Cabin Fever 2: Spring Fever (2009)

Horror

geregisseerd door Ti West
met Rider Strong, Noah Segan en Giuseppe Andrews

Een gruwelijk, vleesetend virus dat zijn slachtoffers tot op het bot weet te verslinden, wist een gruwelijk eind te maken aan de vakantie van Paul en zijn vrienden. Het virus gaat echter nog steeds rond en komt terecht in het water, waardoor het zich nog sneller weet te verspreiden. Tijdens het eindfeest van een school komen de leerlingen hier al snel achter als een aantal aanwezigen ineens besmet worden met het afschuwelijke virus en het feest verandert in een groot bloedbad.

avatar van nightbreed
Vermakelijk werkje.

congo
Ti West weet met Cabin Fever 2: Spring Fever een heerlijk campy sfeertje neer te zetten met hier en daar leuke humor en overdreven bloederige gore. Ook het camerawerk vind ik zeer sterk: het heeft (zoals meerderen al hebben gezegd) wel iets van grindhouse. Dit helpt wel om een beetje in de genre-sfeer te komen. Als vervolg op Eli Roth's Cabin Fever heeft dit tweede deel weinig van doen, ondanks dat ik Winston weer echt een geniaal personage vond. Maar ik vind dit filmpje weer een lekker anderhalf uurtje vermaak.

avatar van mock turtle
Matige film, waarin twee verhaallijnen (die van het eindbal en die van het virus) een beetje doelloos naast elkaar zwerven en niet echt lekker samen komen. Erg veel gore scene, dat wel.

avatar van playah26
Zwak vervolg op deel 1 die nog goed te pruimen was, waar deel 1 nog wat spanning had en veel humor is het hier nergens meer te vinden.

Veel later uitgekomen dan deel 1 maar in de tussentijd heeft ti west niet veel nagedacht om deel 1 te evenaren of minimaal ergens in de buurt te komen. prutswerk helaas.

avatar van Daan258
Qua gore is deze film aardig goed, er zitten toch een paar smerige scene's in.
Maar verhaal en acteren was echt vreselijk. Vooral aan die politieagent daar ergerde ik me dood aan.
Toch was het best een geinig filmpje om een x te zien.

congo
playah26 schreef:

Deel 1 is juist een ode aan het slasher-genre terwijl deel 2 een campy splatter-flick is. Het zijn ook eigenlijk allebei twee totaal verschillende films. (qua thema dan).

Geslaagd vervolg, al is het nauwelijks een vervolg te noemen. Deze film gaat z'n eigen gang; het sfeertje werkt goed, de filmmakers hebben duidelijk geen pretenties en er wordt gelukkig geen poging gedaan e.e.a. uit te leggen en er zitten erg leuke scènes tussen. De twee hoofdrolspelers brengen het er overigens prima vanaf. Eerlijk gezegd snap ik de lage ratings niet zo.

avatar van Zandadder
Onlangs flarden op tv gezien, maar mijn ex was op visite.
Bij het voorbij zappen bleef ik weleens wat langer hangen, maar uiteindelijk kon ik het niet echt maken....

Toch bleven een aantal scenes hangen en kreeg ik de indruk dat deze film wel leuk genoeg was om hem nog een kans te geven.

Vanavond herzien na een download en mijn inschatting was destijds terecht.
Leuk voor horrorliefhebbers.

avatar van tattoobob
Zeker beter als de eerste,ik heb me prima vermaakt met deze film.
Eeen leuke wegkijker voor de horrorfans!!

avatar van BlueJudaskiss
De verrassing van het jaar is toch wel voor mij Cabin Fever 2. Een lading gore die er niet om liegt, maar - en dat is, laten we eerlijk zijn toch wel uitzonderlijk voor het genre - ook nog prima acteurs en schitterend camerawerk. Ik werd hier heel, heel erg vrolijk van. Ondergewaardeerde film!

avatar van misterdhdh
als horrorliefhebber vind ik dit een enorme tegenvaller. had een spannende horrorfilm verwacht, maar da sloeg tegen. gore is er wel aanwezig en maakt voor mij de film nog draaglijk. het gore is ook goed gemaakt. vooral die scene met die vingernagel, penis. , die arm die afgesneden wordt vond ik er een beetje fake uitzien. voor de rest ergde ik me aan veel personages waaronder die vervelende politieagent, ook raar verhaal. ook die animaties met die tekeningen mochten er voor mij uit, net zoals de laatste 5 minuten van de film. al bij al is de scene met de vingernagel nog het beste voor mij. de eerste 5 minuten van de film is ook niet onaardig. voor de rest vond ik er maar weinig aan. niet mijn soort humor/film. komt misschien omdat ik een spannende film had verwacht.

1.5/5

avatar van Phantasm
Deze vind ik nog slechter dan zijn voorganger, je moet het leuk vinden.

ipman-99
"Wanna know what kinda pussy you gonna get for this? Oh man, you're gonna get the Sashimi!" ... " !!!

Heerlijke Sequel (Heropfrissing) !!! "Cabin Fever 2" ditmaal van Ti West is weer een heerlijke
campy sfeer Horrorfilmpje geworden ! De factor gore is nu ook weer ruimschoots aanwezig.
De cliché personages zijn weer aanwezig net zoals eerder gezegd het campy sfeertje.
De gore en scheutje naakt doen de rest !
De agent uit deel 1 is nu ook aanwezig met zijn 'party' dialogen en zwarte humor.

avatar van bjerik76
Deel 1 was wel goed, dit vervolg wat zich na deel 1 afspeelt lijkt wel in de jaren 70 af te spelen.
Het plot van de film gaat richting Carrie, hoop kinderen, schoolbal en een hoop bloed.

Dit deel richte zich meer op komedie dan een thriller/horror zoals deel 1.
Jammer.

avatar van Barry83
Deel 1 vond ik verschrikkelijk, dus had heel weinig verwachtingen van deze film, zeker gezien ook de lage ratings.

Maar wat een verrassing deze film! Vond hem helemaal niet slecht, ook zaten er paar mooie gore scenes in. Deed me wel veel denken aan Carrie op de een of andere manier.

Heb me prima vermaakt met dit deel. Binnenkort deel 3 aan de beurt

avatar van housemoviewatch
Cabin fever: spring fever

Leuk filmpje! Met meer spanning dan zijn voorganger.

Het verhaal opzich is vrij standaard en niet anders dan het eerste deel. Een verschil is de locatie en de spanning die in deze film die de overhand neemt.

Acteerwerk werk blijft in dit soort films vrij standaard. Niet goed niet slecht.

Visueel zag het er goed uit. Waar je in deel 1 vrij weinig tot niks zag, was dit 2de deel stukken beter. Ze hebben daar dus veel beter opgelet dan bij deel 1, zoals ik bij deel 1 mijn irritaties uitsprak over het visuele gedeelte. ( zie cabin fever 1 recensie Housemoviewatch) in dat opzichte dus een pluspunt.

Leuk filmpje voor de horror liefhebbers. Wel is het maar goed dat de film niet langer dan 80 min duurd anders werd het te standaard. Want laat wel staan, hoogvliegers zijn de reeks cabin fevers niet maar ben het wel met veel voorgangers eens dat dit deel al wel een verbetering is. Een voldoende 3*