• 8.231.279 stemmen

Kingsman: The Golden Circle (2017)

Actie / Avontuur | 141 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Matthew Vaughn

Met onder meer: Taron Egerton, Mark Strong en Colin Firth

Releasedatum: 21 september 2017

Over Kingsman: The Golden Circle

"Reports of my death have been greatly exaggerated."

Vervolg op 'Kingsman: The Secret Service'. Eggsy en Merlin vertrekken naar de Verenigde Staten, wanneer bij een aanslag het hoofdkwartier van de 'Kingsman' wordt verwoest. Daar aangekomen ontdekken ze een Amerikaanse variant van hun organisatie, onder de naam 'Statesman'. Een organisatie die wordt geleid door een brute, succesvolle cowboy die Champagne heet.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Rickyman

Rickyman

De eerste Kingsman was erg vermakelijk, ook hier ziet alles er weer geweldig uit, ook best leuk soms maar tussendoor erg saai met langdradige momenten.

Eigenlijk gewoon erg vervelend met die overdreven versnelde actiescenes, alsof je naar een Transformers of Ninja Turtels oid zit te kijken.. Of zet bijv willekeurig een kinderkanaal op met die hyperactieve (teken) filmpjes, vind ook niet gek dat de jongeren tegenwoordig aan ADHD en degelijke lijden. Kreeg ook voortdurend onbewust de neigingen om iets anders optezetten. Bij dit soort films ga ik me toch wel oud voelen.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

Een pastiche is, in de klassieke zin en de kunstwereld, een mengsel van allerlei zaken, een amalgaam van fragmenten uit andere werken. Geen plagiaat, meer een eerbetoon aan de originelen waaraan gerefereerd wordt, anders ook dan een parodie.

De eerste Kingsman film was exact dat, een in vrijwel alle opzichten fraai gestileerd werk waar aan de klassieke, Britse "tongue in cheek" spy movies en series uit de sixties, Bond, The Avengers, The Persuaders, The Saint werd gerefereerd.

Mooi gemaakt stilisme, een heel aardig verhaal en vooral de juiste balans tussen wat serieuze momenten en volledige over de top waanzin. Helaas ontbreekt in het tweede deel de mooie dialogen en die perfecte balans die je bij de les houdt.

Na een uur was ik al volledig verzopen in de onzin, en ik heb de rest van de tijd uitgezeten, teveel meligheid, het verhaal is echt niks, en de acteerprestaties zijn ook gewoon minder overtuigend in deze "moeilijke tweede"

Je moet continu op het verkeerde been worden gezet, giert het ene moment de waanzin de bocht uit dan moet het daarna weer de andere kant op, zodat je verrast wordt, en ook omgekeerd, net als je meeleeft in een scène met diepgang moet je zo de waanzin weer in je gezicht gegooid worden.

Deze film is niet in balans, en kan daarom niet tippen aan de eerste.

avatar van panax

panax

lekker veel aktie

over the top

maar hierin kan het

leuke bijrol van elton john

british met een amerikaanse bite !!!!!

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Toch wel een zeer leuk vervolg. Vooral met de humor zit het goed en Elton John is hilarisch.

avatar van Piem

Piem

Ook dit 2de deel is fantastisch. Heerlijk actie, dito acteurs en muziek.

En......Elton John, geweldig.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Opnieuw gezien op Bluray. Recent ook de eerste film gezien, die blijft echt briljant. Kingsman is vooral zo goed omdat ze dat stijve Britse sfeertje mengen met een jongen van de straat. Ook was het een erg interessant plot vol leuke personages en humor. En dan krijg je deel 2 en vergeten ze grotendeels waarom deel 1 zo in de smaak viel bij iedereen. De film heeft plots een Amerika-sausje wat niet werkt over zich heen en alles zo overdreven geworden dat het niet meer grappig is. Veel te veel CGI, veel te weinig praktische stunts zoals in de vorige film en het duurt echt te lang. Daarnaast is Julianne Moore nog niet de helft van Samuel L. Jackson als bad guy en was dat geheugenverliesverhaal rondom Firth ronduit irritant. Het laatste uur is dan ook het beste stuk van de film, samen met een heerlijke opening waar Moore juist wel even fantastisch op dreef was. Wel nog 2 plusjes voor de bijrol van Elton John en het Country Roads slot.

Meer dan een krappe voldoende geef ik dit niet meer.

3* (was 3,5*)

avatar van Metalfist

Metalfist

Well, if you save the world, you know what that means

Naar aanleiding van de release van het derde deel in de Kingsman cyclus (al is de vraag wanneer die effectief gaat uitkomen natuurlijk aangezien alles maar uitgesteld wordt door dat hardnekkige virus) wou ik de reeks maar eens completeren. In een ver verleden het eerste deel gezien en dat bleek een vermakelijk filmpje te zijn. Geen idee wat ik van deze sequel moest verwachten, maar ik ging ervan uit dat het vooral meer van hetzelfde ging zijn.

En dat klopt ook wel maar het is vooral toch ook allemaal wat minder. Geen idee meer of de voorganger ook zo inconsistent was qua plot maar hier gebeuren toch best wel wat dingetjes die met haken en ogen aan elkaar hangen. De dood van Roxy bijvoorbeeld, toch een belangrijk personage uit de eerste film, heeft nul komma nul emotionele waarde en dan heb ik het nog niet over plotlijnen zoals de dood van één van de beste vrienden van Eggsy die compleet geen invloed hebben. Matthew Vaughn doet verder gelukkig nog wel een aantal dingetjes goed zoals heel het Merlin aspect maar eerlijk is eerlijk, je mist gewoon de kwaliteit van de voorganger. Langs de andere kant probeert hij er wel opnieuw een film met een eigen smoel van te maken en doet dat nu door een andere agency te introduceren. Ook daar flink wat hit en miss maar toch, het vermaakt allemaal wel. Dat komt voor een groot stuk ook wel doordat je opnieuw een aantal fijne personages voorgeschoteld krijgt.

Zo blijft Taron Egerton een erg geslaagde Eggsy en is de terugkeer van Edward Holcroft als Charlie te smaken. Deze keer geen Samuel L. Jackson als grote slechterik maar wel Julianne Moore en die doet het tegen verwachting in erg goed eigenlijk. In het begin een personage waar ik niet erg veel van moest hebben, maar het werkt op den duur wel goed. Het grootste pluspunt is echter de grotere rol voor Mark Strong als Merlin en natuurlijk die bijrol van Elton John & bijhorende verwijzingen. Sowieso weer een film met erg veel knipogen naar vanalles en nog wat en het enige dat ik echt jammer vind, is dat dit qua CGI bij vlagen zo lelijk is. De voorganger zit wat ver weg in mijn hoofd maar ik kan me niet herinneren dat die zo overdreven computerachtig was. Toffe soundtrack ook weer met toch weer een aantal persoonlijke favorietjes maar dat had de eerste film ook al.

Het vet lijkt een beetje van de soep te zijn in de Kingsman reeks en het is maar de vraag of het met de prequel beter gaat gaan aangezien Eggsy, toch wel de grote revelatie in de twee films, daar al niets te zoeken heeft. Colin Firth is hier ook een stuk taaier dan in de voorganger en ik weet niet of de volstrekt nieuwe cast (met Ralph Fiennes en Gemma Arterton toch ook geen kleine namen) volledig gaat kunnen overtuigen. Hopelijk nu het derde deel eens wat sneller zien in plaats van weer 3 jaar te wachten..

avatar van Toontje G

Toontje G

Als hij net zo goed is als deel 1 ga ik hem zeker overslaan.

avatar van Don Homer

Don Homer

Toontje G schreef:

Als hij net zo goed is als deel 1 ga ik hem zeker overslaan.

Minder dan deel 1. Ik zou zeggen overslaan tenzij je groot fan bent Elton John.

avatar van nadrin

nadrin

Een stel begin. Maar daar blijft het bij.

avatar van david bohm

david bohm

Zitten zeker een paar geinige vondsten in deze film, zoals de robothonden en ook de plot is best aardig. Het sfeertje wat de eerste film zo sterk maakte mis ik hier wel een beetje.

Er is een blik vol sterren opengetrokken die niet echt veel toevoegen hoewel Elton John een aardige rol heeft. De niet sterren zoals de vriendin van Eggy en Roxy vind ik dan een stuk leuker.

Het is een aardige film geworden, had wat korter gemogen.

avatar van Noud

Noud

Is deze geniaal of geniaal slecht?

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Bijna precies 3 jaar na deel 1 gezien. Is er verder nog veel veranderd? In essentie niet veel, maar wel is er een enorm blik sterren open- en de speelduur immens ópgetrokken. Nog steeds grappig, stijlvol en energiek, maar 2 uur en 20 minuten is toch net wat te veel van het goede, too much of a good thing en zo. Die Britse onverstoorbaarheid blijft toch de voornaamste troef, maar het contrast met de Amerikaanse good ol' boys is dan weer helaas niet zo geestig als gehoopt, hoewel Firth en Bridges elke film waarin ze verschijnen automatisch wat extra klasse geven en iedereen verder méér dan voldoende z'n best doet.

avatar van soom

soom

We're going to Kentucky.

Fried Chicken?

Bhahahaha. Dat vond ik grappig, ja.

Ik zal verder een onwijze koekwaus zijn, dat weet ik natuurlijk. Maar dat gedoe met die vleesmachine, dat vond ik meer dan ranzig. Ik weet uiteraard dat het geen mensenvlees is en dat er een arm dier voor geslacht is (waarschijnlijk serveren ze geen vegetarisch vlees).

Gewoon, de suggestie dat het normaal is om een ander pérsoon op te eten..

Nah, dat vond ik zeker een brug of tweehonderdtwintig te ver gaan. Maar zoals ik schreef, ik zal wel een of andere mafklapper zijn dat ik me daar gigantisch aan irriteer en erger.

Tenslotte, is het lang niet zo goed of leuk als de eerste, maar kent het zeker zijn momenten.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Iets minder vervolg dan het eerste deel, maar nog steeds een prima wegkijker. Qua stijl en plotontvouwing volledig in dezelfde lijn als de eerste film. Een actiefilm die er een bepaalde luchtigheid en humor tracht in te steken. Het vele geweld en dito doden worden vakkundig gecensureerd en het is een aanpak die wel werkt voor deze film.

Energiek kan je dit wel noemen. Valt nimmer stil en vliegt voorbij ondanks de lange speelduur. Ook die Britse toets blijft een meerwaarde. Colin Firth hoefde voor mij niet speciaal terug te keren. Hier en daar een emotionele mis hit en het plot vergaloppeerd zich soms, maar deze onzin slaat best aan.

Puur vermakelijk met het verstand op nul. Maar het verloop is zowat een exacte kopie van het eerste deel. Ik had gehoopt dat me iets origineler uit de hoek zou komen.