Mission: Impossible II (2000)

Alternatieve titels: Mission: Impossible 2 | M:I-2

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door John Woo
met Tom Cruise, Thandie Newton en Dougray Scott

Agent Ethan neemt het op tegen zijn vroegere wapenbroeder Sean Ambrose, een man die alles van hem heeft geleerd, maar nu zijn aartsvijand is geworden. Beide mannen azen op een genetisch gemanipuleerd virus, 'Chimera' genaamd. In minder dan één etmaal kan het een hele stad ombrengen. Ambrose heeft het antidotum bij de uitvinder gestolen en heeft dus al een eerste punt gescoord. Er rest hem alleen nog de hand te leggen op de dodelijke stam, die wordt geteeld in een ultrageheim laboratorium in Sidney, om één van 's werelds rijkste en gevaarlijkste mensen te worden. Om Ambrose te kortwieken doet Ethan een beroep op de ex van de misdadiger, Nyah Hall, een beeldschone dievegge...

Zwolle84 schreef:

Welke BD-versie heb jij, als ik vragen mag? Ik heb die box met de eerste 4 delen en dit is met afstand de slechtste kwaliteit die ik ooit op BD gezien en gehoord heb. Pure dvd-kwaliteit.

Ik heb ze alle 4 apart gekocht, en er is toch wel een duidelijk verschil met de DVD versie hoor.
Vooral het geluid heeft een boost gekregen.

Tarkus schreef:

Vooral het geluid heeft een boost gekregen.

Dan vermoed ik dat de losse BD's van betere kwaliteit zijn dan die in de box zitten. Ik heb M:I 2 zojuist herkeken en vooral het geluid is op mijn versie buitengewoon slecht. Heel dun, krachtloos geluid dat ook nog eens frontaal van voren komt. M'n speakers links- en rechtsachter deden vrijwel niets.

DVD-T schreef:
In tegenstelling tot het eerste deel, houd M:I II zich niet goed staande.

Het tweede deel was een favoriet van mij toen er nog maar twee delen waren. Nu is het vierde deel dat. Ik weet ook niet meer wat ik in deze film zag. Misschien was ik op een leeftijd waarin ik alleen voor de actie ging. Als je de film echt goed bekijkt zul je zien dat de film er enorm lelijk uitziet. De warme en koortsachtige shots zien er echt niet uit. Heel veel "soft focus" shots. Was ook al te zien in de bioscoop dus dat lag niet aan de transfer.

Daarnaast duurt het wel erg lang voor de film echt los komt. Pas echt in de Biocyte scene tot aan het einde is het toch nog leuk. Alles op de typische John Woo manier inclusief een stuk of wat duiven.

Ergens nog leuk maar zeker niet zo goed als dat ik mij herinnerde.

Ik ervaar hetzelfde als jij: hoe kwam ik ooit tot zo'n hoog cijfer? Ik ga terug van een 7 naar een 4. Zelfs waar Woo bekend om schijnt te staan, goede actiescènes, komt hier niet tot uiting. Lelijke slowmo na lelijke slowmo en dan ook nog eens met de meest clichématige paupermuziek eronder. Wansmaak van hier tot ginder.

En toen die eindelijk kwamen was ik al half in slaap gesukkeld door het volkomen oninteressante eerste uur vol slechte dialogen. Nee, met afstand de minste M:I. Het is dat Ethan te midden van die knallende motorscène z'n banden heeft gewisseld, anders had het niets met Mission: Impossible te maken.

Vergeten en snel weer door naar III.

Zwolle84 schreef:

Wat jij hier zegt is zeker niet zo hier hoor.
Ik krijg echt het bioscoopgevoel... geluid komt langs alle speakers, zowel voor als achter en center vooral spraak.
Als je geluid ook zo is met andere Blu-ray dan toch eens je aansluitingen of instellingen nakijken hoor...
Kan zijn dat de surround is uitgeschakeld ook he.

Tarkus schreef:

Wat jij hier zegt is zeker niet zo hier hoor.
Kan zijn dat de surround is uitgeschakeld ook he.

Daarom denk ik dat wij verschillende versies hebben. En normaal heb ik prachtig, uitgebalanceerd geluid. Alle settings staan goed. Van de ongeveer 600 blu-rays die ik heb springt deze box er in negatief opzicht uit, dus het kan eigenlijk niet anders dan dat jouw enkele blu-ray kwalitatief beter is dan de box.

Het is overigens geen onbekend probleem. De commentaren bij de box op Amazon staan vol met vergelijkbare commentaren: 1, 2 en 3 ruk, 4 goed.

avatar van DVD-T
Zwolle84 en Tarkus

Het klopt dat er 2 verschillende transfers in omloop zijn (geweest). De nieuwere versie heeft een iets beter geluid en beeld kwaliteit. Al blijft de source/print wel hetzelfde. En dit komt ook naar voren in de releases. De eerdere versie heeft behoorlijk wat specs. Maar bij beide versies veel grain/noise inherent aan de print en ook de kleurfluctuaties horen daarbij. Help ook al niet mee dat de kleurstelling behoorlijk de warme-koortsachtige kant op gaan. In de donkere scenes heb je zelfs nog meer noise. Wel schijnt de nieuwere versie een kleine boost te hebben gehad. En dat geld ook voor het geluid. Klinkt ietwat flat in de eerdere versie..

avatar van Zwolle84
Dank voor de toelichting, DVD-T! Het verschil in ervaringen leek me al te groot.

Nogal een vervelende en overgeproduceerde film. Ik vind het vooral ontzettend traag met al die slow motion stukken en veel te langdradige scenes. Maar ook al die cliché's zijn ronduit vervelend.

MaartenTuinstra
Prima actie, maar door die verwarrende maskers minder dan deel 1.

De actie ziet er gaaf uit en de cast is weer prima, op Newton na. Verder werd ik op den duur hondsdol van die maskers, wordt te veel herhaald. Het viel mij op dat het tempo lager lag dan in de vorige film. Gelukkig is er nog genoeg vermaak voor een voldoende.

TMP
De enige film uit de reeks die ik nog niet had gezien en dit is toch ook wel de minste. Een behoorlijk zwak plot en een matige bad guy. De actiescènes zijn vaak te lang uitgesponnen en de vervelende slow motions maken deze scènes er bepaald niet beter op. Dat trucje met die maskers is de eerste keer nog best aardig, maar wordt vervolgens wel ontzettend voorspelbaar...! De charme die de meeste andere Mission Impossible films hebben ontbreekt hier. Het acteerwerk is ook niet echt bijzonder en dat geldt voor vrijwel de gehele cast. Heel matige film dus.

een leuk vervolg.vorige deel wel beter naar mijn mening.maar zeker nog erg leuk om te zien.ik denk dat ik deel wel de minste van de reeks vind tot nu toe.maar er zit genoeg actie in.dus ik vermaak me altijd wel met herzien.

Bantavoer
Een leuk en goed vervolg. Deel 1 was al zitten-op-het-randje-van-je-bank film en deze doet het gewoon nog een keer. Gelukkig dezelfde acteurs. Verhaal en special effects weer prima voor elkaar. Na 18 jaar maar weer eens gekeken en blijf bij wat ik gezegd heb.

avatar van HK Senator
Net iets te lang en een warrig en ongeloofwaardig verhaal.