ad
  • 8.180.259 stemmen

Transformers: Age of Extinction (2014)

Actie / Avontuur | 166 minuten
2,80 1.027 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / China

Geregisseerd door: Michael Bay

Met onder meer: Mark Wahlberg, Nicola Peltz en Stanley Tucci

Releasedatum: 10 juli 2014

Over Transformers: Age of Extinction

"This is not war. It's extinction."

Terwijl de mensheid zich herstelt van de grote schade die aangericht werd in Transformers: Dark of the Moon, zijn de Autobots en Decepticons nagenoeg van de Aarde verdwenen. Maar een kleine en machtige groep zakenmannen en wetenschappers proberen de grenzen van de menselijke technologie verder te verleggen dan ooit te voren. Verder zelfs dan ze kunnen beheersen. Daarnaast dient zich een oeroude, krachtige vloek voor de Transformers aan op Aarde. Een episch avontuur en gevecht tussen goed en kwaad, vrijheid en slavernij, breekt los.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Atmos

Atmos

Vind het persoonlijk de beste van de serie , en vele malen

beter dan deel 5 , die ik net heb gezien..

avatar van Captain Proton

Captain Proton

Man, wat een film weer. Ook hier was de cast goed. Net als het verhaal en special effects. En dan die dinosaurische Transformers. Hoe kom je er op. Alleen vraag ik me af aan het eind van de film. Hier zegt Optimus Prime dat hij en zijn dochter in de auto weg moet rijden met de gasten. Zit niet alleen zijn dochter erin, maar ook opeens een ander blonde meid. Oké, ik heb haar wel in het begin en zo gezien, maar niet tijdens het gevecht en voordat ze in de auto instappen. Afijn, op naar deel 5. Tot nu toe heeft alle vijf delen mij nog steeds kunnen boeien. Verstand op nul en gaan met die banaan. Kick some bad asses.

avatar van IH88

IH88

“There are mysteries to the universe we were never meant to solve. But who we are and why we are here, are not among them. Those answers we carry inside. I am Optimus Prime, and this message is to my Creators: ‘leave planet Earth alone, 'cause I'm coming for you!’”

Michael Bay weet echt geen maat meer te houden met zijn Transformers films. De acteurs hebben hun strepen wel verdient, en de combinatie van humor, actie en mooie vrouwen heeft in het verleden gewerkt. Maar dit vierde deel is gewoon veel te lang, en het is het grootste gedeelte ook gewoon een saaie boel. De actiescènes zien er weer goed uit, en soms valt er best wel te lachen om zoveel onzin. Maar dan nog is de film een erg lange zit.

avatar van Shadowed

Shadowed

Meer van hetzelfde.

Met nog een hoger budget, een langere speelduur en een nieuwe hoofdrolspeler had dit nog beter kunnen worden dan de andere 3 delen, maar Bay houdt zijn film eigenlijk gewoon op hetzelfde niveau als zijn voorgangers, een normale voldoende dus.

Visueel weer helemaal verzorgd. De designs zijn gaaf, de actie mag er soms zeker zijn en de transformers zien er wederom weer knap uit. Bay is inderdaad wel een regisseur die het budget echt optimaal weet te gebruiken, maar nooit de neiging heeft er een topfilm uit te halen.

Verhaallijn is nagenoeg hetzelfde als voorgaande delen. Een wat stroef en saai begin dat eindigt met een lange slotfase vol explosies en actie. Deze film is daar hetzelfde in. Alleen was het begin interessanter dan voorgaande delen omdat de toon serieuzer ligt.

Helaas moet de film het ook wat afleggen in de slotfase. Actie is wel knap gemaakt, maar is weinig spetterend. Spanning is zo goed als weg, en is wat saaier en voorspelbaarder. Moment dat het ruimteship boven HongKong vloog leeft de film wat op maar is ook snel weer over.

Daarbuiten is het acteerwerk niet van iedereen erg bijzonder. Peltz is wel leuk, Wahlberg doet ook zijn best en Tucci is ook weer goed. Echter zitten er ook rampen in zoals Bingbing. Jammer dat de film weer onder zo'n invloed moet zijn van andere landen. Heeft waarschijnlijk met de verhoging van budget te maken.

Voor de rest duurt het allemaal vreselijk lang, iets te lang dit keer, maar het vermaakt wel. Cijfer is dus weer een nette voldoende.

avatar van plumke

plumke

Duurt wel lang , maar verveelt geen seconde

avatar van jipt

jipt

Ondanks alle onzin en plotgaten heb ik hier best van genoten. De dino-robots zijn erg cool, er wordt veel gesloopt en met het geluid op 110 vliegt de lange speelduur zo voorbij.

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Prima film. Actie was weer heerlijk.

avatar van Keizerstraat4

Keizerstraat4

Ik geef deze film en 5,0 heb er echt van genoten geen moment verveeld eerst dacht ik toen ik de trailer zag dat het best wel nep was alleen het was echt de beste film ooit! goed tijdverdijf! Als je van dit soort films houd raad ik het ja aan!

scorsese

Matige film waarin slechts een paar van de Transformers op aarde zijn en zich verborgen houden voor de mensheid. Dit vierde deel is meer van hetzelfde, ondanks een nieuwe hoofdrolspeler. De transformers zijn wat irritant en ditzelfde geldt soms ook voor de clichematige personages. Aan explosies geen gebrek en de film bevat een aantal prima cgi-actie-scenes. Echter gaat het echt veel te lang door allemaal.