Martyrs (2008)

Frankrijk / Canada
Horror / Drama

geregisseerd door Pascal Laugier
met Morjana Alaoui, Mylène Jampanoï en Catherine Bégin

Frankrijk, begin jaren ’70. Als de 10-jarige Lucie na maanden spoorloos verdwenen te zijn geweest wordt teruggevonden, zit haar lichaam onder de wonden. Er is echter geen spoor van seksueel misbruik; waarom ze werd ontvoerd en door wie, is een raadsel. Vijftien jaar later, en geholpen door haar vriendin Anna, zoekt Lucie genoegdoening...

TEASER

avatar van nadrin
Niet mijn ding. Maar dit is echt wel heftig.

avatar van Zwolle84
Lucas1991 schreef:
Het wordt nergens eng, spannend of ziekelijk.

Bij de eerste twee kan ik me nog iets voorstellen, als je er met andere verwachtingen naar kijkt dan ik, maar niet ziekelijk? Onder welke categorie valt iemand levend villen dan wel?

Zwolle84 schreef:

Ja maar je ziet het niet gebeuren, ik kreeg er totaal geen naar gevoel bij. Ziet er een beetje hetzelfde uit als dat museum in Amsterdam waar ze kunst van lijken hebben gemaakt. Dan vind ik Saw of Hostel enz. Zieker.

avatar van Zwolle84
Lucas1991 schreef:

Ja maar je ziet het niet gebeuren, ik kreeg er totaal geen naar gevoel bij.

Ik wel, heel erg. Vond het ook erg aangrijpend en misselijkmakend. Ik beelde me in dat ik daar zelf hing en alleen maar zo snel mogelijk dood wilde. Heel naar.