The Nun (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Corin Hardy
met Demián Bichir, Taissa Farmiga en Bonnie Aarons

In 1952 vindt er een onderzoek plaats bij het Cârța klooster in Roemenië. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een priester, Father Burke, die hulp krijgt van een aspirant non. Samen zijn ze erop uit om de mysterieuze dood van een non uit te zoeken.

avatar van Kondoro0614
jeroentjuhhhhh schreef:
Ben nu wel extra benieuwd naar The Hallow (2015) , die ligt al zo lang op de planken...

En.. Heb je hem al gekeken?

avatar van zeemeerna
Jezus wat slecht...
Een flinterdun verhaal en voorspelbare schrikmomenten.

avatar van snarfje5508
Standaard werkje, optisch wel goed in elkaar gestoken. Deels tenenkrommend acteerwerk maar als geheel toch een redelijke horrorproductie. Bleef in voldoende mate interessant om af te kijken.

avatar van Tina77
Waw, los van het onnozele verhaal toch enorm sfeervolle beelden. Ik heb hem enkel daarom uitgekeken. Best sprookjesachtig en op dat vlak toch nog van genoten.

avatar van rebelkush
The Nun haalt never nooit het niveau van the Conjuring reeksen. Ook Insidious 1 en 2 vond ik beter maar niet enger. The Nun focust zich voornamelijk op de jumpscares en creepy momenten wat trouwens aardig gelukt is maar de rest is vrij matig. Wat ik in dit film vooral miste waren Patrick Wilson en Vera Farmiga.

Een aanradder als je Annebelle 1 en Insidious 3 en 4 leuk vond.

avatar van WhitecatWendy
Mwah. Ik vond Frenchie wel cool.
Zelfs als redelijke horror pussy kon deze film me niet echt laten schrikken. Leuk genoeg om af te kijken maar niet boeiend genoeg om nog eens te kijken. Voorspelbaar .

avatar van joolstein
Het oorsprong verhaal over de vreselijke non aka de demon Valak uit The Conjuring 2 is geen slechte horrorfilm, Helaas is het ook rechtlijnig en een beproeft recept. Uiteraard even Ed en Lorraine Warren erbij halen voor de herkenning, jumpscares en een een houten deur waarvan je niet moet denken dat die deur ooit opengaat?! Wedden...ja inderdaad je raad het goed...! Nee het verhaal is maar erg zwak en voorspelbaar. Maar ik vond dat de prent wel degelijk entertaint. Qua cast zat het goed. Zuster Irene (Taissa Farmiga, de jongere zus van Vera Farmiga die Lorraine Warren speelt) en Eerwaarde Burke (Demián Bichir) zorgen ervoor dat ondanks het mindere verhaal het toch nog goed aanvoelt. En dan was er de spookachtige setting van het oude klooster in Roemenië, met zijn aardedonkere lange gangen, prevelende nonnen, flikkerend kaarslicht, en het nabijgelegen kerkhof, ze maken veel goed! Die sfeer deed me wel wat denken aan de oude gotische horror en Dracula maar dan verpakt voor een popcorn-publiek.