Der Goldene Handschuh (2019)

Alternatieve titel: The Golden Glove

Duitsland / Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Fatih Akin
met Jonas Dassler, Marc Hosemann en Philipp Baltus

Hamburg, de jaren 70. De seriemoordenaar Fritz Honka boezemt angst in bij de inwoners van de grootstad. Hij vermoordt vier prostituees wier lichaam hij in verminkte staat achterlaat. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van AmazingPP
Fascinerende en bizarre film die het verhaal vertelt van Honka, een pathetische, vieze alcoholist en tevens seriemoordenaar. Erg rauw in beeld gebracht. Je moet het maar kunnen hoor, zo acteren. Vier sterren.

max cady schreef:
Es Geht Eine Träne Auf Reisen ... Nou, dan wist je wel hoe laat het was ...

Dan had hij honger en kwamen de worsten en kabeljauw op tafel

Dit is zo'n film die echt nog wel even blijft hangen. We duiken in het brein van een seriemoordenaar, die de meest afschuwelijke dingen doet met zijn vrouwelijke slachtoffers. Vreselijk, temeer omdat het ook nog eens waargebeurd is. Hoe erg, ranzing, goor en vuil deze film ook is, is het mijns insziens een meesterwerk. Dat heeft deze film in de eerste instantie te danken aan de casting, want die is fenomenaal. De hoofdrolspeler zet een ongelooflijke prestatie neer (je moet het maar kunnen), maar ook de wat oudere dames van de lichte zeden doen zeker niet onder wat acteren betreft. Deze film is ondanks de gruwelijkheden briljant gemaakt en alles klopt gewoon. Zeker geen alledaagse film en zeker niet geschikt voor gevoelige mensen.

Deze film. . . .

avatar van the hustler
Karikaturale trol drinkt er eerst ene en verlost daarna verlepte hoeren uit hun uitzichtloze situatie op al even wansmakelijke als vermakelijke wijze. The End.

avatar van knusse stoel
Een film die gelijk begint met een vrouw in bed met achterwerk op slipje na bloot. Verder gaan we zien: in elkaar geramde gezichten, bloot, sex in probeer situaties, gescheld tot op een zeer oncomfortabel niveau: "stoephoer, stopcontactneuker enz..."
U ziet het, leest het en raakt mogelijk gechoqueerd maar het is (net als de hoofdrolspeler doet) een kwestie van doorzetten en incasseren. Bij mij waren regelmatig de traanbuizen open vanwege de gore humor, vriendin vond het nu en dan te ver doorgaan. Heren, kijk mogelijk alleen of kijk met een vrouw die voor het kijken naar goor gedrag niet terugdeinst.
Nu en dan had ik het gevoel dat het prima was dat er niet te veel in mijn buikje zat, zo goor was dat huis en de hoofdpersoon met zijn vriendenschare.
Een 8, waarvan 1 punt voor het gedurfde

avatar van mcdaktari
knusse stoel waar heb je deze film gezien als ik vragen mag?

avatar van mcdaktari
Vanavond de film kunnen kijken en echt een prima film. De jaren 70 zijn perfect nagemaakt. Het acteren was ook weinig mis mee. Maar wat een ziek figuur zeg, maar nou vond ik dat die hele kroeg wel vol zat met behoorlijk wat wazig volk. Dit soort films mag ik graag zien zo nu en dan en ik versta redelijk goed Duits dus wat dat betreft was de film voor mij goed te volgen. Het was trouwens een vrij onbekende film voor mij van een ook voor mij onbekende regisseur. Maar ik zag dat hij best redelijk veel goeie films heeft gemaakt, of althans met een redelijke waardering.