ad
  • 8.086.576 stemmen

Kingsman: The Secret Service (2014)

Actie / Komedie | 129 minuten

Met onder meer: Colin Firth, Taron Egerton en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 13 december 2014

Over Kingsman: The Secret Service

"Manners maketh man."

Gary, een jongeman wiens leven dreigt te ontsporen, vult zijn dagen door in de kroeg te hangen met vrienden. Harry Hart, een doorgewinterde agent van een geheime organisatie, neemt hem onder zijn vleugels om een oude schuld te vereffenen. Hij draagt Gary voor om deel te nemen aan een trainingsprogramma voor geheim agent, precies op het moment dat de wereld wordt bedreigd door een IT-genie met kwaadaardige bedoelingen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van TronMan

TronMan

Uiterst kinderachtige kleuter film., incl. stupide rol van S Jackson . Zelf als persiflage is dit gewoon niet te genieten. Wat we hierin nog missen zijn, Carlo en Irene. Bah.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Een film die de succesfactoren van de afgelopen twee decennia probeert te combineren.

De referenties naar James Bond liggen voor de hand, maar ook het stilistisch geweld a la Tarantino, met veel vernuftige wapens, bloed, bakken humor en af en toe een gevoelige touch.

Het verhaaltje is redelijk dun, maar door de prima (met referenties doorspekte) dialogen blijft het allemaal heel aardig overeind, neigend naar fragmentarische onevenwichtigheid, al blijft het allemaal net aan de goede kant.

Er is een enorme sterrencast die over het algemeen prima weet te overtuigen. Taron Edgerton (Eggsy) weet uitstekend overeind te blijven tussen al deze grote mannen, er is veel commentaar op Jackson, maar feitelijk zet hij een prima, bipolaire over de top schurk neer

Al met al een prima film, pretentieloos, want het voegt niks toe aan wat er al is, geen klassieker in de dop wat mij betreft. Een klein zeventje.

avatar van Xastur

Xastur

Psycho-M schreef:

[/i]

Alweer een tijd geleden dat ik de eerste Kingsman had gekeken.

Nu hij op tv kwam, toch maar even opgezet.

Hij blijft toch echt heel erg vermakelijk.

De recruitment van de jonge Kingsmen en de tests die ze moeten doorstaan.

En vervolgens uiteraard het saving the planet verhaal.

Met dikke knipogen naar oa James Bond en Mission Impossible, is het een humorvolle actiefilm en laten we eerlijk zijn, heerlijke over the top actiescenes. De film neemt zichzelf nooit te serieus en daarin ligt ook de kracht van deze film. De britse taal/accenten maken het geheel af.

Geheel met je eens

avatar van Don Homer

Don Homer

Spetterende actie, leuk James Bond achtig verhaaltje maar dan bij vlagen heel raar. De film neemt zichzelf niet al te serieus en dat blijkt uit het foute einde die zo creatief was dat ik naar boven afrond. Symbolisch voor de film: Samuel L Jackson met hazelippie en een roze petje!

avatar van Piem

Piem

Fantastische film! Lekker vol actie en humor. Inclusief goede muziek. Ga snel het volgende deel kijken.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik heb de Bluray maar weer eens uit de kast gepakt, want ik had zin in een lekkere actiefilm en met Kingsman krijg je die ook. Een keer in de bios gezien en nu twee keer alweer thuis en de film blijft nog steeds enorm fijn om te zien. Het is een hommage en een parodie van het spionage-genre ineen en het is vooral de heerlijk absurde actie (de film neemt zichzelf geen seconde serieus) en de enorm gevatte humor waar ik steeds voor val. Dat stijve, elitaire Britse sfeertje in samenhang met een jongen uit de achterbuurten werkt zó goed. Colin Firth is geweldig, maar dat is Taron Egerton ook, net als de bijrollen van Michael Caine en Samuel. L Jackson. Dit blijft voor mij een van de betere actiefilms van de jaren '10.

4,5* blijven staan