scene's nog wat te redden.
Wel leuk dat ik voor het eerst Leo Gregory na de film Hooligans weer in een film zie spelen.ziet spelen. Geen grote rol dat hij heeft maar alsnog.