• 11.463 nieuwsartikelen

Met onder meer: Olivia Bonamy, Michaël Cohen en Adriana Mocca

Gesproken taal: Frans en Roemeense

Plot Ils

"They're already inside."

Lucas en Clementine leiden een rustig leventje, totdat Clementine op een nacht wakker wordt. Ze heeft gestommel gehoord en spoort Lucas aan om een kijkje te nemen. In eerste instantie zien ze niks, maar al snel blijkt dat er iemand is. Diegene blijft echter in de schaduw rondsluipen en jaagt hen de stuipen op het lijf.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Een kleine horror/thriller klassieker door het verrassende einde.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik vond het meer een thriller dan een horror. Verder vond ik het redelijk, niet echt geweldig.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een film met een beperkte speelduur en dat is net goed om de spanning maximaal te houden. De duisternis doet goed zijn werk, net als de onzekerheden van het koppel en de vlucht. Ook de geluiden worden optimaal gebruikt. Best creepy dat geluid van onder meer die ratelaar.

Bleek dat het uiteindelijk puberale schoffies waren die uit waren op wat amusement. Ik wist niet goed wat te verwachten daar ik blank de film ben ingegaan. De beginscène met de auto liet totaal niet uitschijnen wie de dader(s) waren.

Zeer aardige film waar in vergelijking met een horrorfilm niet tot in het extreme is gegaan. Maar dat hoefde zeker niet. Gebaseerd op waargebeurde feiten, steeds wat tricky om de balans tussen realiteit van fictie te vinden, maar de makers slaagden hier wel in denk ik.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Toen ik Ils zo'n 16 jaar geleden zag, vond ik het al een goeie film. Nu ik er weer eens opnieuw naar gekeken heb vind ik dat nog steeds. Die niks zeggende kritieken van, ik vind het ongeloofwaardig, daar kan ik nou net helemaal niks mee. Het is film en geen documentaire. Het blijft gewoon een prima wegkijkertje.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Bud Spencer schreef:
Wat een hoog gemiddelde heeft deze amateuristische flutfilm (En die kinderachtige geluiden van de aanvallers waren eerder lachwekkend dan eng). Alleen de sfeer was goed, maar de rest was helemaal niks. Ik weet trouwenszeker als dit een Amerikaanse (engelstalige) film was de film slechter zou scoren, je ziet wel vaker dat matige anderstalige films hoger scoren.

Tja ik weet niet heel goed wat ik hier van moet denken. Of stem je altijd zo raar? Ik bedoel het serieus he, voor de duidelijkheid, want ik zag dat je 'Twins' in jou top 10 hebt staan terwijl je die maar 3,5 ster geeft. Ik neem aan dat je toch wel betere films kunt bedenken. Of is je top 10 aan een update toe?