A Quiet Place (2018)

Drama / Horror

geregisseerd door John Krasinski
met Emily Blunt, John Krasinski en Noah Jupe

'A Quiet Place' volgt een familie die woont op een boerderij. Hun vredige bestaan wordt verstoord wanneer ze geterroriseerd worden door een soort van buitenstaande kracht. Vervolgens proberen ze zo stil mogelijk te zijn om te overleven.

Voor mensen die niet van horror houden, dit is horror in de categorie jurassic park.je eigen zo stil mogelijk houden voor monsters/dino's die om je heen sluipen
Verder niet vergelijkbaar. Een lekkere langzame film, waarbij de dreiging van buiten wel heel opeens dichtbij komt.

Zo goed en sfeervol dat ik bereid ben de film heel veel schoonheidsfouten te vergeven. Dik 4*

avatar van Baboesjka
Misschien is het spannender als je deze film in de bioscoop ziet, op het grote scherm. Uit nieuwsgierigheid heb ik de DVD van de bibliotheek geleend en ik moet zeggen dat hij mij is tegengevallen. Het is sowieso niet mijn favoriete genre, ik hou meer van arthouse films en ik vind een film niet gauw eng. Ook deze niet. Het acteerwerk vind ik goed en het beeld ziet er goed uit, maar ik kwam er niet in en het verhaal sprak mij niet aan. Ik vond het bovendien erg vaag en het eind voelde voor mij vrij abrupt. Ik vind de stilte wel origineel, maar nee, het is niet mijn ding. 2*

Fisico schreef:
.......Of toch, die kookwekker was een redmiddel, maar waarom jezelf niet bewapenen met bvb kleine bommetjes of andere geluidstriggers om de beesten op een verkeerd spoor te brengen als je in het nauw zit???.

Soit, meer dan degelijke film, pluspunt om hem te zien in de zaal, liefst met zo weinig mogelijk geluid. Jammer van de draaiende airco ...

Ik vond het een goede film maar wat jij hier zegt zat mij ook al dwars gedurende de scenes binnenshuis met Blunt. De vader was handig met electronica en heeft zelfs een hele ring lichten gemaakt die rood gekleurd worden met een druk op de knop. Waarom geen afstandsbediening of noodknoppen in elke kamer om 300 meter verder een langdurig luid geluid te produceren? Het idee van het vuurwerk maar dan zelf kunnen kiezen indien je in gevaar bent? Natuurlijk komen ze terug naar de plek waar ze eerder iets hoorden maar dan ben je naar een veiliger plekje geslopen.

Stapje verder nog: lok de wezens met geluid naar de rand van een afgrond en produceer met een afstandsbediening lokgeluid dusdanig geplaatst dat ze in de afgrond vallen. Ze zijn blijkbaar sterfelijk. Dit laatste idee uiteraard onder bronvermelding van de film Tremors

Ik weet wel dat het een film is en een goede ook. Maar als een blaag als ik dit kan bedenken dan kan de scenario schrijver dat ook. En hij kan dan ook kort uitleggen waarom mijn idee niet werkt. Bijvoorbeeld dat de monsters electronica verstoren of iets dergelijks. Er was immers iets met de lampen die haperden. Ah! Volgens mij geef ik net mijzelf antwoord

avatar van arno74
Iets te quiet voor mijn smaak, wist niet dat ik de titel zo letterlijk moest nemen. De film moet het teveel van dat concept hebben zonder veel aandacht te schenken aan andere zaken, waaronder het script. De gebeurtenissen in de film bevatten teveel grote fouten, jammer dat ze moedwillig zo'n slordige film hebben afgeleverd. Het gebrek aan geluid is geen excuus als je ziet hoe inventief de vele silent movies daarmee destijds zijn omgegaan. Hele magere 2,5*.