The Nun (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Corin Hardy
met Demián Bichir, Taissa Farmiga en Bonnie Aarons

In 1952 vindt er een onderzoek plaats bij het Cârța klooster in Roemenië. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een priester, Father Burke, die hulp krijgt van een aspirant non. Samen zijn ze erop uit om de mysterieuze dood van een non uit te zoeken.

• vanaf 23 januari 2019 te koop op blu-ray

een poging tot, niets meer en niets minder. Een 2 voor de moeite want de locatie was prima maar verder zat het in elkaar met allerlei flanswerk. Alsof je oma's dure servies hebt laten vallen en dat weer in elkaar hebt gelijmd. Ook de acteerprestaties waren niet om over naar huis te schrijven, nergens echt geloofwaardig

De eerste gedeelte van de film beloofde veel. Jammer genoeg haakte het daarna af en werd het een typische westerse horrorfilm. Mijn favoriete scene is de schuur scene, dat was wel creepy. Daarnaast waardeer ik het feit dat er inspiratie is gehaald uit Ju-on, namelijk de scenes waarbij je de non voor zeer kort op de achtergrond ziet. 3*.

avatar van John Milton
Niet zo goed. Dan vond ik de prequels Annabelle Creation en Ouija: Origin of Evil (ok, ander universum) echt beduidend spannender en vakkundiger gemaakt. Taissa maakt iets goed, maar niet genoeg...

avatar van mixmaster
Zwakke horror die nergens eng of spannend is, erg teleurstellend.

avatar van Curriculum
Enorme teleurstelling dit. Ik verheugde me op deze film na het zien van de non in The Conjuring 2, maar ik maak er maar 1 woord aan vuil. Tijdverspilling.

Met de beste wil kan ik hier geen voldoende van maken. Overbodige poging van producent Wan om in te haken op het succes van zijn eerdere regieklussen maar de lopende band formule die wel nog werkte bij The Conjuring en Insidious begint sleet te vertonen en wordt wat al te herkenbaar. Een gezocht verhaal van helemaal niets eigenlijk, veel special effects die nergens eng worden, een hoofdrolspeelster die nog niet de helft van het talent van haar zus heeft, en wie de recente Wan producties heeft gezien weet van te voren dat op het einde het kwaad wordt verslagen en dat al onze helden dit avontuur overleven. Wan heeft zich de laatste jaren wat te veel toegelegd op horror voor de hele familie(waar zijn de guts van de originele Saw gebleven?), en deze Wansmaak begint behoorlijk tegen hem te werken. Niet best dat deze mislukking ook nog een bioscooprelease kreeg, trouwens.

avatar van Gerlof1378
De hele hype rondom deze film valt best mee, het is gewoon een goed gemaakte horrorfilm met een paar goeie schrikeffecten. Maar qua geheel komt het niet eens in de buurt van The Conjuring 1 en 2 waarin ik de 2de no altijd de beste vind. De cast, het verhaal en met name de setting vond ik goed gedaan, gewoon kijken deze prent en dan vooral in het donker dan komt hij helemaal tot zijn recht.

avatar van Elineloves
Oh man, wat een teleurstelling dit. Lang naar uitgekeken maar toch niet aan toekomen, tot gisteravond. Weet ook niet of ik nou echt iets gemist had als ik hem had overgeslagen. Taissa red de film nog enigszins, anders was ik waarschijnlijk vroegtijdig afgehaakt. Van spanning is er eigenlijk helemaal geen sprake. Ben geen enkele keer geschrokken en van op het puntje van je stoel was helemaal geen sprake. Sommige scènes waren ronduit jammer, dat met die slangen vond ik echt niet uitzien en zelfs een beetje lachwekkend.
Zonde man, was (en ben) zo'n liefhebber van the Conjuring reeks, maar dit was echt niks.

avatar van Chelsea94
Wauw dit was echt een tegenvaller. Het was zo verschrikkelijk nep en over the top, waardoor er totaal geen spanning of schrikmomentwn waren, alles was enorm voorspelbaar. Zal deze niet nog eens bekijken.

avatar van john mcclane 2
Pfffff, dit was echt erg slecht .
Totaal geen spanning .
De minste uit het conjuring universum by far .
Dat dit de bioscoop heeft gehaald , en men toen durfde te beweren dat het zo’n beetje het engste was wat er draaide sinds tijden .
Het lef
The NUN - Everything WRONG with modern HORROR - YouTube