Kingsman: The Golden Circle (2017)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Matthew Vaughn
met Taron Egerton, Mark Strong en Colin Firth

Vervolg op 'Kingsman: The Secret Service'. Eggsy en Merlin vertrekken naar de Verenigde Staten, wanneer bij een aanslag het hoofdkwartier van de 'Kingsman' wordt verwoest. Daar aangekomen ontdekken ze een Amerikaanse variant van hun organisatie, onder de naam 'Statesman'. Een organisatie die wordt geleid door een brute, succesvolle cowboy die Champagne heet.

avatar van Brabants
aspers schreef:
Ik zeg alleen dat IK te oud aan het worden ben. Daarmee zeg ik toch niets verkeerds of wel? volgens mij is dat gewoon een redelijk normale uitdrukking, verder niets. Ik zeg daarmee toch niet dat dit geen film is voor mensen boven de 40?

En dat jij je in mijn commentaar niet kan vinden, dat kan natuurlijk. Daarom is het inderdaad een mening. Wel zo fijn dat we een eigen mening mogen hebben!

Geloof best dat er een publiek is dat dit prachtig zal vinden, ik was dat helaas niet.

Omdat techniek t.a.v. een robotiserende hond en hand je wat te veel wordt vind je jezelf ineens te oud worden t.a.v. het eerste deel. Het zal best, prima. Ik ben er van overtuigd dat dit deel beter was dan het eerste. Jij jouw mening, ik de mijne. vr. gr.

Puur vermaak.
Heerlijke over de top actie spionage film.
James Bond 2.0
Maar dan met meer humor.
Enorm veel vaart in een dynamische sneltrein die bijna 2 en half uur door dendert.
Veel bekende namen razen voorbij met als grote verrassing Elton John die zelfs marterial arts kneepjes onder de knie lijkt te hebben.
Deze "Kingsman" mag van mij een derde deel krijgen.
3.5*/4*

Zeer overdreven alles, but I loved it...3,5 ster .

avatar van TheManInBlack
Een vermakelijk vervolg, vorige deel was wel een stuk beter. Dit deel is een stuk langer dan het vorige deel, maar de tijd vliegt zo voorbij. Ik heb mij in ieder geval geen minuut verveeld. Aan actie natuurlijk geen gebrek. Acteerwerk is gewoon weer top. De cameo van Elton John is ook zeer vermakelijk, heb vaak om hem moeten lachen. Soundtrack is ook weer om van te genieten. De special effects zijn ook heel goed. Laat het derde deel maar komen!

avatar van Uier
Leuk. Heeft me meer vermaakt dan deel 1, waar wel wat kinderlijke puntjes van ergernis in zaten.
Deel 2 is beter in balans en weerom flitsend in beeld gebracht. Coole soundtrack ook.

Herinnert iemand zich nog The Naked Gun franchise? Wel deze is de moderne variant erop. Daar waar de eerste film mij kon bekoren als een actiefilm met een vleugje humor op originele wijze gebracht, is dit vervolg ZO over the top dat het zelfs niet meer om aan te zien is. Deze film is één grote chaos met aaneenschakeling van onsamenhangende dialogen en scenes. Is misschien allemaal wel de bedoeling, maar heeft dan volgens mij niets meer te maken met deel 1. Actie en humor er zo over dat het zelfs letterlijk tegensteekt. Wie mijn beoordelingen bekijkt zal zien dat ik gemakkelijk 3 sterren geef. Dit is de eerste maal dat ik een halve ster geef en dat is volgens mij echt terecht. Al veel gezien maar dit was er echt over. Eerste maal in mijn filmhistorie dat ik zelfs niets positief kan vertellen. Voor mij slechtste film ooit. Maw. nr 1 in mijn top 10 worst movies ever...

avatar van mama_peet
leuk vervolg, typische britse humor en zelfs een hylarisch momentje voor elton john. geweldig!

avatar van Left4Dead
Waar ik deel één destijds er nog doorheen heb weten te pushen, is het bij dit deel al snel op een breuk gelopen. Het is dus ook echt mijn type film niet, films met superhero's en bad to the bone tegenhangers met gimmicks. Niet uitgezien maar me volledig gestoord aan de eerste zeg maar 20 minuten. Wanneer weer eens echte verhalen zonder supergasten? Wordt zo moe van al dit soort werkjes.

avatar van Rico120
wat een film ook een leuke bijrol voor Elton John heb alleen wel gehoord en gelezen dat hij gaat stoppen met zingen

ook wel passend country route dat werd gezongen door Mark Strong

verder vond ik hem best good lekkere actie en humor

avatar van Filmkriebel
Tegenvallende sequel op een nochtans erg vermakelijk eerste deel (3,5*). Veel verkeerde keuzes die me niet konden bekoren: Elton John, Julianne Moore als baddie, de dood van Merlijn , een onwelkome Jeff Bridges die ik niet kan luchten in komedies en vooral de overaanwezige en irritante bombastische muziek, gelukkig met enkele country-georiënteerde tracks ertussen. Ook het plot is niet zo sterk als in de eerste film en de humor-meter piekt slechts sporadisch. Wel sterke en goed gemaakte actiescène maar echt grandioos vermaakt heb ik me niet

avatar van john mcclane 2
Filmkriebel schreef:
Tegenvallende sequel op een nochtans erg vermakelijk eerste deel (3,5*). Veel verkeerde keuzes die me niet konden bekoren een onwelkome Jeff Bridges die ik niet kan luchten in komedies en vooral de overaanwezige en irritante bombastische muziek, gelukkig met enkele country-georiënteerde tracks ertussen. Ook het plot is niet zo sterk als in de eerste film en de humor-meter piekt slechts sporadisch. Wel sterke en goed gemaakte actiescène maar echt grandioos vermaakt heb ik me niet

Ik kan me hier zeker in vinden,,,maar de humor met de bijhorende actie waren zo modder vet dat het toch zeker een voldoende waard is .
Jeff bridges was totaal overbodig , maar wat komedie betreft is big lebowski nog altijd onovertroffen .
.maar als ie weet met zo’ n cowboy accent gaat praten haak ik ook meestal af.

Maar leuke afleiding , humor en modder vette actie l

avatar van Noodless
Voor mij duidelijk minder dan zijn voorganger. Nog wel voldoende vermaak, maar lang niet zo boeiend qua actie , verhaal en personages zoals in de eerste film. 6/10

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De eerste film was niet meteen een succes. Het teert op de films van bvb James Bond, in de stijl van Avengers (de ouwe reeks, niet de Marvel-filmpjes) met humor die zou passen bij Austin Powers. Gemiddelde films die over het algemeen toch wel te flauw zijn. Dit vervolg is meer van hetzelfde. Hier en daar wel leuk, maar verder is dit niet echt een leuke franchise. Ik hoop dat de flexibele Bond-reeks na Craig niet deze richting in slaat.

avatar van snivoos
Popcorn filmpje en af en toe tenenkrommend slecht. Vooral qua verhaal. De actie was daarentegen wel vermakelijk. Ik heb hem afgekeken maar daar is alles mee gezegd.
Deel 1 vond ik leuker om te kijken.

Left4Dead schreef:

Allereerst : ik vond het een bijzonder stukje amusement. Verstand op nul, bak popcorn erbij en genieten maar.

Hetgeen Left4Dead schrijft gaat mij echt boven de pet. Als ik een film wil gaan bekijken en het genre en / of de beschrijving staan mij niet aan, dan ga ik die film dus niet bekijken. Als ik de reactie van Left4Dead zo lees, dan wist hij van te voren wat voor film het zou zijn. Als je dan de laatste regel van zijn bericht leest dat hij zo moe wordt van dit soort werkjes, dan rijst bij mij de vraag : "Waarom ga je zo'n film dan bekijken". Is dat een vorm van zelfkwelling of................?

avatar van the hustler
De verrassing van het eerste deel is natuurlijk weg, maar in dit geslaagd vervolg krijgen we vooral meer van hetzelfde voorgeschoteld: topvermaak.

avatar van Pim1993
De special effects doen het 'm. Lekker stukje vermaak.

avatar van bombario
Zojuist zijn hoogst vermakelijke voorganger nog eens gezien en dat onderstreept hoe matig deze opvolger is. Het is van alles teveel en verhaal rammelt aan alle kanten. Zonde, want na zo'n flitsende start verwacht je veel meer.

avatar van mnrk
What have you done to me, you fucking bitch?

Deze 2e Kingsman film van Matthew Vaughn is een heerlijke film geworden...

Het verhaal zit weer lekker in elkaar met de perfecte combinatie van humor en actie, zit ook lekker veel vaart in waardoor de film geen moment verveeld...

Ook de gehele cast is weer top en vooral Elton John bezorgde mij echt een constante glimlach ...