A Quiet Place (2018)

Drama / Horror

geregisseerd door John Krasinski
met Emily Blunt, John Krasinski en Noah Jupe

'A Quiet Place' volgt een familie die woont op een boerderij. Hun vredige bestaan wordt verstoord wanneer ze geterroriseerd worden door een soort van buitenstaande kracht. Vervolgens proberen ze zo stil mogelijk te zijn om te overleven.

• vanaf 26 september te koop op blu-ray

avatar van XanderJ
A Quiet Place is ongetwijfeld een belasting voor de zenuwen; Gelukkig is het ook een zeer aangrijpende.

avatar van pmeester
Wat een verademing deze film. Echt weer eens een origineel juweeltje na alle 13 in een dozijn remakes. Ik heb tot de laatste minuut met het zweet in mijn handen gekeken en merkte dat ik bijna niet durfde te ademen. Ineens realiseer je je (hetgeen ook heel goed uitgewerkt is in de film) hoeveel lawaai wij maken in ons dagelijks leven. Fantastisch acteertalent ook. Valt niet mee om zonder veel gesproken tekst en alleen gelaatsuitdrukkingen het geheel spannend te houden. Ze deden het fantastisch. Ja deze film het ik tot in mijn vezels gevoeld en dat was lang geleden. Toppertje!

avatar van umbra
Had er meer van verwacht door de vele positieve comments, maar ik vond hem traag en saai starten, het einde was nog iet of wat leuk, maar ik miste spanning doorheen de film, de horror was ook ver zoek, drama oké dat wel, maar dat moet er dan pal opzitten om mij mee te krijgen en dat was het niet. Daarom de 'niet goed, niet slecht-score' van 5/10

Film gister avond gezien, en vond hem zeer teleurstellend, na alle positieve reacties hier.
Het concept van geen geluid maken trok me aan in deze film, dacht weer eens wat anders maar helaas.
Een horror film is het al helemaal niet, meer een "spannende" triller. Dat de vrouw zwanger zag, en hoe dit zou gaan verlopen zag je van mijlen ver aankomen, en zo waren er nog wel een paar dingen. Nee, gemiste kans.

Op wa trekt dat nu zeg? Slecht, echt slecht.

avatar van james_cameron
Een simpel plot, maar doeltreffend uitgewerkt. Het naargeestige post-apocalyptische sfeertje is niet bepaald vernieuwend, maar gelukkig zijn veel details dat wel en doet de film grotendeels toch fris en energiek aan. De prima cast helpt, alsmede de vele effectieve enge momenten.

avatar van John Milton
schumacher schreef:
Op wa trekt dat nu zeg?
wat betekent dat?

John Milton schreef:
wat betekent dat?

Dat ik het een heel slechte film vond.

avatar van Snaaf
Toffe film! Vette kijk- en luister ervaring, dankzij goede visuals, zeer goed acteerwerk en uitstekende sound-mixing!!

avatar van mixmaster
Het idee om een Horror film te maken waarbij het concept is om zo weinig mogelijk geluid te maken is in deze film zeer geslaagd.

Precies dat maakt deze film zo gruwelijk spannend, je leeft echt met de personages mee en je zit heel de film met klamme handjes te kijken en te zenuwen dat ze maar geen geluid maken.

Bij mij heeft het tenminste wel aardig op mijn zenuwen gewerkt, en laat dat nou net de bedoeling zijn van een Horror film.

Zeker de moeite waard om gezien te hebben deze film !!!

avatar van Ruben24
was wel leuk om te zien , eindelijk een aardige spannende horror

Wat is dit goed zeg. Bij vlagen briljant. Tikt het spanningsniveau van Eden Lake aan, en overtreft het zelfs op sommige momenten. Petje af, een van de beste horrorfilms van de laatste jaren. Enige minpunt vond ik het einde. Was niet slecht ofzo, maar te abrupt vond ik. De kijker moet de dood van de vader nog verwerken. . Het trekt een zware wissel op de kijker, en sinds Eden Lake heb ik dat niet meegemaakt. Acteerprestaties ook gewoon goed tot zeer goed. De moeder speelde voortreffelijk.

Precies. Mensen onderschatten hoe moeilijk het is om spanning te creëren bij de kijker. Het gaat om timing, lichtinval, muziek op de juiste momenten, de juiste shots, camerawerk, een superstrak plot, et cetera. Dat is echt niet zomaar te doen, zeker in deze tijd, waarin de kijker alles al gezien heeft.

Het zit vaak gewoon niet helemaal lekker met de geloofwaardigheid van de film. De personages werken zich vaak in situaties waar ze makkelijk uit hadden kunnen blijven. Het gezin leeft immers al meer dan een jaar in deze situatie van overleving, wat logischerwijs veel praktijkervaring met zich mee zou moeten brengen. Toch maken ze te vaak domme fouten waardoor de scènes dat ze met de wezens te maken krijgen geforceerd aan gaan voelen.

Welnee, dit is spijkers op laag water zoeken. Er is geen enkele echt domme fout gemaakt. Ga maar eens proberen 475 dagen muisstil te zijn. Wedden dat je wel eens een pot breekt of iets dergelijks. Ook heb je te maken met kinderen in de leeftijd waarin ze de grenzen en het gevaar opzoeken. Dus ja, zoiets met dat speelgoedvliegtuigje kan zeker wel gebeuren.

Erg onderhoudend. Redelijk fris idee zo'n bijna woordloze thriller, heb me zeker vermaakt. Wat er aan ontbrak was een kop en een staart, je valt in den beginne al midden in de actie en het open einde is ook wat makkelijk en onbevredigend, waardoor je in zijn totaliteit toch nog met wat vragen blijft zitten. Maar Krasinski weet hoe hij een spannende scène in elkaar moet zetten, heeft daar A Quiet Place dan ook mee volgestopt, verwacht echter geen 100 % samenhang. Stijlvolle film, bijna ongemerkt ook goed gespeeld door de voltallige cast, één van de betere horrorfilms van de laatste jaren.

avatar van john mcclane 2
De spanning is om te snijden , en het werd ook stil in mijn kamer .
Die stilte in de film ( en titel ) word optimaal gebruikt .
Steekt er met kop en schouders boven het gemiddelde van dit genre uit

Het einde is strerk , niet helemaal gesloten .
Maar laat je niet met een gefrustreerd gevoel achter .
Enige min punt is dat het op sommige punten wel erg leek op Een M night Shyamalan plot .
Maar dat mag de pret niet drukken .
Dikke vette voldoende .

avatar van Spartaan1986
Subliem acteerwerk (vooral het dochtertje speelde echt heel erg sterk), genoeg actie en spanning en gelukkig duurt ie maar een minuut of 85 want met een langere speelduur kan zoiets wel snel langdradig worden. Het einde voorspelt een 2e deel en als die net zo goed is als deze kan ik dat alleen maar toe juichen.

Ik kijk een film meestal ter 'entertaiment'. Dat kan een komedie, thriller, oorlogsfilm of whatever zijn. Entertaiment moet je dan ook lezen als : de film moet mij boeien. Welnu, deze film boeide mij. Dat niet alles even logisch is, ach who cares………? Als de film maar boeit en dat deed deze zeer zeker.

De 1e 10 minuten moet je even 'doorheen'. Er bekruipt je tijdens die tijd een gevoel van: "Waar gáát het over". Als het kleine jochie buiten een speelgoedvliegtuigje in werking zet, dan is de 'toon gezet'.

avatar van Alathir
A Quiet Place is een film met een leuk concept dat voldoende wordt uitgewerkt maar als horrorfilm is het minder geslaagd. Het is toch vooral een thriller. Wat de film wel goed doet is dat het weinig gebruik maakt van muziek en dat is in dit geval maar logisch ook. Het zou het geheel helemaal verpesten en de spanning wegnemen.

Wat mij betreft is er dus weinig horror aan, er is wel wat bloed maar niet direct expliciete scènes waar je van gaat gruwelen. Maar ik ga niet te negatief wezen want al bij al is het een prima film met wat spanning. Tegen het einde aan begon ik meer mee te leven met de familie. Al begrijp ik niet waarom je in zo'n wereld nog aan kinderen begint. Huilen doet een baby sowieso. Natuurlijk weet ik niet hoe het er 9 maanden geleden aan toe ging, maar het lijkt me straf dat het leger hier niets tegen kon beginnen. 1 headshot en zo'n "alien" is dood, plus ze zien geen steek.

Meer achtergrond over hoe het was begonnen had ik wel fijn gevonden want dit vond ik wat simpel. Wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen? Misschien krijgen we meer antwoorden in deel 2?

avatar van limelight73
Had hier toch wel heel veel van verwacht. Helaas kon het me niet echt raken allemaal. Het idee was zeker leuk gevonden maar voor mij teveel "foutjes" qua geloofwaardigheid. 3*

avatar van Cikx
Mondo brengt vandaag een heel toffe editie uit van de soundtrack:

Music Weekly: A QUIET PLACE - Original Motion Picture Soundtrack LP – Mondo - mondotees.com

avatar van IH88
Ssssssssssssssstt….!

De hoge verwachtingen worden meer dan waargemaakt. A Quiet Place is een ijzersterke horrorfilm waarbij ik eindelijk weer eens echt een gevoel van spanning en plaatsvervangende angst voelde. De eerste scenes zijn al perfect omdat je als kijker gelijk deze bijna dystopische wereld ingetrokken wordt, en ook gelijk alle informatie toegereikt krijgt om te kunnen begrijpen waarom de personages geen geluid mogen maken. Sterk en effectief regie- en schrijverswerk van Krasinski.

Het belangrijkste is dat je ook echt meeleeft met de personages. Lee en Evelyn Abbott, maar misschien nog wel het meest met hun dochter Regan. Fantastisch geacteerd van de jonge Millicent Simmonds. Blunt is, zoals gewoonlijk, geweldig op dreef, en het hele gedeelte in het huis met de bevalling, een spijker en de alien is nagelbijtend spannend. Krasinski weet de spanning in bepaalde scènes naar het ondraaglijke op te voeren. Origineel, spannend, gruwelijk, emotioneel en tragisch, meer van dit soort horrorfilms graag.

avatar van Pim1993
Mwah, hij heeft mijn verwachtingen niet kunnen waarmaken. Het acteerwerk is subliem, erg sterk. Het concept is ook verfrissend en leuk bedacht. Daarentegen is het in mijn ogen wel erg slordig uitgewerkt. Er is totaal niet consequent te werk gegaan waardoor het een rommeltje wordt. Het kon ook niet anders dan dat hier wel veel haken en ogen aan moesten zitten, en dat is helaas ook gebleken.

Er werd toch opvallend veel geluid gemaakt, geluid dat continu harder is dan het geluid van een fluisterende conversatie of zelfs een op zacht niveau gesproken conversatie. Het hele ''we gebruiken gebarentaal want dan zijn we stiller''-aspect is een compleet onnodig detail en ik begon me er ook vreselijk aan te storen. Daarnaast kon er ergens prima een auto rijden, kon er worden gerend en weet ik 't wat allemaal nog meer. Een zooitje hadden ze ervan. Als je zoiets doet, doe het goed en geen half werk. Want zo kwam het op me over

Spanning zat er wel in. Vermaak ook wel. Kijk hem echter wel in de juiste setting want het is geen opzichzelfstaande horrorfilm, je moet wel echt je best doen voor het creëren van een sfeertje.

Lichte voldoende!

avatar van knusse stoel
In tegenstelling tot sommige anderen, hebben wij echt van deze film genoten.
Voldoende verhaal en dito spanning.
Het draait om de stilte waar je als bewoner van deze planeet serieus rekening mee moet houden. Zo niet, dan wordt dit op een of andere manier verrekend. Na het zien van deze film zijn wij van mening radicaal veranderd en hopen serieus dat er elders geen leven in het universum aanwezig is.

Ik heb het 5 sterren gegeven. Ik vond het een enge film, was behoorlijk zenuwachtig tijdens deze film.
Lange tijd niet gehad met een film.
Maar voorlopig even niet zo'n film meer voor mij, hahahaha, dit was ff genoeg voor mijn zenuwen lol.

avatar van Thomas83
Dit is wel echt heel duidelijk door Spielberg geïnspireerd, misschien ook met een vleugje van Shyamalans Signs. Een film die niet zozeer pure horror is of om de leuk vormgegeven wezens draait, maar vooral een die familiewaarden prijst, soms ook net op een wat te sentimentele manier. Maar de sterke soundtrack en een prima cast maken dat het nog vrij goed werkt. Met name Simmonds brengt zoveel hart en karakter in haar rol. En ook echt verdomd vlot verteld allemaal, zonder overbodige franje en met mooie cinematografie, veel gevoel voor sterke locaties en een tempo dat je aandacht nooit doet verslappen.

De gimmick van stilte om te overleven wordt ondanks dat het een gimmick is wel echt goed gebruikt. Misschien wel beter dan in films als Hush en Don't Breathe. Ook wordt de spanning altijd zeer vakkundig opgebouwd en alles wordt goed op een visuele manier uit de doeken gedaan. Scènes als die met het vuurwerk en die in de graansilo zijn écht goed opgezet en uitgevoerd. Echt perfect vermaak voor een zaterdagavond. Alleen de net iets te grote dosis sentiment en wat makkelijke sprongen van de schrijvers weerhouden me van dat halfje hoger dan de 3.5* waar ik nu op uitkom.