Martyrs (2008)

Frankrijk / Canada
Horror / Drama

geregisseerd door Pascal Laugier
met Morjana Alaoui, Mylène Jampanoï en Catherine Bégin

Frankrijk, begin jaren ’70. Als de 10-jarige Lucie na maanden spoorloos verdwenen te zijn geweest wordt teruggevonden, zit haar lichaam onder de wonden. Er is echter geen spoor van seksueel misbruik; waarom ze werd ontvoerd en door wie, is een raadsel. Vijftien jaar later, en geholpen door haar vriendin Anna, zoekt Lucie genoegdoening...

TEASER

avatar van Macmanus
Nog een keer de trailer (want die van Stephan doet het bij mij niet) Verklapt voor mij teveel ik stopte halverwege. Maar lijkt me weer een frans filmpje om in de gaten te houden!

avatar van Macmanus
Boeiend interview met de maker over de film

Zoals ik al dacht een film die goed past in het rijtje, Inside, Frontiere(s), Haute Tension. Maar kennelijk ook meer op dramatisch vlak kan slagen wat het alleen maar nog boeiender maakt. Misschien dat het stiltjes in de buurt kan komen van iets unieks als Irreversible?

Leland Palmer (crew)
Die trailer die jij gaf doet het ook niet meer, Mac. Heb zelf even op Youtube gezocht. Twee trailers kon ik vinden. Erg vreemd, maar behoorlijk indrukwekkend. Vooral bij de tweede trailer kreeg ik overal kippenvel door dat geschreew, wow...

Hier dan weer wel

Naast Vinyan de horror films waar ik warm voor loop.

Leland Palmer (crew)
Jah, dat zijn ze. Thanks! Ik kan het niet helpen, maar ik word echt bijna bang van die trailers

avatar van rcksn
Deze MOET ik zien

avatar van ASman
Haha, in een interview heb ik gehoord dat een van de gebroeders Weinstein de film heeft proberen te bekijken ,maar hem snel heeft afgezet omdat het hem allemaal iets te zwaar op de maag lag. Uit reviews kon ik al opmaken dat de film niet zo bloederig is als Inside maar nog een stuk zwaarder om te bekijken. Kortom, een film waarnaar ik uitkijk!

avatar van brucecampbell
Deze poster vind ik toch beter! http://i34.tinypic.com/142d4e8.jpg

Leland Palmer (crew)
Die is mooi inderdaad. Voer een correctie door zou ik zeggen

avatar van aire.
Hmmm, vind de huidige net wat minder gewoontjes.

Teasers zijn werkelijk briljant. Ook meteen aan 'mijn films' toegevoegd. Wilde toch al wat meer horror zien. Misschien eens een praatje met Halcyon of OH maken, voor wat leuke filmpjes binnen het genre

avatar van Brianna
Als het goed is, ga ik m strx kijken, als het lukt, dus wordt vervolgt......

Waar als ik vragen mag?

avatar van ASman
Volgens imdb komt hij op 5 november uit in Belgie. Hopen dat dit echt zo is,want naar deze film kijk ik toch echt wel uit.

Dat is goed nieuws!

avatar van Brianna
Pfffff, nog steeds niet gezien, en hij lijkt me erg goed, iemand een idee, of er in nederland een release van komt, of ergens in nederland gaat draaien

avatar van Halcyon
Heb net gelezen dat hij in België zou draaien op 5 november. Hoe het zit voor Nederland weet ik niet.

avatar van rcksn
ik word gek, ik moet deze zien

avatar van ASman
Bwaarghh, deze draait in Vlaanderen alleen in Antwerpen en Brussel. Dit levert voor mij een klein probleem op aangezien ik in het goede Limburg woon.
Zucht, ik denk dat het nog afzien zal worden tot aan de dvd-release.

Wie deze film gaat kyken is echt ziek in zn kop! Ben er vanavond heen geweest en het was echt een zieke film. Tot het midden ging het nog wel, maar daarna kreeg je gewoon een LIVE marteling te zien. Beelden van mensen die zo dun zijn omdat ze geen eten krijgen, beelden van mensen die hun polsen opensnijden, beelden van mensen waarvan hun hele lichaam uit elkaar liggen, leuk he? Spannend he? NOU NEE. Toen die hele marteling begon waarvan ik 15/20 minuten van heb gezien, ben ik weggelopen. Serieus, ik snap niet HOE deze film op de markt kan komen!

avatar van Halcyon
DVD-release staat gepland voor 24 februari 2009 op Dimension Extreme. Bron: www.thehorrorgeek.com

Je kan ook gewoon een keertje naar de bios Halcyon

Edit: zie net bij Eden Lake dat je daar al van op de hoogte bent! Staat normaal gezien vanmiddag op de planning bij ons

avatar van Halcyon
UGC zie ik nog zitten (maar daar draaien ze hem niet). Metropolis vind ik eigenlijk echt een schande, je weet wel, pauze tijdens de film enzo... Maar waarschijnlijk deze week toch Midnight Meat Train en/of Martyrs meepikken. Het vlees is zwak...

Tja, wij gaan ook véél liever naar UGC, maar volgens mij heb je niet bij elke film pauze in Metropolis, of ze moesten hun beleid veranderd hebben de laatste wekene. Laatste keer toen wij gingen geen last van gehad. Op zulke fratsen zit ik in ieder geval ook niet te wachten.

Daarbij moet je toch vooral grijpen wat je kan, het bios release schema is al plat genoeg.

Onderhond schreef:

Daar zit iets in. Maar ik wacht liever op een deftige DVD-release dan dat ik m'n geld uitgeef aan een matige bioscooprelease. Maar soms is de verleiding gewoon erg groot, zoals nu. Dus met een beetje goede wil staat hier en/of bij Midnight Meat Train een reviewtje tegen het einde van de week.

avatar van Evil Kneel
Halcyon schreef:

Ik ben gisterenavond naar Martyrs geweest in Metropolis en er was toch echt geen pauze hoor. Is nooit bij filmvertoningen daar.

Evil, ik ook looool.

Evil Kneel schreef:
Is nooit bij filmvertoningen daar.

Eh, excuseer? Elke keer als ik ga heb ik prijs...

avatar van Evil Kneel
Halcyon schreef:

Eh, excuseer? Elke keer als ik ga heb ik prijs...

Absurd, ik ga nu al zeker een jaar of 8 naar de film daar. De enige keer dat er pauze was, is tijdens the Return of the King geweest.

Misschien heeft het te maken dat ik altijd de late film van 22:30 pak, anders staan we voor een mysterie.

Hoi iedereen,
heb gisteren de film Martyrs gezien in de Metropolis...

Ik ben nogal veel gewoon wat horror betreft, ik werk bij de politie en heb dus ook al wat "lijken" gezien. De één al wat properder dan de anderen... als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ik kan u zeggen... denk goed na voor je deze film ziet... Zoals iemand voor mij reeds zei, deze film is echt ziek.

Verschillende mensen hebben de zaal verlaten voor het einde.

Ik zeg het nog eens, ik ben veel gewoon maar dit was "hard".
Denk dus goed na want de film vergeet je nooit meer.

Mijn vriendin is wenend uit de zaal gelopen en ik moet toegeven dat ik het zelf ook moeilijk had.
Dit om de reden dat de film zwaar maar heel zwaar is op psychologisch vlak maar ook wat de beelden betreft.

Deze film is +16. Dit is veel te laag. Zou op zijn minst +18 moeten zijn.

Denk dus goed na voor je hem ziet en eet vooral niets op voorhand... Ik waarschuw u, je gaat alles eruit k*tsen...