Paranormal Activity 2 (2010)

Horror / Thriller
91 minuten / 97 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Tod Williams
met Brian Boland, Sprague Grayden en Molly Ephraim

De familie van Katie (Katie Featherston) installeert na een serie gebeurtenissen, waarvan ze denken dat het inbraken zijn, beveiligingscamera's in hun huis. Het blijkt dat een paranormale aanwezigheid en Katie zelf verantwoordelijk zijn voor de schade. Overtuigd dat er iets bovennatuurlijks aan de hand moet zijn met een geest, moet de familie Katies kwellingen doorstaan terwijl de geest op haar kleine neefje Hunter aast.

avatar van Mr-Mcmovie
Een echte prequel vond ik het niet echt aangezien het zich afspeeld voor, maar ook na en tijdens de gebeurtenissen van het eerste deel. het was meer wat gemengt, maar de kijker krijgt zeker al meer antwoorden en zo van wat is er nou met Kathy gebeurd.

Het tweede deel is alweer erg vermakelijk en ongelooflijk boeiend net als de vorige. Hier wordt er dan wel weer meer gebruik gemaakt van special effects (mensen dat weg getrokken worden, en de stofzuiger in het zwembad bv)

Vond hem echt zeer zeer goed ook al is de kracht beetje meer weg na het zeer goede eerste deel dus ja weet wel wat te verwachten vandaar.

Kleine 3,5

avatar van misterdhdh
Vervelend filmpje die ik echt nooit spannend vond worden, nochtans heb ik hem helemaal alleen bekeken in een volledig donkere kamer, maar ondanks dat vond ik hem toch niet eng. Deel 1 is op zich nog te bekijken, al vind ik dat ook geen al te beste film. Deze film is een zoveelste herhaling waarin er niks nieuws gebeurt. Het eerste uur is langdradig en gewoon saai. Altijd dezelfde beelden van het huis: eerst aan de voordeur, zwembad met altijd die zwembadreiniger,... Na 10 keer heb je het zeker gehad altijd hetzelfde, laat staan na 20 keer of zelfs nog meer. Allemaal vervelend, saai en het ergste is dat er helemaal geen spanning in zit. Het laatste halfuur is iets beter maar echt eng wordt het nooit. Ik ben toch nog eens goed geschrokken wanneer opeens alle keukenkasten openvliegen. , dat was het enige grote schrikmoment voor mij, nadien enkel nog wat kleine. Voor de rest maken de personages wel hele domme beslissingen zoals alleen met het zoontje achterblijven terwijl de rest naar de dierenarts is,... Het gedoe rond het paranormale vind ik wel enorm interessant in documentaires, films, maar in de Paranormal Activity films kan het verhaal me niet echt boeien. Wel goed is dat de personages goed overkomen, als een gewoon normaal gezinnetje, het is goed dat ze geen enorm bekende acteurs hiervoor hebben gevraagd. Acteerwerk kwam wel nog overtuigend over, net zoals de hond en de baby, daar leek wel wat training voor nodig om ze zo angstig te laten kijken. Voor de rest hebben de makers het einde wel heel snel afgerond, net wanneer er eindelijk wat verhaal in kwam stopte de film.
Al bij al vond ik dit een slechte film en heb ik er niet echt van genoten. Had hem waarschijnlijk nooit gezien als ik hem niet als cadeau had gekregen, want vond de eerste ook al niet bijzonder goed. Snap niet dat veel mensen dit echt een super spannende film vinden, het idee rond het paranormale is spannender dan de film zelf. Misschien komt het omdat ik wel al wat gewoon ben van geestenfilms en andere zeer spannende films. Ik vind de hele Paranormal Activity-reeks een beetje overroepen, maar dat is mijn mening. Ik sla de volgende delen toch maar over denk ik.
2/5

avatar van Daan258
Ook de herziening van dit 2e deel wist niet zo'n indruk op me te maken als bij de eerste kijkbeurt.
Wat ik vandaag ook al eerder in mijn bericht zei bij PA 1: er zijn de laatste jaren te veel van dit soort films uitgekomen waardoor films in dit soort genre het gelijk een stuk minder maakt.
Maar ik moet wel zeggen dat dit 2e deel mij dit keer wel beter heeft vermaakt als het 1e.
Binnenkort ook maar even het 3e deel nog is opzetten.

Dit zal ook gelijk mijn laatste film zijn die ik heb gekeken in 2015

avatar van Roger Thornhill
Herzien. De langzame (voor sommigen misschien vooral te tráge) opbouw, de afwezigheid van bekende gezichten waardoor het zogenaamde waarheidsgehalte voor de kijker bewust of onbewust versterkt wordt, het losse en naturelle acteren, het lange wachten dat leidt tot het opbouwen van de verwachting, het dagelijkse leventje van de leden van het gezin dat toch niet oninteressant is omdat je het afzet tegen de komende vervreemding, de suggestieve geluidsband... veel kijkers zullen het als flauwe trucjes binnen een herhalingsoefening ervaren, en voor hetzelfde geld had ik dat eveneens gevonden, maar voor mij blijft het toch werken, als een soort hypnotische trip die uitmondt in een spiraal de diepte in.
        Bizarre cijfers: kosten $3 miljoen, opbrengst $177 miljoen. Maar deel 1 had een nóg gunstiger kosten/baten-verhouding: daarbij werd een opbrengst van $193 miljoen gerealiseerd met een film die slechts $15.000 kostte...

avatar van Filmkriebel
Unrated

Meer van hetzelfde. Werkelijk niks extra's ten opzichte van de eerste film maar nog altijd erg creepy. Een paar scènes zijn erg beangstigend: bij die kasten en laden die allemaal tegelijk openvliegen terwijl Kristi een magazine zat te lezen in de keuken sprong ik bijna tegen het plafond van de schrik en niks meer creepy dan dit gezin dat plots volledig in het donker zit terwijl paranormale fenomenen volop aan de gang zijn brrrr... dit zou ik niet overleven. Er wordt ook meer onthuld over het waarom achter die gebeurtenissen.

Ja, Paranormal Activity 2 heeft best enkele goede momenten maar evenzeer vervelende momenten. 20 keer dat zwembad tonen of de leefruimte waarin niks gebeurd is pure tijdsopvulling: toon dan verder in de film alleen die ruimtes als er werkelijk iets gebeurt. Het begin is wat tegenvallend met het "perfecte gezinnetje" gezeik. Door paranormale activiteit aan te kondigen met dat geruis/gerommel dat weerklinkt verdwijnt een deel van de spanning. Zonder dat geluid was dit gegarandeerd effectiever geweest.

avatar van Shadowed
Nog minder.

Waar deel 1 al niet heel spannend was, was deze nog minder spannend. De vorige werd vaak nog overeind gehouden door een paar enkele leuke scenes, maar deze kent dat eigenlijk niet. Hooguit zijn de zwembadscenes nog wel leuk om te volgen.

Acteerwerk is vrij brak en nog onovertuigender dan deel 1. Het is nergens eng en al snel beginnen de karakters vervelend te worden. Je bent bijna geneigd om te zeggen dat de baby het beste speelt van allemaal, omdat deze het tenminste met overtuiging doen.

Nee, een vervelend vervolg op een niet al te goed origineel. Niet spannend, maar omdat het wel vlot en vermakelijk blijft nog een 2,0* En dan ben ik eigenlijk nog in een best gulle bui geweest, want in een mindere was het cijfer ongetwijfeld lager geweest.