• 11.217 nieuwsartikelen

Met onder meer: Vera Farmiga, Patrick Wilson en Ron Livingston

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 5 september 2013

Plot The Conjuring

"Based on the true case files of the Warrens"

The Conjuring vertelt het gruwelijke verhaal van de wereldberoemde paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren. Wanneer hun hulp wordt ingeroepen door een gezin dat door een duistere aanwezigheid in hun afgelegen boerderij geterroriseerd wordt, worden ze geconfronteerd met een machtige duivelse entiteit en raken ze betrokken bij de meest angstaanjagende zaak van hun leven.

Social Media

Andrea Perron

avatar van frans123

frans123

De gestoorde filmfanaat schreef:

Ik snap nu eindelijk waar de ¨fout¨ zit.

Alleen om even terug te komen op wat ik zei. Eerst maak je iemand voor 12 jarig joch met geen kijkervaring ( Bullshit ) Ik neem het voor hem op en jij vraagt om het bericht van david bohm te lezen. Daar is de logica ook ver te zoeken.

Even niet op de syntaxis van mijn vorige zin te letten, daar had je een punt. ( Wat nog steeds onnodig is om te benoemen. )

Ik help je ; David Bohm verwoordt het zo als ik The Conjuring ook heb ervaren / gekeken. Het zouden mijn woorden kunnen zijn.

avatar van KritischVentje

KritischVentje

Na 10 jaar herbekeken. Vreemd genoeg ben ik hem de tweede zit meer gaan waarderen dan de eerste zit.

Ik denk doordat de hype destijds zo groot was dat mijn verwachtingen erg hoog lagen.

Enorm sfeervol en boordevol actie. De jumpscares vallen wel mee, maar op de meeste momenten voel je de wanhoop van de bewoners en de situatie.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Deze Conjuring, nadat ik The Nun II heb gezien, nog eens gezien en het blijft een sterke film... een voorbeeld van hoe films in dit genre moeten zijn. Ik twijfel alsnog om hem met een half puntje te verhogen, want ik vind de film niet heel eng. Oké, we doen het gewoon!

avatar van knusse stoel

knusse stoel

En nu na 11 jaar voor de 2e keer opnieuw bekeken, sommige scènes ben je dan deels vergeten maar de film heeft schijnbaar genoeg indruk gemaakt dat veel is blijven "hangen". Ook nu weer de prima opbouw van de spanning. Regisseur James Wan heeft hiermee een fijne film afgeleverd.

Ook nu nog een fantastische griezelfilm, geen spijt van de herhaalde kijkbeurt!

Nog steeds een 8!

avatar van Shadowed

Shadowed

Herzien. Je moet natuurlijk een beetje houden van dit soort horror, maar regisseur James Wan is een vakman en decoreert deze film tot in de puntjes. In principe is The Conjuring een klassieke spookhuisfilm, maar zelden heeft de boel er zo dreigend en authentiek uitgezien. De sfeerzetting is min of meer perfect en de spanning wordt dan ook continue doeltreffend opgebouwd. Neem daarmee een aantal uitstekend geacteerde rollen (de eerste kijkbeurt vond ik Vera Farmiga niks, maar ondertussen ben ik naar haar toegegroeid) en veel effectieve schrikmomenten en je horroravond is compleet. Zelfs na een vierde kijkbeurt ben ik geregeld verschoten, er zijn weinig films die dat bij mij voor elkaar krijgen. The Conjuring is simpel in de essentie, maar uiterst voortreffelijk in de uitwerking.

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

Dit moet 1 van de beste horrorfilms cq thrillers van de laatste 10 jaar zijn. Je film grijpt je direct beet en laat niet meer los tot het eind. Ook ik heb als nuchter persoon mijn twijfels of dit allemaal echt gebeurd is, maar los daarvan gewoon een topfilm in een prima jaren 70 setting met prima acteerwerk. Inmiddels de film al paar keer gezien en dat is ook een goed teken.