Mission: Impossible - Fallout (2018)

Alternatieve titels: Mission: Impossible 6 | M:I 6 - Mission Impossible | M:I VI - Mission Impossible | Mission: Impossible VI

Verenigde Staten / China / Frankrijk / Noorwegen
Actie / Avontuur

geregisseerd door Christopher McQuarrie
met Tom Cruise, Henry Cavill en Rebecca Ferguson

Nadat een missie fout afloopt, moeten Ethan Hunt en zijn IMF-team, bestaande uit Alan Hunley, Benji Dunn en Luther Stickell, racen tegen de klok. Ze worden bijgestaan door Ilsa Faust en Julia Meade die hen helpen hun nieuwe missie tot een goed einde te brengen. Tijdens hun avontuur dreigt er voortdurend gevaar in de vorm van nucleair terrorisme. Bovendien wordt Hunt gekweld door zijn verleden en door de keuzes die hij in zijn leven maakte. Daarnaast duikt August Walker op, een nieuwe collega waarmee zijn team zal moeten samenwerken.

Gewoon een goed gemaakten spannende actiefilm uit deze serie met 5* voor het stuntwerk. Aan de helikopter en op de rots zijn actiescènes die me bij zullen blijven.

Saai. Voorspelbaar. Duurt veel te lang. Iedere achtervolgingsscene lijkt wel geen einde aan te komen. Verhaal stelt verder ook geen bal voor. Iedere geloofwaardigheid wordt ook overboord gegooid. Heb ernstig overwogen om hem uit te zetten.

Edit: heb hem na een uur of twee uitgezet. Wat een onkijkbare troep.

avatar van ILDIB
Teveel. Te lang. Te veel fanta, en nul verhaal. Cruise kan in deze rol gewoon matig acteren hoe hard ie ook zijn stunts zelf doet. Dat maakt het juist houterig naast zijn al houterige spel. Rest de beelden die zijn wel aardig. Maar te veel van t goede. T zal allemaal wel op een gegeven moment.

avatar van panax
goeie aktie film met veel vaart
prima deel van mission impossible!!

avatar van Don Homer
Zoals in de latere delen wel vaker kon ik het plot niet goed volgen door de overvloed aan plottwists. Deze actiefilm duurt daarbij erg lang. Tom Cruise is echter lekker op dreef en krijgt van McQuarry de kans om zich uit te leven in gevaarlijke stunts (hij blesseerde zich ook ernstig waardoor de opnamen een tijd gestaakt moesten worden). Rennende, vliegende, varende en natuurlijk nog harder rennende Cruise levert enkele mooie scènes op. Ook fijn om Ving Rhames weer eens op het scherm te zien.

Wat minder beklijven dan de vorige, maar nog altijd een sterke actiefilm. De plot stelt niet veel voor en Tom Cruise speelt allerminst zijn beste rol (hij komt zelfs wat fake en weinig waarachtig over). Maar de actie is weer om duimen en vingers van te likken. Je ziet toch duidelijk een verschil met al die CGI die momenteel gebruikt wordt en echte stunts die in deze film gebruikt worden (de freefall, de helikopterscène, de achtervolgingen op de motor, etc.). MI is misschen wel één van de beste reeksen ooit op vlak van actiefilms.