A Quiet Place (2018)

Drama / Horror

geregisseerd door John Krasinski
met Emily Blunt, John Krasinski en Noah Jupe

Een gezin moet sluipend, lippend en gebarend door het leven gaan. Het minste geluid kan hen overleveren aan geheimzinnige wezens die jagen op het gehoor. In het volle besef dat zelfs een voetstap of gefluister dodelijk kunnen zijn, proberen Evelyn en Lee een manier te vinden om hun kinderen koste wat kost te beschermen en hun loerende vijanden te overwinnen.

avatar van Bartem
Erg saaie en voorspelbare film, ik begrijp helemaal niet dat het gemiddelde van de reviews zo hoog ligt.

avatar van bjerik76
wat een tegenvaller.

Begreep er een hoop ( keuzes) niet van. Bovendien wil je als kijker vaak ook wel zo'n wezen goed in beeld zien.
waar die wezens vandaan komen is al onbekend, als bekend is dat die wezens op elke geluidje reageren, hoe kunnen die kranten allemaal gedrukt zijn in een drukkerij ?? , waarom als je al 3 kinderen heb/ had zou je dan nog een kind baren als je weet dat die gaan huilen, en het voor de mensheid een aflopende zaak is..., waarom wonen ze dan niet bij bijvoorbeeld die waterval, waar wel gepraat kan worden.., dat kind wist niet dat daar gepraat kon worden, maar hoe / wie heeft hem dan leren praten? want dat kan hij wel ( blijkt) en schrijven is toch anders dan praten .. nouja, zo bekeek ik de film dus op een gegeven moment, en dacht van ..." nee dit is toch niet de spanning waar ik me in kan leven.

Bovendien is het heel de film stil, maar als het spannend word komt er ineens een spannend muziekje, terwijl het de rest doodstil is , dus die spanning is er dan ook al gelijk weer vanaf gehaald.

Ben zeer benieuwd naar deel 2 ….. net de trailer gezien deel 2.... Lijkt mij een toppertje.

avatar van kleez
Leuke film! Maar dit is geen horror!

avatar van Elchapo
Uhhhhhh nee,werd er niet blij van........1 star.

bjerik76 schreef:
wat een tegenvaller.

Ik had echt precies hetzelfde als jij. het is allemaal zo compleet onlogisch en 0,0 achtergrond van die wezens, en dan dat met die spijker, ineens is die daar en nooit een issue geweest om weg te halen of om te buigen? het hangt echt allemaal als los zand aan elkaar.....

Wat een originele horrorfilm, het concept van geen geluid maken werkt erg goed, bijzonder ook dat dit nog niet eerder gedaan is. De stilte werkt goed voor de spanning, en op sommige momenten is de film ook echt spannend. En naast de spanning is de sfeer ook goed opgebouwd, met dat zand overal en die rode lampen, en dat pianodeuntje draagt daar ook goed aan bij. Er word verder niet verteld waar de monsters vandaan komen of wat er precies gebeurd is, blij toe, anders had de film alleen maar langer geweest en had het ook wat minder spannend geweest. Dat mysterie maakt de film alleeb maar leuker in mijn ogen, en groot kans dat dit in deel 2 wel meer naar voren gaat komen. Sommige dingen in de film roepen inderdaad wel vraagtekens op, waarom worden die kinderen niet gewaarschuwd voor die spijker, of die spijker niet gewoon weg gehaald, hoe zijn die krantenstukjes gedrukt zonder dat iedereen in de drukkerij gepakt werden, en waarom heeft niemand ooit wat met de frequentie geprobeerd, ik bedoel dat lijkt me toch wel de meest logische zwakke plek. Maar wat ik ook vaker lees is de vraag waarom ze nog een kind wouden, dat hoefde uiteraard niet de bedoeling van hun te zijn geweest, want in die wereld is dat inderdaad een groot risico.

A Quiet Place is een hele originele film, en de spanning en sfeer zitten er goed in, hier en daar wat onlogische dingen waar de film wel wat minpunten op verdient, maar zeker een mooi regiedebuut van Krasinski, 4,0!

Spannende film met goed acteerwerk. Ik vond het persoonlijk een stuk beter dan The silence.

avatar van snarfje5508
Ik kan de hoge score niet verklaren. Absurd verhaal, overigens best aardig geacteerd met een merkwaardig slot. En oh, die heldenrol altijd van in dit geval papa.....dat is toch niet van deze tijd zou je zo zeggen.
Het monster is overigens overgelopen uit The Thing films. Niet bijster origineel dus. Met 2 sterren netjes beloond.

Ik vond hem niet heel spannend maar wel een originele en sfeervolle film.

Wat ik me nou de hele film afvroeg: waarom lopen ze op blote voeten? Dat ze geen schoenen dragen ok maar waarom geen pantoffels of sokken?

Petrosi schreef:

Heb de film niet gezien, maar jouw vraag is zo simpel, dat ik er maar even antwoord op geef. Dat is natuurlijk zo omdat ze met blote voeten alles goed kunnen aanvoelen Met je pantoffels of sokken voel je niet altijd waar je op loopt. Bovendien glijden ze zo niet uit als ze wegrennen

avatar van 3 2 1 cut
snarfje5508 schreef:

Ik vond de ‘mama’ rol daarom hier behoorlijk heldhaftig: Mama baart kind met monster op 1 meter afstand. Mama beschermt baby in de waterscène. Mama schiet alien recht door het hoofd.. Nee, je onderschat hier de moederrol volledig. Maar ach, het is maar hoe je er naar kijkt. Of wilt kijken.

avatar van Dick Starbuck
Gaap! Waar was de spanning nou? Eindelijk gezien maar ik had er veel meer van verwacht. Acteer prestaties zijn goed. Sfeervol maar totaal niet spannend/eng en zo voorspelbaar. Monster design top en Blunt is 'n mooie vrouw. 2 sterren

avatar van ForrestHanks
Mijn luidruchtige buren zouden er op zéker niet meer zijn. Héérlijke film om bij weg te dromen

avatar van LovetheBoom
Vond de film best matig er werd bijna tot niet in gesproken.

avatar van horizons
LovetheBoom schreef:
er werd bijna tot niet in gesproken.

avatar van Vinco
Verassend goeie film. Heerlijk sfeertje icm het concept van geen geluid maken en de stilte maakte het voor mij tot een zeer geslaagde en originele film.

Ik hou van films waarin gesproken, maar dit was te saai

avatar van Tina77
Het is me een raadsel waarom zulke horror films steeds zo hoog scoren. Viel me eerder tegen. Zeker de stilte van de eerste 20minuten bah... De sfeer op zich is inderdaad nog OK maar verder beetje een te simpele film.

avatar van FlorisV
Begint erg rustig en dreigt teveel te gaan hangen in wat een te lang durende low budget gimmick had kunnen zijn. Gelukkig wordt het na een half uur spannender en krijgen we ook meer te zien van de wezens. Uiteindelijk een effectieve horror met een verdienstelijke soundtrack, sterke cast en een prima einde dat uitnodigt tot een vervolg, wat er ook kwam.