A Quiet Place (2018)

Drama / Horror

geregisseerd door John Krasinski
met Emily Blunt, John Krasinski en Noah Jupe

Een gezin moet sluipend, lippend en gebarend door het leven gaan. Het minste geluid kan hen overleveren aan geheimzinnige wezens die jagen op het gehoor. In het volle besef dat zelfs een voetstap of gefluister dodelijk kunnen zijn, proberen Evelyn en Lee een manier te vinden om hun kinderen koste wat kost te beschermen en hun loerende vijanden te overwinnen.

avatar van macrobody
Iets beter dan Bird Box maar in dezelfde categorie als Signs. Aliens zijn op aarde maar dit keer gaan ze niet dood als je een keer op ze spuugt, maar ze hebben wel hele goede oren en als je ook maar 1 geluidje maakt ga je eraan. Nou, was het maar waar. Ik ken een hoop mensen die zouden het niet lang uithouden.
Jammer dat ze Erika Terpstra jr. hebben gecast als doof meisje, daar wek je bij mij geen medelijden mee. Had gehoopt dat het ook met haar snel gedaan zou zijn.
Kan niet wachten op deel 2

avatar van DjFrankie
Originele film. In het begin had ik mijn twijfels maar die waren zo weg.

avatar van m1701
Heerlijke spannende film! Zeker moeite waard!

avatar van Gang_Star
Voor mij een film waarvan ik vooraf dacht, is dit wel wat voor mij, dus het was een gok om de Blu-ray aan te schaffen. Echter is de film me redelijk bevallen, al is er wat mij betreft weer sprake van is deze film een thriller of toch een horrorfilm. Voor mij viel deze A Quiet Place dan weer in de eerstgenoemde categorie. Het verhaal en de uitwerking van deze film is vrij sterk en de film heeft dan ook de nodige spanning en sfeervolle momenten. Positief is dat ook de speelduur vrij kort is waardoor de film op zich vrij snel voorbijvliegt. Maar desondanks zag ik na één keer niet waardoor deze film zo veel lovende kritieken krijgt. Misschien dat een herziening op zijn tijd hier nog verandering in kan brengen, maar voor nu vind ik het een aardige film, maar meer ook niet.

Tarkus schreef:
Topper deze horrorfilm.
Spanning van begin tot einde.
In het begin van de film weet je eigenlijk niet wat je kan verwachten, tot er plots iets opduikt.... iets.. ja... kijken maar zou ik zeggen, je zal op het puntje van je stoel zitten...

Er zijn zo van die films die je echt wel in je verzameling wil, ongeacht of je hem al hebt gezien of niet.
Deze film had ik eind vorig jaar nog gezien, uitgeleend in de bib, maar vind hem zo goed dat hij niet mocht ontbreken in mijn collectie, en zo is dus geschiedt.
Opnieuw genoten van deze prent, dit keer dan op Blu-ray in Dolby Atmos, wat nog een spectaculairder resultaat opleverde.
Is dus een topper van formaat !!

avatar van Roger Thornhill
B-horror met een A-cast blijft B-horror. Goed spel, mooie set, maar voor een monster dat een mens in een nauwe omgeving bedreigt kijk ik wel naar een Alien-aflevering – daarin zien de monsters er beter uit en is de sfeer intrigerender. Deze film heeft mij niet gepakt en nergens beangstigd, en de gimmick dat alles in stilte moest gebeuren voegde voor mij weinig toe.

avatar van Donucius
Roger Thornhill schreef:
B-horror met een A-cast blijft B-horror.

En A-horror met een B-cast blijft A-horror. Dus wat is je punt?

Roger Thornhill schreef:

Goed punt. Maar dat is precies ook het probleem. Geen enkele thriller/horror kan de oude Alien-sfeer evenaren, dus waarom zou je het ook proberen. Zelfs de sequels van Alien kunnen Alien niet evenaren dus anderen falen per definitie al voordat men er uberhaupt aan begonnen zijn.

Donucius schreef:
wat is je punt?
Mijn punt is dat de aanwezigheid van twee goede acteurs in de hoofdrollen niet heeft kunnen voorkomen dat dit naar mijn mening een matige en voorspelbare film is.

avatar van Donucius
Roger Thornhill schreef:

Okay, duidelijk. Meningen verschillen hierover, maar dat mag ook.
Voor mij was Millicent Simmonds in ieder geval een goede toevoeging voor de film, zeker met haar achtergrond.

Er komt een vervolg dus hopelijk dat die tegen die tijd beter bij je in de smaak valt.

avatar van Roger Thornhill
Nou, ik ben ieder geval wel benieuwd hoe ze het centrale gegeven verder gaat uitbouwen en of het verhaal nog steeds vanuit het perspectief van dit gezin verteld gaat worden.

avatar van notsub
A Quiet Place komt wat langzaam uit de startblokken en met een paar stevige schrikmomenten komt het spel dan op de wagen. Het ziet er goed uit en de spanning loopt stevig op. Het blijft echter wel bloedserieus en daar kon ik me op een gegeven moment niet meer in vinden. Daarvoor is de logica regelmatig echt te ver zoek. Nee, kies dan voor een ranzige aanpak met humor.

avatar van DragQueen
Degelijk uitgewerkte film, met bovendien een zeer originele insteek. De aanwezige spanning wordt goed opgebouwd, en er wordt met inleving geacteerd door de cast. 3,5 Ster.