Transformers (2007)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

Heel lang geleden was er een oorlog op de planeet Cybertron, tussen de Autobots en de Decepticons. Vele jaren later, op de planeet Aarde, koopt de jonge Sam Witwicky zijn eerste auto en komt tot de ontdekking dat het de Autobot Bumblebee is. Deze is er om Sam te beschermen, aangezien Bumblebee niet de enige Transformer is die op Aarde is gekomen. Ook de Decepticons zijn op Aarde en beginnen het Amerikaanse leger aan te vallen. Als Sam en zijn vriendin Mikaela dan ontdekken dat het leger van plan is zowel de vijandige Decepticons als de vredelievende Autobots te vernietigen, proberen ze een nieuw plan te bedenken om de Decepticons te stoppen.

Te snel bewegende beelden. Vechtpartijen zijn ook te snel. Ontgoochelende film en cast.

top film , schitterend acteer werk van shia labeouf en ja dan hebben we nog megan fox maakte het nog zoveel leuker lol

avatar van Gerlof1378
Jep een echte blockbuster/popcorn film, leuk verhaal, aardige cast en mooie cgi dat wel echt voor een hersenloze filmavond hasta luego.

avatar van Phantasm
Beter dan verwacht, gewoon een geweldige aktiefilm waarin genoeg gebeurd, toppie.

Tarkus schreef:
Ik vind dit een bijzonder geslaagde SF-film.
Prachtige special effects, veel actie om van te smullen en nog een aardig scenario ook.
Het acteerwerk is prima, niet van hoogstaande kwaliteit, maar het kan er best mee door.
Toch leuk dat grote namen als Jon Voight en John Turturro hieraan meewerken, wat betekent dat het toch niet zo'n slecht script zal zijn geweest toen zij het in handen kregen, trouwens, Turturro zorgt voor een komische noot in deze prent en doet dat ook heel aardig.
2u15 minuten, zonder verveling, ik heb aan deze film veel plezier beleefd en kijk al uit naar het vervolg...

Het was dus een wel een tijd geelden dat ik deze film nog eens had gezien.
Ondertussen op de kop kunnen tikken in de Blu-ray versie en bijgevolg eens opnieuw bekeken.
Voor mij blijft deze film goed, puur amusement weliswaar.
Ik heb er opnieuw van genoten en door de Blu-ray versie heeft hij nog meer te bieden, vooral wat het geluid betreft !!
De bedoeling is ze allemaal eens opnieuw te bekijken in het vooruitzicht van deel 5.