Mission: Impossible - Fallout (2018)

Alternatieve titels: Mission: Impossible 6 | M:I 6 - Mission Impossible | M:I VI - Mission Impossible | Mission: Impossible VI

Verenigde Staten / China / Frankrijk / Noorwegen
Actie / Avontuur

geregisseerd door Christopher McQuarrie
met Tom Cruise, Henry Cavill en Rebecca Ferguson

Nadat een missie fout afloopt, moeten Ethan Hunt en zijn IMF-team, bestaande uit Alan Hunley, Benji Dunn en Luther Stickell, racen tegen de klok. Ze worden bijgestaan door Ilsa Faust en Julia Meade die hen helpen hun nieuwe missie tot een goed einde te brengen. Tijdens hun avontuur dreigt er voortdurend gevaar in de vorm van nucleair terrorisme. Bovendien wordt Hunt gekweld door zijn verleden en door de keuzes die hij in zijn leven maakte. Daarnaast duikt August Walker op, een nieuwe collega waarmee zijn team zal moeten samenwerken.

avatar van K. V.
Alweer deel 6, maar hij viel zeker niet tegen. De film zat goed in een en bevatte veel actie. Verder zag hij er goed uit en de cast was ook hier weer goed op dreef.
Toch weer een prima deel en op naar de volgende

avatar van notsub
Dit deel overtrof toch wel mijn verwachtingen. Hoewel de typische MI trekjes met die tactische dialogen mij niet zo boeien, maakt de actie heel veel goed. Met name het slot in India is om je vingers bij af te likken. Alles wordt uit de kast gehaald. Hoewel het allemaal al honderden keren eerder is gedaan, kwam het geweldig van het scherm spatten. Ook de achtervolgingen en de andere locaties in Parijs en Londen zagen er gaaf uit. Dat het verhaal dan alle kanten op kronkelt en je nauwelijk kan bijhouden wie nu weer de nieuwe vijand van wie is geworden..... het doet uiteindelijk weinig afbreuk aan deze stoere actieknaller.

Zo goed als "Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)" worden de "Mission: Impossible" films niet meer en hoewel dit ook nog best een vermakelijk 6e deel is, is dit toch vooral een film met een herhaling van zetten. Het lijkt ook wel of de "Mission: Impossible" films steeds langer moeten duren, want deze is met circa 135 minuten de langste in de reeks. Van mij mogen ze gerust korter, want omdat ze steeds langer duren, worden ze ook langdradiger.

In dit deel lijken de schurken (o.a. wederom Sean Harris) ook minder doortrapt, omdat spion Ethan Hunt (Tom Cruise) achteraf steeds hun kwaadaardige fratsen blijkt te hebben doorzien. Dit is best opmerkelijk, omdat zijn team in het vorige deel, te weten "Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)", nog werd opgedoekt wegens te veel op toeval berustende successen.

De stramme dialogen en het inwisselbare plot (iets met nucleair materiaal) worden gecompenseerd door achtervolgingen, een toiletgevecht, luchtstunts en een spannend slot. Ethan Hunts persoonlijke beslommeringen komen minder goed uit de verf. De cast bestaat weer uit veel vertrouwde gezichten, want ook in dit deel zien we buiten Tom Cruise weer Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson en zelfs Michelle Monaghan terug.

P.S. ik vond het wel leuk om te zien dat Vanessa Kirby ook een rolletje heeft in deze film, want haar zag ik gisteren nog in de Actie / Sciencefiction film "Kill Command (2016)".

avatar van Noodless
Zo goed als Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) en het eerste deel wordt het echter niet , maar deze film benadert wel terug het concept van vermaak, pure actie, allerlei plotwendingen, mooie actiescènes.....maar helaas wel wat te overdreven lang uitgesponnen waardoor het geheel onnodig wat verzuipt in hetgeen wat het verhaal uiteindelijk wilt bereiken. Dit actieavontuur mag je nooit het gevoel geven wanneer is het eigenlijk gedaan. Tom Cruise is als Ethan Hunt weer op dreef en zijn teamleden vormen een perfect team voor een goede samenwerking. Rebecca Ferguson vind ik toch een pluspunt bij deze franchise. Een coole dame met de nodige uitstraling. Henry Cavill deed het ook niet slecht en het was ook leuk om Michelle Monaghan als Julia terug te zien.
Zeker niet verveeld, maar iets minder dan zijn voorganger, wel beter dan II, III en IV. 6,5/10

avatar van nadrin
Naar het einde veel spanning en actie. Maar zoals hier eerder opgemerkt werdt. Niet de beste in de reeks.

avatar van movielee
Toch weer op het puntje van mijn stoel gezeten. Heerlijke actie met een altijd goed spelende Cruise.

Ja...dit zijn films die je gewoon met een big smile op de bank, met snacks en drank, moet zien.
Het verhaal doet er absoluut niet toe, maar de bizarre en heerlijke actie en achtervolg scenes zijn om te smullen. Cruise op z’n 56ste die rond stunt als een gozer van 25 en het allemaal nog overleeft ook, surrealistischer kan het niet...kan niet wachten op de volgende MI film...maar of Cruise er dan ook nog in mee doet ...althans de stunts dan nog zelf doet...wel ja joh....in de film kan alles op elke leeftijd.

avatar van Movie Jim
Zesde Mission impossible film beter dan de vorige Mission impossible vind ik.
Het verhaal heeft nog meer vaart en meer actie, en ik vind deze film net wat luchtiger dan de vorige.
nota bene als je erover nadenkt dat Tom Cruise tijdens het filmen van deze film zijn enkel brak toen hij van dak naar dak sprong!. En ook al vallen sommige stunts erg in de herhaling het blijft vermakelijk en leuk.

Ik vind ook Henry Cavill een erg verrassende rol hebben eerst denk je hij staat aan de goede kant,
maar daar komt toch verandering in! en de terugkeer van Julia de ex vrouw van Ethan!.

Wat een enorme spannende laatste scene. Deze kan ik blijven kijken. Het is en blijft een puike reeks. Deze is inderdaad beter dan de vorige.