Mission: Impossible (1996)

3,27

Actie / Thriller

geregisseerd door Brian De Palma
met Tom Cruise, Jon Voight en Emmanuelle Béart

Jim Phelps en zijn elite-team bereiden in Praag een minutieus plan voor om een computerdiskette met de identiteit van de Amerikaanse spionnen uit de handen van de vijand te houden. Het team, bestaande uit Ethan Hunt, Phelps' mooie vrouw Claire, Sarah Davies en een electronische expert, weet dat een diefstal gepland is op een ambassade-gala in Kiev. Helaas loopt het plan verkeerd af en wordt het hele team, op Hunt en Claire na, brutaal vermoord. Wanneer Hunt overstuur contact opneemt met het bureau van zijn regering, wordt hem verteld dat hij beschuldigd wordt van de moorden. Hunt laat dit niet zomaar gebeuren en gaat zelf op zoek naar de echte moordenaars.

254 BERICHTEN 45 MENINGEN
avatar van JdeBoer

op 10-3-2015, RTL7, 20:30-23:05 komt "Mission: Impossible 2" i.p.v. deze deel 1

avatar van Bweapon96
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een zeer vermakelijke film met een goede cast. Het verhaal is goed spanend en hier en daar wel voorspelbaar, wat ik dan weer minder vind. De titel is ook goed toegepast aan het verhaal. Er zitten een aantal dingen in wat onmogelijk is. Het is niet science fiction/onmogenlijk (Zoals Marvel en DC) maar meer van: Goh, laten inbreken in een FBI gebouw. In één woord ‘Mission Impossible’. Ook al moet ik zeggen de manier waarop het bedacht is (Kan natuurlijk niet) maar is wel leuk gedaan. Een goed vermakelijke film dus die je makkelijk twee keer kan kijken zonder je te vervelen.

avatar van Thomas83
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Meer dan de beroemde scène in de kluis en het overbekende deuntje herinnerde ik me niet, en dat blijken veruit de twee sterkste punten van de film te zijn. De kluisscène is echt fantastisch en ik had gehoopt op meer van dat soort scènes, maar in plaats daarvan is het vooral een rommelige en onnodig ingewikkelde film, met hier en daar ook wat miskleunen. De scènes in het restaurant en in de tunnel op het einde zijn echt grotesk. Het begint op zich nog leuk op het dak van de trein, maar als je dan de helikopter door de tunnel zier vliegen is het alleen nog maar grappig. Mede door de slechte special-effects. Van Cruise had ik ook wel wat meer verwacht. Redgrave heeft een leuke bijrol. Het camerawerk is best leuk, maar de montage dan weer niet, met van die lelijke fades. 3.0*.

avatar van woeler82
Een leuke film , was sowiezo verzot op de oude delen die in 50 min gedraaid werden op de duitsland 1 , vooral de intro vond ik leuk, en daar hebben ze weinig veranderd , gelukkig maar.
De enigste scene wat eigenlijk niet kan was de trein scene waar 2 treinen elkaar kruisen en dan die helikopter erachter

Maar voor de rest me niet echt verveeld, een mooie start

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus schreef:
De serie was wel leuk, al was het niet meer dan dat. Na herziening van deze film had ik gehoopt dat er toch nog steeds een blockbuster zou neerstaan, maar hij blijft toch wankelen. Slecht acteerwerk, gedateerde stunts, ... Cruise oogt trouwens veel te jong voor deze rol en de film lijkt me meer een James Bond Jr film te zijn. Een veredelde Spy Kids als het ware.

Ik onthou enkel de scènes in de kluis en de tunnel, al zal dat meer door de parodieën komen. Leuke film om een keer te zien, maar hij zweeft tussen een tienerfilm en een blockbuster. Jammer.

Mission: Impossible is een al te standaard blockbuster. Het begin is vrij saai waarbij de personages amper uit de verf komen. Nu hoeft dat niet bij dit genre, maar breng dan ook actie als je dat liever wil. Na een uur krijgen we eindelijk wat we willen: de 'mission impossible' met meteen het beste stuk van de film. De film is ondertussen al voor de helft voorbij. Bovendien zijn Tom Cruise en Jon Voight (op enkele filmrollen na) niet bepaald mijn favoriete acteurs. De film valt wel mee, maar meer dan een doorsnee actiefilm is het ook niet. Zonder de sequels was deze film in de vergeethoek geraakt.

avatar van Kondoro0614
Mission: Impossible

Ja hoor, ik heb ook eindelijk de eerste film gezien van de 'legendarische' Mission Impossible reeks. Ik moet zeggen dat dit wel een goed begin is van de gehele reeks. De scène dat ze in de kluis gaan vond ik persoonlijk het leukst en ik denk dat deze scène mij ook het meest heeft vermaakt in de gehele film. Uiteraard sommige actie stukken maar, die vond ik nog niet zo te pruimen in de film. Ook de helikopter scène stond me niet aan.

De jonge Tom Cruise speelt hier een redelijke rol als Ethan Hunt. In deze frisse start deed hij het gewoon goed. Emmanuelle Béart, knappe meid deed het redelijk. De rest van de cast deden het goed.

Het verhaal vond ik nog wel leuk om te volgen maar, hij trok me amper mee. Dit wil niet zeggen dat ik me verveeld heb maar, op sommige momenten wanneer de personage's aan het praten waren kon ik zo af en toe nog wel mijn mobiel pakken omdat ik afgeleid raakte. Het concept vond ik nog wel leuk en daarbij hoort deze toch wel goede film bij. De film moest het voor mij dus vooral hebben van de kluis scène en nog wat overige stukjes waardoor ik toch op een voldoende terecht kom!

ipman-99
"Relax Luther, it's much worse than you think!" ... " !!!

Geweldig eerste deel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Mission Impossible 1' is een fantastische heropfrissing
van deze zalige film-franchise.
Brian De Palma aan het roer om dit tot een puike spionage actie-thriller te bombarderen.
Uiteraard is de legendarischede scène met de klassieke inbraak-aan-touwen op mijn netvlies
gebrand, maar nog steeds even indrukwekkend te noemen bij deze nieuwe heropfrissing anno 2015.
De cast mag er zeker en vast zijn, naast de coole Tom Cruise hebben we o.a nog deze namen
Jon Voight, Emmanuelle Béart, Jean Reno en Vingh Rhames.
De muziek/soundtrack is uiteraard geweldig met o.a dat fantastische deuntje dat we allemaal
zo graag 'meezingen' ! Gebaseerd op de fantastische serie waar ik ook zo'n grote fan van ben.
Geweldige Actie-Thriller met heel wat spionage werk op zijn Brian De Palma's !

avatar van IH88
Mission: Impossible

Prima eerste deel uit de MI reeks. De nadruk ligt in deze eerste film meer op het spionagewerk van Ethan Hunt dan de actie die de andere delen zo kenmerken. Tom Cruise is uitstekend en wordt ondersteunt door een sterke groep acteurs. Voight, Beard, Reno, Rhames etc. Allemaal zijn ze ijzersterk.

Natuurlijk zitten er genoeg sterke actiescènes in. De inbraak in het CIA hoofdkwartier is een hoogtepunt, maar ook het laatste deel in de trein is goed gedaan. 110 minuten vermaak waar de MI reeks zo bekend om zal worden.

avatar van DVD-T
Een film die zich goed staande weet te houden vandaag de dag.

Alhoewel wel het wel vastzit aan een bepaalde tijd, weet De Palma iets te maken wat net als al zijn andere films erg herkijkbaar is.

Het speelt meer met het spionage aspect dan de actie in de latere delen. De Palma weer een geweldige spanningsboog te maken en vast te houden tot aan het eind. Acteerwerk is goed tot degelijk. Cruise is gewoon Hunt. En ook de rest van de cast weer er wat van te maken.

De film heeft zeker wat gebreken, maar is leuk van begin tot eind.

MaartenTuinstra
Fijne en vlotte actiefilm met een goede cast, maar soms ook wat verwarrend en over the top.

Ook 20 jaar na de release biedt MI nog genoeg vermaak. Dit eerste deel kent een aantal memorabele scenes, onder andere de reeds veel genoemde inbraak in het CIA hoofdkwartier. De cast speelt uitstekend en de stunts van Tom Cruise mogen er wezen (al wordt dat in de vervolgdelen nog beter). Prima plot ook, hier en daar wel wat verwarrend. De soundtrack is bovendien heerlijk en past perfect bij het hoge tempo.

avatar van des1
Cruise is een goeie acteur... Maar in z'n persoonlijk MI franchise vind ik hem eerder bespottelijk. Deze eerste ging nog enigszins, de daaropvolgende vond ik dramatisch matig tot slecht. Hoop gedoe, gestunt, fake drama en vooral interessantdoenerij. Gloeilamp in scherven uitstrooien over de vloer om insluipers voor te kunnen zijn. Pleaszze. En dan dat ultradunne motiveringssausje van Jim voor zijn ..... (spoiler). Nou nee, de hele MI serie is not my cuppa tea.

avatar van TornadoEF5
Een film die het van zijn momenten moet hebben en een bekend deuntje heeft alsook een indrukwekkende scène heeft halfweg de film. Helaas is de omkleding een pak minder met dank aan het nodeloos ingewikkelde plot en de verouderde looks die toch wel erg verouderd lijken voor een film van twintig jaar geleden. Ik vond het in het geheel niet zo boeiend en ik bedank dan ook liever voor de andere films uit deze reeks.

een geweldige film.hou wel van spannende over de top actiefilms.tom cruise speelt zet hier een hele goeie rol neer naar mijn mening.ik ben toch wel fan van de hele reeks.ik vermaak met altijd prima eigenlijks met de hele reeks.ik vind dit deel wel het leukste deel.

Vind er niks aan .zoals de hele reeks niet van deze MI films. te ingewikkeld in elkaar gezet,kijkt niet lekker weg.film krijgt van mij geen stem.