Der Goldene Handschuh (2019)

Alternatieve titel: The Golden Glove

Duitsland / Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Fatih Akin
met Marc Hosemann, Jonas Dassler en Philipp Baltus

Hamburg, de jaren 70. De seriemoordenaar Fritz Honka boezemt angst in bij de inwoners van de grootstad. Hij vermoordt vier prostituees wier lichaam hij in verminkte staat achterlaat. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

• Vanaf donderdag 20 juni in de bioscoop

Naar het gelijknamige boek van Heinz Strunk.

Vanaf 20 juni in de bioscoop (Cinéart)

Kan al iemand iets over de film schrijven ? Ben zeer benieuwd

avatar van Guines
Wat een ongelooflijke transformatie van Jonas Dassler, moest even goed kijken of hij dat was. Dit schijnt overigens meer een horror te zijn, ik las al behoorlijk wat recensies van journalisten die 'm slecht en walgelijk vonden. Niet dat ik de recensent van the Guardian serieus neem, maar mijn aandacht is wel gewekt.

''David Ehrlich of Indiewire gave it a D and called it “disgusting” and “one of the most vile serial killer movies ever made”

Ok, nu moet deze film haast wel goed zijn

Disgusting ?? Ben ook zeer benieuwd

avatar van Drs. DAJA
De film is een stomp in je maag maar waanzinnig. Fatih Akin zegt net zo veel over de hoofdpersoon, de seriemoordenaar, als over diens omgeving. Het feit dat hij het leven van Honka hierin breder heeft getrokken maakt de film zinnig, waarachtig en onvergetelijk.

Onvergetelijke film inderdaad. Een ranzige, verstikkende en hallucinante ervaring.
En dat bedoel ik op de best mogelijke manier.
Ik loop niet vaak de bioscoop uit terwijl ik me afvraag wat ik zojuist heb gezien maar dit was een van die keren.

avatar van tattoobob
Laat maar komen deze

avatar van DarlingDionne
Oh deze MOET ik zien!

avatar van John Milton
DarlingDionne schreef:
Oh deze MOET ik zien!
Ik moet zeggen, ik ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden, na wat ik over deze film heb gehoord.

re-view! re-view! re-view!!!

Vanaf 22 augustus te koop op amazon.de, ga ik zeker kopen.

avatar van ratfish
maurice32 schreef: