Paranormal Activity 3 (2011)

Horror / Mystery
83 minuten / 94 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Henry Joost en Ariel Schulman
met Chloe Csengery, Jessica Tyler Brown en Katie Featherston

Achttien jaar voor de gebeurtenissen van deel 1 en 2 volgen we Katie en haar zus Kristi in het huis van hun ouders. Na verloop van tijd merkt Dennis dat Kristi zich raar begint te gedragen nadat ze heeft beweerd een onzichtbare vriend te hebben, genaamd Toby. Op aanraden van Randy plaatst Dennis een aantal camera's in het huis om te zien of er ook echt iets rondspookt. Ze doen een schokkende ontdekking...

avatar van maloumovie
Hier gaan we weer terug naar Katie en Kristie toen ze klein waren. precies weer het zelfde met camera's, met het filmen enz. veel spanning en schrikmomenten 4,5*

samen met mijn broertje gekijken en vragen ons bijde af hoe iemand dit eng kan vinden!
1 ster omdat ze naar 3 delen nog zo veel geld krijgen.

avatar van namingway24
Oké, het begint leuk te worden!

Het loont uiteindelijk om de reeks verder dan deel één te bekijken, iets waar ik na al die jaren dan toch achter ben gekomen.

Eindelijk zitten er een paar lofwaardige enge scènes in de PA-reeks. De Bloody Mary-scène is wordt erg goed opgebouwd door twee keer loos alarm, waar bij de derde keer een erg goede uitbarsting volgt. de laken-scène was ook best effectief; het voordeel van een camera die heen en weer beweegt, iets dat (meen ik) hier voor het eerst gebruikt wordt. Later wordt deze truc nog eens goed toegepast met de indrukwekkende "keuken wordt op zijn kop gezet"-moment..

Een toename in sterke momenten neemt niet weg dat er in het begin van de film veel te veel gebruik wordt gemaakt van goedkope trucs zoals harde geluiden en mensen die plotseling het beeld in stormen. Gelukkig zijn er niet al te veel loze scènes, want in het voorgaande deel gebeurde er het eerste uur echt bijna niks. Hier viel dat reuze mee. Het einde met de handheld-camera zit trouwens ook goed in elkaar; het lijkt één lange take, wat natuurlijk niet zo is, maar daardoor bleef de vaart er wel in. In de voorgaande delen waren de slotscènes te kort en te abrupt, maar nu was het eind ten minste echt spannend.

Het verhaal, dat in deel 1 en 2 mondjesmaat uit de doeken werd gedaan, krijgt hier eindelijk een interessante wending. We komen achter de bron van het kwaad en leren ook waarom Kristi en Katie zich bijna niets van het voorval uit hun jeugd kunnen herinneren. Zo krijgen de sequels toch net iets meer diepgang en zelfs iets tragisch, omdat het blijkt dat de zusjes van tevoren gedoemd waren. Als de makers dit tijdens het maken van deel één van te voren al in hun hoofd hadden vind ik dat toch wel sterk!

Dit alles maakt PA 1 en 2 qua film niet beter (want saai blijft saai), maar dit deel levert de serie van mijn kant dan toch de eerste voldoende op. Ik ben benieuwd of deel vier echt zo slecht is als men beweert. Voor het eerst in de reeks ben ik nieuwsgierig!

edje555
Geweldige vervolg !

Eng vind ik P.A reeks niet.
Ik vind ze interresant.

daarom vind ik deze films zo geweldig.

avatar van psycholamp
Ik vind hem zeer matig en toch geven wij allebei een 2*. Apart.

avatar van HALVE TAMME.
"Herzien".

HALVE TAMME. schreef:
Beschouw mezelf wel als een stoere gozer,maar wat betreft geesten en spoken niet aan mij besteed.Wat bezielt je als er paranomale dingen gebeuren in je huis(die geen goeie bedoelingen heeft) om het ook nog eens te gaan uitdagen.

Ik geloof best dat er meer tussen hemel en aarde is,vind het ook allemaal erg fascinerend.Wil er alleen niks mee te maken hebben en er al helemaal niet mee geconfronteerd worden.Als mij dit gebeurd in de eerste nacht/of andere nachten dan zie je toch echt wel een hele grote stofwolk in mijn huis,want ik ben echt meteen pleite.Bel ook gelijk de makelaar of hij het bordje TE KOOP in de tuin wil plaatsen.

Zowel deel 1 als 2 vind ik erg spannend,maar deel 3 spant de kroon.Zodra er paranormale gebeurtenissen in het huis plaats vinden/vonden gingen mijn haren toch echt wel overeind staan.

Halve ster erbij.

avatar van DragQueen
Wederom wordt dezelfde opzet gehanteerd als bij voorgaande delen. Maar toch weer een erg vermakelijk deel uit de reeks. Bij vlagen erg spannend, ondanks dat je de meeste schrikmomenten wel voelt aankomen. Voor mij een van de beste films uit de reeks. 3,5 Ster.

avatar van AC1
AC1
Inderdaad, je kan ze voelen aankomen. Ik denk dat dit komt omdat de makers schrik hadden om hun publiek te vervelen. Er gebeurt namelijk te veel in deze film. Waarschijnlijk is dit ter compensatie van de tweede film waar er zogezegd veel te weinig gebeurde. Anyhoo, ik vond 'm wel spannender dan de eerste. Kleine meisjes in nachtjapponen zijn altijd zo creepy.

avatar van Antonev
Matig. Toegegeven, er zitten wat aardige momenten in, maar het geheel is gewoon oersaai en komt ontzettend langzaam op gang. Schrikmomenten zie je tijdig aankomen en het plot slaat kant noch wal. Ik bedoel maar, waarom zo wazig afsluiten? Ik had de link tussen het heden (begin van de film) en het verleden graag wat toegelicht gezien.

Daarnaast kan ik me ontzettend irriteren aan het feit dat de hoofdrolspeler zijn vriendin niet kon overtuigen dat er een entiteit in huis zat. Potverdorie, je hebt creepy bewijsmateriaal op video staan en het lukt je niet eens om haar er naar te laten kijken. Pas nadat ze zelf met de neus op de feiten wordt gedrukt, is ze overtuigd.

Het kleine meisje speelt haar rol overigens erg goed. Komt heel natuurlijk over.

avatar van %%%%%%
In de trailer zie ik scenes die niet in de film zitten. Zijn er meerdere kijkers/gebruikers bij wie dit is opgevallen ?

Paranormal Activity 3

Brrrrr.... Van Paranormal Activity 3 krijg ik wel even rillingen hoor.. Wow! Ik heb me soms echt dood geschrokken van deze film.. Wouw! In deze film zien we de jonge Katie en Kristi. Hier krijgen we ook te zien hoe hun duivels zijn geworden.. Pff..! Dit is denk ik de eerste Paranormal Activity film die daadwerkelijk ook eng was. De vorige twee vielen tegen.. Af en toe weinig spanning en weinig schrikmomenten. Dat is hier wel even anders.. Ik vond hem hier ook weer erg duister en vooral bij het eind was het even oogjes knijpen!

Lauren Bittner, Christopher Nicholas Smith, Chloe Csengery, Jessica Tyler Brown deden het allemaal erg leuk als de familie die geteisterd werd door de geest. Oeeh... Heerlijk eigenlijk wel maar, het was spannend haha! Hallie Foote of ook wel de oma was het gekkie hiero in de film......

Het verhaal was slepend, heb me niet verveeld. Het concept is natuurlijk herhaald maar leuk en deze was echt zeker spannend. Vooral bij het eind durfde ik amper, en toen je de heksen in de schuur zag staan.. Brr.... Gekke shit!! Wahha... Sowieso 1 van de beste van de series. Deel 4 spreekt me nu ook wel aan maar die gaat volgende keer weer verder.

avatar van SmackItUp
Kondoro0614 schreef:
Paranormal Activity 3

Vond je 'm echt eng ja? Ik vond hem soms saai en nogal voorspelbaar.

SmackItUp schreef:

Vond je 'm echt eng ja? Ik vond hem soms saai en nogal voorspelbaar.

Is ook alweer paar maandjes geleden kan me er niet veel meer van herinneren (vergeetachtig). Ik denk dat ik dit wel de engste vond uit de reeks tot nu toe, moet de nieuwe nog zien.

avatar van SmackItUp
Kondoro0614 schreef:

Smaken verschillen

SmackItUp schreef:

Smaken verschillen

Inderdaad.

avatar van BlueJudaskiss
Iets minder dan deel 2, maar nog steeds een van de weinige films die me de stuipen op het lijf kan jagen,

avatar van Daan258
Ook dit 3e deel weer is opgezet en ik denk dat ik dit deel tot nu toe toch wel het leukst vind.
Met name het verhaal was in dit deel wat beter als bij de vorige.
Ook wat meer spanning en een paar leuke schrikmomenten.

Mijn 3,0* blijft gewoon staan.

avatar van mjk87
Matig. Echt spannend wordt het nergens, al duurt dat een tijdje voor je dat doorhebt, maar dat komt door het etiketje 'horror' waarbij je dat wel verwacht. Nauwelijks schrikeffecten wat ik wel waardeer, maar het is ook wel een duf geheel met matig acteerwerk en nu en dan wel een goed bedacht moment (die draaiende camera). Ook stoor ik me eraan dat alles als een soort found footage is opgenomen terwijl dat in de helft van de tijd onnodig is, maar ook ongeloofwaardig. 1,5*.

avatar van Rickyman
Gewoon weer een aardig spannend filmpje uit de Paranormal Activity reeks. Je zou het misschien ook wel een gerne apart kunnen noemen, er zijn inmiddels al behoorlijk wat delen uitgekomen en verrassend veel aanverwante vergelijkbare films.
Beetje simpel en voorspelbaar, maar toch wel een succesformule want ongeloofwaardig of niet, effectief zijn ze wel en blijven ze boeien. Heb alle afleveringen ondertussen en sommige zelfs meermaals bekeken, deze bijvoorbeeld wist ook weer goed wakker te houden.

avatar van Roger Thornhill
Ik onderschrijf mijn voorganger. Voorspelbaar of niet, de opbouw van de films en de manier waarop de spanning wordt opgevoerd werken voor mij toch heel goed : ik zit me nooit te vervelen, de rustmomenten zijn uiterst effectief, en de ontladingen (het plotseling ineenzakkende lakentje achter de babysitter, de onzichtbare wand waar de meisjes tegenaan lopen, de huisraad die van het plafond komt vallen) laten me vaak rechtop in mijn stoel zitten, hetgeen ik bepaald niet vaak heb bij andere, traditionelere horrorfilms. Nogmaals, het is misschien maar een herhalingsoefening, maar ik ben er nog niet op uitgekeken (of –gegruwd).

avatar van Shadowed
Een van de betere PA delen.

Deze is eigenlijk beter dan de eerste, aangezien deze spannender is. Jammer dat deze regisseurs deeltje 4 niet zo spannend konden maken, en dat deel bleef ook erg tam. Deel 1 en 2 waren ook niet erg spannend, 1 bij kleine vlagen misschien.

Aan het begin was ik me erg aan het ergeren aan de cliches, Kind en demoonvriendje, heb ik al zo vaak gezien. Gelukkig ontbreekt het dit deel niet aan spanning. Niet dat het nou zo ongelooflijk eng was, maar ik vond de Bloody Mary scene met Randy een uitblinker.

Meest geslaagde deel, ben benieuwd of The Marked Ones en The Ghost Dimension me ook goed zullen bevallen.

Dit was toch wel de beste uit de reeks. Goeie scares, eindelijk echte spanning ipv 45 kwartier homevideos uitzitten tot er een deur uit zichzelf dichtwaait zoals in de voorgaande delen. Wat mij betreft de enige uit deze reeks die werkelijk het bekijken waard is.

avatar van alexspyforever
Wel het heeft dus tot deel 3 geduurd voordat er in deze franchise een aardige film wordt afgeleverd, want de twee voorgaande was toch echt wel huilen met de pet op. Ondanks dat ik geen fan blijf van deze stijl komen er wel een aantal spannende scènes voorbij vooral dan die ene waar de babysit aan te pas kwam. Hier zit er wel degelijk een verhaal in en er wordt naar een zeker hoogtepunt toegewerkt. Het einde is min of meer bevredigend al lijkt het niet echt aan te sluiten met de voorgaande films. Er lijkt nog een stuk te ontbreken.

avatar van umbra
Paranormal Activity, toch één van m'n favoriete filmreeksen. Deze derde uit de reeks blijft toch wel de beste uit de reeks, ik blijf dit echt geweldig vinden, kunnen maar weinig films in het genre aan typen. Ook de personages, ja zetten hier fantastische prestatie neer. Ik voel steeds zo aanwezig bij dergelijke films, 's nachts, alleen, heerlijk. Als ik echt moet kiezen tussen gore/splatter en dit, tja dan is het toch wel dit.