Wolf Creek 2 (2013)

Australië
Horror / Thriller

geregisseerd door Greg McLean
met John Jarratt, Ryan Corr en Shannon Ashlyn

Om het echte Australische leven op te zoeken verlaten de kampeerders Rutger en Katarina de toeristische route. Ze liften naar de ontzagwekkende Wolf Creek krater. Een plek die tevens het jachtveld is van de psychopathische jager Mick Taylor. Na een aanval in het holst van de nacht, achtervolgt de krankzinnige bosjesman zijn prooi en drijft zijn slachtoffers tot waanzin. Wanneer Mick zich vastbijt in een prooi, laat hij hem niet meer los.

avatar van Zwolle84
Zeer zeker niet eens met de tendens hier. Puur op zichzelf gezien is dit een vrij goede film, een echte nagelbijter. Als follow-up is het echter huilen met de pet op; alles wat het eerste deel zo goed maakte, wordt hier met een boel kabaal opgeblazen. Meer, meer, meer - zoals hier ergens boven ook al werd opgemerkt - lijkt het uitgangspunt te zijn geweest. Vooral het meerhumoraspect stuit me als liefhebber van de eerste film flink tegen de borst, het is te vaak te flauw.

Daar staan echter weer prachtige scènes tegenover, waardoor een onvoldoende geven ook niet goed voelt. Ik blijf daarom steken op een 6.0/10, nét aan de goede kant van de streep maar absoluut een flinke klap minder dan het briljante eerste deel.

Vermakelijk vervolg op het mindere eerste deel. Best is het allemaal natuurlijk niet, gelukkig zien de filmmakers dat ook in en maken er een onzinnig en vermakelijke boel van en dat in een aardige setting. De slechterik heeft meteen al je sympathie (is dat wel de bedoeling?) en de dialogen zijn grappig dom. Het einde duurt dan wel weer te lang, maar dat kan verder de pret ook weer niet drukken.

bertito
Tergende horror, mooie Australische outback scenes.

avatar van DjFrankie
Idd niks mis mee, in het genre een prima film.

avatar van filmkul
Aardig vervolg. De film begint sterk met een lekkere openingscene. Daarna zwakt het iets af, maar blijft op niveau. Het einde is helaas zwak en duurt te lang. De bad guy wordt aardig neergezet, maar op een of andere manier komt hij niet echt evil over. Verder oogt de film mooi met Australie op de achtergrond. Jammer van het einde. 2.5

Waar blijft die nederlandse Bluray ? Duurt allemaal weer veel te lang en dan vinden ze het hier
nog gek dat er veel gedownload wordt. Ze snappen er ook werkelijk niks van in dit land.

avatar van umbra
Totaal mijn ding, torture horror met galgenhumor zonder enig lichtpuntje voor de slachtoffers. Zulke films zijn voorbij voor je het weet, omda ze zo boeien en entertainen En John Jarratt is weer zaligheid troef een dikke 8/10 net zoals zijn voorganger.

avatar van duffs
deel een is kwa spanning beter maar kwa gore niet weer met de zelfde moordenaar als deel een wat iki een geweldige acteur vind leuk om eens gezien te hebben al is het wel 12 in een dozijn soort film maar wel een van de betere vind ik mooie natuur beelden van australie en een heel vet stukje met overstekende kangaroes

avatar van Confusie
Wat deze films bijzonder maakt is de rauwe ietwat realistische toon. Hier geen karikaturale killer personages maar een portret van een geloofwaardige psychopaat.

Dat maakt het toch net wat anders dan je gebruikelijke slasher, waar we er echt heel erg veel van hebben inmiddels.

Stuk voor stuk films die allen precies hetzelfde padje bewandelen. Kom je als een See No Evil met een flauw afgezaagd personage dan blijft er eigenlijk maar weinig over om het geheel nog overeind te houden.

Deze serie springt er voor mij toch wel een beetje bovenuit eigenlijk, ik zou nog wel een deel kunnen verdragen.

avatar van jippie2010
Waar de eerste helft van de film een voorborduursel was van een toch niet al te denderende deel 1,
kwam de tweede helft veel meer tot zijn recht.
De killer die een karikatuur van zichzelf leek te worden, bleek toch meer een psychologische twist te hebben dan het aanvankelijk leek. Dat redde de film. *3.0

avatar van Marvinleeaday
Stuk minder dan het eerste deel, een krappe 3*, maar geen deel 3 meer maken.

avatar van john mcclane 2
horror met behoorlijk wat onverwachte wendingen.
in eerste instantie dacht ik een koppel,een redneck.en wat doorsnee gore.
maar dat is niet het geval. en inderdaad galgen humor.die werkt.
arme skippy
een van de horror verrassingen dit jaar( oke hij is uit 2013 maar toch)

Sterk!nog beter dan deel 1 voor mij.Heb absoluut genoten van deze zeer goede film!

Spoilers!
Goede film! Dit genre van Horrorfilms vind ik de engste omdat ze het meest realistisch zijn. Een seriemoordenaar in zijn eigen afgelegen gebied!
Ik las het eerder al: ik vind de acteur voor Mick Taylor te sympathiek overkomen. Maar dat is misschien juist het geniale casten. Want een sick seriemoordenaar als deze moet juist op het eerste gezicht aardig lijken en dan de meest zieke handelingen uitvoeren...
Erg goede film behalve het einde...zeer onrealistisch dat hij hem vrij laat.

Best gave film en al helemaal voor een tweede deel..... Heb beide delen met plezier gekeken en ook geen moment gehad dat ik het niet leuk vond. Film zit redelijk in elkaar maar ik kan me voorstellen dat de bad guy voor sommige mensen irritant is. Toch is de "hillbilly" niet zo vervelend als bijvoorbeeld de kannibalen bij "wrong turn" maar eerder een doorgeslagen Australische boer.
Het martelen van de slachtoffers vond ik zoals het in een goede horror moet zijn. De humor van m vind ik wel weer es wat anders dan anders....
Vermakelijk genoeg voor mij om 4 sterren te geven...

avatar van Franza
Erg goed vervolg op een matig deel 1

De fil start vrijwel meteen, heeft er ook humor tussen zitten.
De film word in het tweede deel van de film npog net wat beter waardoor mijn waardering ook een half puntje nog omhoog gaat.
Alleen hoe het dan uiteindelijk dan toch eindigt vind ik dan wel weer jammer.

Al met al heb ik EINDELIJK weer is een echt goede horror gezien die ik nog niet gezien had.

Dikke 4*

avatar van Corcicus
In elk geval beter dan het barslechte eerste deel, maar als weinig hoogstaande gruwelfilm komt ook deze niet boven de middelmaat uit.

avatar van El ralpho
Tie me kangaroo down, sport, tie me kangaroo down...

Wat een heerlijk vervolg! En wat heb ik hiervan genoten. Het is absoluut geen topper te noemen, maar binnen zijn genre is het een uitstekende film. Wellicht zelfs nog beter dan het origineel, of in ieder geval ongeveer gelijkwaardig, maar het is al zo lang geleden dat ik deze titel gezien heb dat ik dit niet met zekerheid durf te zeggen.

Wat Wolf Creek 2 zo vermakelijk maakt om naar te kijken is met name de vele suspense die in het verhaal verwerkt zit. Dit komt terug in een spannende car chase, hide and seek spelletjes en meer dan genoeg andere huiveringwekkende confrontaties met Mick Taylor, die subliem vertolkt wordt door John Jarratt. Sinds Joffrey Baratheon uit Game of Thrones heb ik weinig personages zo graag dood willen zien gaan dan deze gast. Het personage haalde het bloed onder mijn nagels vandaan, maar de acteur zet wel een rol neer that people love to hate. In lijn met zijn vervolg eindigt de film dan ook nog eens allesbehalve met een happy end, waardoor je de gestoorde gek al helemaal 100 extra kogels door zijn harses wil jagen. Dit draagt echter allemaal alleen maar bij aan een van de sterkste punten uit deze reeks, en dat is het ijskoude, zieke personage die Joh Jarratt neerzet.

Wat me in het begin tegenviel was de overdadige gore die pakweg binnen het eerste half uur naar voren komt. Ik deins er niet voor terug maar films binnen dit genre die hier alleen maar om draaien zijn niks voor mij. Ik doel hier dan op de scene die betrekking heeft op de twee Duitse kampeerders, en dan eigenlijk met name hoe de jongeman wordt afgeslacht. Later valt dit echter verrassend genoeg mee en draait het meer om de suspense die steeds dreigender wordt. Natuurlijk komen er nog genoeg zieke momenten voorbij, maar dit is meer in dienst van het verhaal zonder dat het overdadig hoeft te worden, wat bij de door mij eerder besproken scene in de spoiler wel het geval was.

Verder valt er op dit vervolg wat mij betreft weinig aan te maken en heb ik er een uitstekende avond mee gehad. Natuurlijk zitten hier weinig verassingen in en weet je op voorhand hoe het allemaal gaat eindigen, (de scene's met het oude echtpaar en het tijdelijke gevoel van veiligheid, zie je natuurlijk al ver vantevoren mislopen)dit maakt de ijzersterke uitwerking er niet minder om. Een deel 3 mag hier wat mij betreft best wel uitgeperst worden!

avatar van Spartaan1986
Minder dan deel 1

Begint nog wel prima. De eerste 40 minuten waren erg sterk en keihard. Nadat de Duitste toeristen het loodje hadden gelegd en Paul verscheenwerd het steeds meer een standaard kat en muis spel en werd het allemaal wat minder boeiend. Af en toe zat er nog wel een aardige scene tussen zoals het stuk met het oudere stel en de kangoeroes die de weg over staken maar zeker het laatste half uur met het slappe deja vu einde als afsluiting deed de film geen goed.

Matig vervolg. Deel 1 is veel en veel bezig. Deze film is alleen maar achtervolging en achtervolging. Einde van de film zorgt voor een magere voldoende.

avatar van tattoobob
tattoobob schreef:
Behalve dat de film hier en daar wat langdradig is,is dit een prima vervolg.

Ik heb me er flink mee vermaakt....slechte CGI???het was niet perfect maar ook zeker niet slecht,en volgens mij zat er niet veel CGI in.

Ja lekker filmpje....ik hoop op een deel 3

Deel drie waarschijnlijk volgend jaar

avatar van cor1946
Wat een film slaat nergens op maar toch afgekeken

avatar van broncode
Waarin deel 1 een langzame opbouw kende, ging deel twee meteen 'van start'....
Goede horrorfilm, en beter dan deel een.
En vooral de eindscene in de catacomben was van grote klasse...

avatar van Wim Vink
Vanavond eindelijk Wolf Creek 2 op blu-ray gezien. Het is de Engelse import versie van E One.
Eerst even iets over de blu-ray. Onvoorstelbaar scherp, vooral de dagopnamen. Super. Geluid ook erg goed. Hadden alle br's maar deze kwaliteit.

Nu de film.
Om te beginnen een meer dan smakelijke openings scene. Hard en gewelddadig. De toon is gezet
Tot halverwege is de film spannend, bruud, hard en gewelddadig. Incl. fraaie actie met een vette Kenworth truck. Genieten dus.
Hierna zakt de film helaas wat in.
De laatste twintig minuten zijn in mijn ogen bedroevend. Flauw, heel vervelende " humor" en langdraderig. Ook het eind is helemaal nul komma niks. Erg jammer. Het is voor mij wel duidelijk dat er een derde deel gaat komen. Mag voor mij ook.
Als de laatste twintig minuten dezelfde kwaliteit hadden gehad als de rest van de film zou ik de film met 4,5 of 5 sterren hebben bekroond. Kom nu niet verder dan 4.
Deel 2 vind ik veel beter dan deel 1. Je kunt zien dat men een groter budget ter beschikking had.
Tot slot is nog vermeldenswaardig dat de blu-ray als extra een goede making off heeft van dik 50 minuten. Meestal spoel ik making offs snel door maar deze had echt wat te vertellen.

Wim Vink
aka The Godfather of Dutch Horror

avatar van Jimske
Erg sterk en bruut begin, de manier waarop de agenten het loodje leggen en de Duitse toeristen worden vernederd en afgeslacht is weergaloos. Helaas wordt dit niveau niet constant volgehouden, met af en toe zelfs wat onnozele humor (die quiz sloeg nergens op). De slechterik was erg goed neergezet, alleen zijn lach werd op den duur wat irrant. Het einde was helaas teleurstellend en zwak. Door het mindere laatste deel geen 4* maar wel een verdiende 3.5*

Echt een goede film, veel spanning en goed geacteerd!

avatar van schenkowiets
Van t begin tot eind puntje van mijn stoel !

avatar van SmackItUp
Wim Vink schreef:
Wim Vink
aka The Godfather of Dutch Horror

Nice , maar dit is toch geen Dutch horror?

avatar van jippie2010
SmackItUp schreef:

Nice , maar dit is toch geen Dutch horror?

Ik geloof dat het de bijnaam is van Wim

avatar van SmackItUp
jippie2010 schreef:

Ik geloof dat het de bijnaam is van Wim

I know. Misschien is Wim zelf de Dutch horror.

avatar van joolstein
Na negen jaar kwam er toch nog een vervolg op Wolf Creek. En zoals bij vele vervolgen gaat het in de overtreffende trap. Meer slachtoffers, meer bloed, en in dit geval meer Mick Taylor (John Jarratt) een soort "Crocodile Dundee" killer en vooral meer humor.

De film heeft hetzelfde basisplot als van veel andere post-"Texas Chainsaw Massacre" slasher films. In deze film wordt dat gecombineerd met recht-aan rechttoe achtervolgingen die nog het meest doen lijken op Rutger Hauers "The Hitcher." Naast dat de film veel meer leunt op humor is het andere grote verschil met deel één, de rustige opbouw. In die film werd er langzaam opgebouwd naar wat een stel backpackers overkwam.Terwijl deze bijna direct start met een auto-crash en bloed. Het is kenmerkend voor het hele verdere verloop van de film. Wegrennen/rijden van een killer.

Alhoewel er meer gore aanwezig is, overtuigd deze toch minder. Dit wordt veroorzaak door het gebruik van minderwaardige CGI. Al is deze nog wel steeds lekker bruut en grafisch! De in deel één leuk gevonden kill; "Head on a Stick" ( met een jachtmes wordt er in een ruggengraat gestoken, zodat je niet meer kan bewegen) is hier gedegradeerd tot een domme kill, die een paar keer ongepast wordt getoond.

Verder is er blijkbaar in die negen jaar ook maar weinig gebeurd want de aan-Titeling vermeld nog steeds over vermisten backpackers en deed me afvragen of dat ik niet de verkeerde film had opgezet. De killer Mick Taylor was gebaseerd op seriemoordenaar Ivan Milat Echter in deze film werd er ook dankbaar gebruik gemaakt van het relaas van de moordenaar Bradley John Murdoch

Hoe goed je de film uiteindelijk vindt, hangt (meer dan anders) af, van je persoonlijke smaak. De gore is nog wel aardig maar het plot is ditmaal niet veel meer dan het honderd in een dozijn geren van moordenaar zit slachtoffers achterna. De bedrieglijk goedzak heeft plaats gemaakt voor een grapjurk met een geweer en mes. Echter kan je de vele grappen waarderen, heb je nog een aardige tijdverdrijf. Helaas behoor ik daar niet toe en was het voor mij dus maar een zwakke film.