• 8.228.485 stemmen

The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006)

Horror / Thriller | 91 minuten / 96 minuten (unrated version)
3,19 1.092 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Speelduur: 91 minuten / 96 minuten (unrated version)

Geregisseerd door: Jonathan Liebesman

Met onder meer: Jordana Brewster, R. Lee Ermey en Andrew Bryniarski

Releasedatum: 16 november 2006

Over The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning

"What you know about fear... doesn't even come close."

Tijdens hun laatste uitje voor ze naar Vietnam gestuurd worden, zijn de twee broers Eric en Dean met hun vriendinnen Bailey en Chrissie het slachtoffer van een ongeluk. De nachtmerrie begint voor hen echter pas echt als lokale sheriff Hoyt ter plaatste komt en hen meeneemt naar een groot huis, waar hij en zijn gestoorde, kannibalistische familieleden wonen ...

imageimageimageimageimageimageimage

Uncle Charlie Hewitt / Sheriff Hoyt

Sheriff Winston Hoyt

Thomas Hewitt (Leatherface)

Slaughterhouse Supervisor

avatar van Gluon

Gluon

Ik heb nauwelijks een kettingzaag gezien op het einde na jammer want dat is toch waar de film overgaat ?

Origineel is 10x beter vond dit echt een tegenvaller

Ik ga deze week de Texas Chainsaw 3D kijken maar daar verwacht ik naar deze film niet veel van

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Te braaf is misschien het sleutelwoord deze prequel te typeren maar tegenover zetten ze dan wel de overheerlijke rondborstige Baird, wat mij betreft ook één van de meest effectieve moderne vixens. Intro is echt sterk maar jammer dat ze zich verdoen met een origin van Leatherface, haalt de groezelige southern sfeer wat onderuit. Al blijft het niet echt mijn reeks, too many hicks to handle. Qua basis prima re-take maar met de beweegredenen benadering haal je de film wel onderuit. Jammer.

avatar van 6-6-6

6-6-6

Na het briljante origineel gezien te hebben en de remake's van 2003, 2013 en dan tot slot deze versie, een prequel van de remake uit 2003. Vond ik deze versie uit 2006 het eerste half uur nog wel te pruimen, (als voorloper op het ontstaan van deze hillbily familie), maar toen kwamen er zeer veel fouten in de film voor en vond ik deze prequel op de 2003 remake wel genoeg. ik heb de film wel afgekeken maar ik ergerde mij zeer aan de vele fouten in de rest van deze film een kleine voldoende 3 sterren.

avatar van duffs

duffs

het is allemaal vaker gedaan en ik blijf het leuk vinden deze heeft dezelfde duistere zweer als het orgineel uit ik geloof 1976 ofzo ik heb me ermee vermaakt nou moet ik die van dit jaar ook nog effe zien en daar breng ik later me stem over uit maar deze ook al is het vaker gedaan ik heb ze wel veel slechter gezien bijvoorbeeld die met Paris Hilton een goede 6 van mij vermakelijk meer ook niet

avatar van djquinn

djquinn

deze film is op zich wel goed, maar er hadden meer aanvallen van letherface in gemogen. Het is volledig niet te vergelijken met het origineel omdat dit gaat over hoe hij is ontstaan.

avatar van jippie2010

jippie2010

Tja... van mij had het niet gehoeven.

Niet dat het heel slecht was, maar het heeft geen toegevoegde waarde,

en zeker niet vernieuwend. Daardoor minder spannend. *2,5

avatar van tattoobob

tattoobob

Toch wel een leuke aanvulling op de reeks.

De sfeer word goed weer gegeven in deze film......een lekkere hillbilly bende ook de locaties zijn perfect.

Bij deze film moest ik soms denken aan House of 1000 Corpses (2003) maar dat kan ook aan mij liggen.

Jordana Brewster is voor mij de beste actrice in dit geheel en tegelijk ook de mooiste om naar te kijken.

Goede bloederige scenes wisselen elkaar af...al is Leatherhead niet zoveel op de voorgrond aanwezig,maar dat maakt de film er niet minder om.

Jaaaa veel beter dan het laatste wangedrocht.

R. Lee Ermey speelt ook weer de pefecte idioot en dat staat hem goed.....ik snap waarom ze hem vaker kiezen voor diezelfde soort rollen..het stoort ook niet.

avatar van 606

Heb de 2 disc uncut version met 3 alternatieve eindes nu op dvd de Engelse versie. Ben erg benieuwd.

avatar van John Milton

John Milton

"Come on Tommy, Ain't no different than the slaughterhouse. Meat's meat, Bone's bone... Get it done."

Na The Texas Chainsaw Massacre (2003) herkeken te hebben, was het nog maar een klein stapje om de directe prequel daarop van een paar jaar later er ook even in te gooien, waarin we de gebeurtenissen voorafgaand aan die film zien. Hoewel voor mij duidelijk iets minder dan de 2003 film, is het leuk om te zien waarom Uncle Charlie Hewitt / Sheriff Hoyt zijn tandjes mist, en hoe het komt dat Uncle Monty zonder beentjes in een rolstoel zit . The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning was pas de tweede film van regisseur Jonathan Liebesman, en dat valt toch een beetje te merken in de trefzekerheid van de regie. Of het is gewoon de man zelf, ik kan het moeilijk beoordelen, aangezien ik latere pareltjes van zijn hand als Battle Los Angeles (2011), Wrath of the Titans (2012) en Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) niet heb gezien.

Jordana Brewster vond ik eind jaren '90 toen The Faculty uitkwam, best een pretty. Tijdens de Fast and the Furious films werd dat geleidelijk minder. Hier gaat het prima, al is ze nogal karig na de weelde van Jessica Biel in die witte tanktop van het vorige deel. Het voldoet echter prima, en datzelfde geldt eigenlijk voor de andere acteurs. Net als bij de 2003 versie zijn er enkele kleurloze karakters bij, maar Matt Bomer speelt vrij aardig, wanneer we niet met zijn latere sterke rol in The Normal Heart (2014) gaan vergelijken. Iedereen die zijn rol hervat als onsmakelijk geschifte redneck is weer prima, waarbij uiteraard R. Lee Ermey het wederom tot een kunst verheft.

Al met al een prima tussendoortje, al voegt het verder niet heel veel toe en is het als horrorfilm bepaald niet memorabel.

p.s. die poster, holy crap. Can you say phallic!?

avatar van Daan258

Daan258

There is a time when every boy becomes a man

Na ongeveer een week nadat ik het vorige deel uit 2003 heb bekeken ook dit deel opnieuw herzien.

Ook dit blijft een heerlijk lekkere prequel.

Nu ook na ( als het goed is ) de 3e keer bekijken van de film super genoten en geen enkel moment verveeld.

Ook hier weer zo'n lekkere grauw, vieze sfeer wat vrijwel gelijk vanaf het begin aanwezig is.

De cast was ook uitstekend en misschien vond ik het zelfs ietsjes beter dan bij het vorige.

Sowieso is het een groot pluspunt dat ze weer R. Lee Ermey gecast hebben als sheriff. Ook hier zet hij weer zo'n vreselijke maar onwijs gave rol neer.De zwarte en vieze humor van hem, Heerlijk

Daarnaast hebben we ook Jordana Brewster waarbij we in het vorige deel Jessica Biel hadden.

Als ik dan zo ga vergelijken moet ik zeggen dat ik Jordana Brewster een stuk beter vond spelen als Jessica Biel die ik normaal gesproken juist heel sterk vind. Dus dit is ook wel een klein pluspuntje voor dit deel.

Als ik ga kijken naar de opbouw van de film vond ik juist het vorige net ietsjes beter.

Daar was toch net wat meer spanning en donkere sfeer aanwezig als bij dit deel in het begin. ( maar dan heb ik het ook alleen over het begin van de film.) Zeker niet dat het hier slecht was want ook hier gaat het gelijk helemaal los.

Leatherface was helaas wel wat minder. Puur hoe hij eruit zag was gewoon niet zo creepy als bij deel 1. wat toch gelijk invloed heeft op de spanning in de film.

Ik vind het super moeilijk om deze 2 films te gaan vergelijken. Het zijn allebei zeer sterke en gave horror films. Maar als je me zou vragen welk deel ik het best vond is dit een hele lastige vraag voor mij:p

Als ik ga kijken naar de eerste helft van allebei de films moet ik zeggen dat deel 1 daar net ietsjes beter was. Daarin tegen was de 2e helft van deze film zonder twijfel een stuk vermakelijker. Dit komt helemaal door de laatste 30 minuten van de film. Want hier zaten toch een paar heerlijk, lekkere, gruwelijke,harde en vieze scene's in met behoorlijk wat gore. Juist hierdoor zorgt dat de film een stuk stijgt.

Dusja, zoals je kan zien hebben allebei de delen zo veel positieve en wat negatievere punten.

Qua gore en kills was dit deel voor mij beter. ( mede door de laatste 30 min)

Sfeer: allebei erg goed maar het vorige deel net wat beter ( mede door de eerste helft heb ik het dan vooral over.)

Acteerwerk en cast: Ook dit vond ik bij dit deel een kleine verbetering.

Leatherface: Ja, dit was wel bij het eerste deel beter en duisterder.

Het is dat mijn stem al staat op een 4,0* dus denk ik toch dat ik hem gewoon maar laat staan.

Maar heel veel scheelt het niet. Het is echt vooral door de laatste 30 min van de film waarbij ik met een heerlijk grijns op me gezicht heb zitten kijken.

Maar laat ik maar gewoon zeggen dat ook dit deel een fantastische film is.

Gore, spanning, sfeer noem maar op. Wat wil je nog meer.

Dus voor de horror fans zeg ik het ook maar wat ook ik bij het deel uit 2003 zei: Mocht je de film nog niet gezien hebben is dit absoluut een aanrader.

avatar van joolstein

joolstein

Drie jaar na de remake van de horrorklassieker uit 1974 volgde er een prequel. Even duister als de remake over de gedegenereerde familie Hewitt. Echter is de ontstaansgeschiedenis nogal nihil. We zien in het jaar 1939 in een vleesfabriek de geboorte (aardige smeerboel) van Leatherface. De baby wordt gedumpt en een liefhebbende redneck-vrouw vind hem op in het gezin. Helaas komt film niet verder dan dat onze kettingzagende vriend een moeilijke jeugd heeft gehad. Waarna er algauw wordt overgeschakeld naar de bekende formule. En met die bloederige scènes scoort de film wel goede punten. Want we zien wel gruwelijke scenes waar mensen in stukken worden gehakt of gevild. Doordat het veel van hetzelfde toont, is geen film die het genre op zijn grondvesten zal doen trillen, maar als een vermakelijk horrorspektakel, is zeker wel geslaagd.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Echt genoten van deze horrorklassieker. De meiden zijn leuk (niet te sexy) maar het is vooral r. Lee Ermey die indruk maakt als valse sheriff. Ook een paar prima gore momenten. Kortom meer moet dat niet zijn. 4,5 sterren

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Omdat ik vanavond niet goed wist wat ik eens zou kijken had ik besloten om deze maar weer eens te herzien. En iedere keer weer denk ik, je moet toch wel een flink partijtje ziek zijn om zoiets te bedenken he. Wat een ziek zooitje bij elkaar die gestoorde familie. En ik geloof niet dat ze een betere acteur voor sheriff Hoyt hadden kunnen kiezen als R. Lee Ermey. Die vond ik in Full Metal Jacket ook al super goed. Dat is ook degene die deze film het kijken waard maakt, aldus dat vind ik.

avatar van krosnicky

krosnicky

Heel stuk beter dan zijn voorganger veel spannender leukere kills en Jordana Brewster was super in deze film wel vond ik het wat weinig Chainsaw voor een Texas Chainsaw film nu ja om dat dit de laatste is die ik bekijk hier alle 8 de films van goed naar minder goed

1 The Texas Chainsaw Massacre 1974

8 The Texas Chainsaw Massacre 2003

avatar van Shadowed

Shadowed

Gaaf!

Kan zich meten met 1 van de betere delen in de reeks en van de modernere films vind ik dit zelfs de beste. De regie van Liebesman is net wat indrukwekkender dan die van Nispel. Beide films hanteren wel dezelfde stijl, maar Liebesman weet toch die impact wat beter uit te werken, resulterend in een aantal zeer gave scenes.

De film moet wel even opgang komen voordat het losgaat. De opbouw is zoals we kunnen verwachten een beetje aan de trage kant, maar visueel zitten er genoeg mooie dingen tussen. Daarnaast zijn de personages ook een keer niet uitermate irritant. Echt goed kan ik ze niet noemen, maar ik had er verder ook geen problemen mee.

Visueel een degelijke film. De vuile maar opgepoetste cinematografie weet erg goed te werken en de moorden zijn aardig bruut. Misschien wordt er net wat te veel off-screen gehouden, maar de impact van de kettingzaagscenes vond ik toch behoorlijk goed. Het overkomt me niet vaak dat ik een horrorfilm zoals deze als schokkend ervaar, maar af en toe zat ik toch met open mond te kijken.

Natuurlijk kan een film zoals deze zich niet met de koningen van gore meten, maar ik vind dat de film een aardige poging waagt. Spannend wordt het alleen nergens, maar zowel de komedie als brute horror werken uitstekend. Qua vermaak zit het goed en het tempo ligt (uiteindelijk) ook hoog. Liebesman weet daarnaast een aantal gemene scenes goed uit te werken, wat op z'n beurt de eerdergenoemde impact verhoogt.

Ik heb me kostelijk vermaakt met deze film. Sterk geregisseerd, schokkender dan de andere moderne TCM-films. Misschien had het soms iets explicieter gemogen en de personages zijn wat plat, maar verder heb ik erg genoten van deze film. Weer eens een TCM-film waarin de kettingzagen ook echt indruk maken. Leuk.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Goede horror film, maar is zeker niet zo sterk als de vorige uit 2003. Die was toch wel wat spannender en 'viezer'.

Toch is deze ook erg goed te pruimen hoor! Lekker verstand op nul en genieten van de cliché scenes en verkeerde keuzes die iedereen steeds maakt.