Paranormal Activity: The Ghost Dimension (2015)

Horror

geregisseerd door Gregory Plotkin
met Chris J. Murray, Brit Shaw en Ivy George

De familie Fleeges, bestaande uit vader Ryan, moeder Emily en hun jonge dochter Leila, verhuist naar een nieuwe woning. In de garage ontdekken ze een videocamera en een doos met videobanden. Als ze door de lens van de camera kijken beginnen ze de paranormale activiteiten die zich rond hen afspelen te zien, met inbegrip van de wederopstanding van de jonge Kristi en Katie.

avatar van arno74
Gelukkig niet zo slecht als het gedrocht The Marked Ones, maar deze zoveelste Paranormal Activity komt helaas niet verder dan een voorspelbare herhaling van zetten die me met een déjà vu-gevoel achterliet. Het kan er nipt mee door voor wie niet eerdere afleveringen gezien heeft, maar het heeft totaal niets nieuws te bieden. Een magere 2*. P.A. 3 vind ik vanwege de scares het meest vermakelijke.

gek wordt je van dit soort films met die zelf gefilmde beelden snap niet daar mensen daar naar kunnen kijken heb de film na 20 uitgezet,werdt er schijtziek van

avatar van Barry83
Slechte film die snel gaat vervelen, ze hadden na 2 delen al moeten stoppen.

avatar van psycholamp
Deel 2 was vaak echt té saai. Dit deel is erg over-the-top en niet gedoseerd. Ik vroeg me ook af, of de familie überhaupt de banden had terug gekeken, die ze had gemaakt. Niemand gelooft elkaar en niemand leert ergens van. Deze film is niet saai, maar wel belachelijk en bovenal niet eng.

avatar van ErikP
Blijkbaar is dit deel zoveel, maar voor was is het deel 1. Ik vond hem best wel aardig. Ik houd niet van die bloederige splashhorror met enge monsters. Het duurde wel ff voor ie op gang kwam.

Clapboy
Wel weer leuk vervolg, je weet ondertussen wat je krijgt in deze reeks en dat is meer van hetzelfde met een nieuwe draai en setting. Deze had wat meer special effects.
Leuk filmpje in deze reeks.

avatar van mnrk
Daddy? I can't sleep.... What's going on?.....There are noises in my room.

Deze in de reeks is toch wel een geslaagd deel...

Het verhaal is weer in orde en gaat verder of terug waar de andere delen mee stopte, ook zitten er toch weer een paar sterke schrikmomenten in (geluid goed hard en in het donker kijken )...

De cast is ook in orde, vooral de dochter speelt goed/sterk...

avatar van LOTR-lover
Ik vond de eerste Paranormal Activity onwijs geslaagd in z'n opzet. Met weinig middelen een film maken die zo eng was, dat ik toch 's avonds nog is extra diep onder de dekens ging liggen. Naarmate de delen vorderden werd 't allemaal een stuk minder eng, met name door het hele 'sekte, demon, rite of passage' verhaal. Toen vloog PA wat mij betreft uit de bocht en dat is in dit deel niet anders.

Ondanks het feit dat ik het acteerwerk op zich goed vond (gelukkig) en het nieuwigheidje met de gevonden camera ook prima is uitgewerkt, miste ik toch die echte PA vibe. Daarom levert deze film net geen voldoende op, maar blijft 'ie op een 5'je steken. Hopelijk was dit écht het laatste deel. Genoeg is genoeg.

5/10 (IMDB)

avatar van sinterklaas
Achja... Weer een deeltje Paranormal Activity... Dat werd weer een avondje griezelen.

Alhoewel, aangezien we inmiddels wel van de hoed en de rand weten, heb ik niet gebibberd van de angst. Het lijkt allemaal afgezaagd, maar de nieuwe elementjes per deel weten toch altijd weer te vermaken. Dit keer volgen we een gezin die in het huis trekt waar Paranormal Activity 3 zich plaatsvond. Welja... Nouja, vreemde videobanden, de fragmenten uit 1988, het dochtertje dat rare verschijnselen begint te vertonen, bewegende meubels... je weet het wel... Nee, dit deel gaat toch weer ietsje verder. Soms haast een beetje de fantasy-kant op... en het einde op zolder was toch wel weer een nagelbijtertje.

Het camerawerk was ook weer prima. Alleen waren de reacties van de ouders op die zwarte schim nog wel ietwat mild.

Al met al toch weer een vermakelijke PA deel. Waarschijnlijk ook de laatste deel... Maar dat kan altijd nog veranderen. Dat zie je maar met Saw.

avatar van Shadowed
Het beste is gehad.

Ik ben het er wel mee eens dat diegene die de eerdere delen al hebben gezien hier nog meer moeite mee zullen hebben. Ikzelf val daar zelf ook onder, en daardoor heerst het deja vu gehalte eigenlijk behoorlijk. Wel jammer.

Het lijkt wel alsof de meeste dingen wat in herhaling vallen, deze film lijkt ook vooral een herhaling te zijn van eerdere delen. Het enige verschil is dan eigenlijk dat hier de demonen of geesten ook daadwerkelijk in beeld komen. Maar de brakke CGI belemmert dat ook eigenlijk.

Jammer dat de clichés ook zo opvallend moeten zijn. Wederom WEER een kind met haar onzichtbare vriendje. En altijd die rare momenten om iets te gaan filmen dragen ook bij aan een nog ongeloofwaardigere sfeer die al heerst.

Film is nergens heel spannend, een aantal schrikmomenten moeten eigenlijk voor de meeste horror zorgen hier. Maar die schrikmomenten lijken erg veel op elkaar. 9/10 keer is het een gedaante die snel voor de camera langs zooft met een luid geluid.

Film zelf is ook best saai op een gegeven moment. Het is allemaal al eens gedaan, en kan je het meeste al raden eigenlijk. Ik heb wel een paar keer geschrokken van de eerste schrikmomentjes, maar je merkt al snel genoeg dat de zo veel op elkaar lijken dat het effect steeds verder wegebt.

Enige wat wel geslaagd is is de finale. Lekker wat bombastisch horrorspektakel die het allemaal wat spannender maakt. Al blijf je je wel afvragen waarom ze de camera nog vast hebben. Maar hety vermaakt erg en weet qua spanning dan ook een hoogtepunt te bereiken.

Een film die gewoon beter en origineler had moeten zijn. Lijkt ook alleen onder de naam PA te willen cashen.

JJPrice
De beste van de reeks. Het komt iets minder amateuristisch over door die goedkope camera waar ze alles mee filmen. Het is een frissere versie qua beeld maar het kan natuurlijk ook aan het jaartal liggen. Voor mijn gevoel komen er echt wel enge stukken in voor. Misschien krijgt de film letterlijk en figuurlijk iets meer diepte door heel dat "dimension" gebeuren.