• 11.739 nieuwsartikelen
  • 9.058.524 stemmen

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One (2023)

Actie / Avontuur | 163 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Christopher McQuarrie

Met onder meer: Tom Cruise, Hayley Atwell en Esai Morales

Gesproken taal: Engels, Frans, Italiaans en Russisch

Releasedatum: 13 juli 2023

Plot Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

"We all share the same fate."

Ethan Hunt en zijn IMF-team beginnen aan hun gevaarlijkste missie tot nu toe: het opsporen van een angstaanjagend nieuw wapen dat de hele mensheid bedreigt, voordat het in verkeerde handen valt. Er volgt een dodelijke race rond de wereld waarbij controle over de toekomst en het lot van de wereld op het spel staan en Ethan wordt geconfronteerd met duistere krachten uit zijn verleden. In zijn krachtmeting met een mysterieuze en machtige vijand moet Ethan noodgedwongen de gedachte overwegen dat niets belangrijker kan zijn dan zijn missie, zelfs niet het leven van degenen die hem het meest dierbaar zijn.

Social Media

avatar van Toontje G

Toontje G

Een verhaal wat nergens op slaat maar goede actie.

avatar van Man of Steel

Man of Steel

Goede film! Maar wel een lange zit. En je krijgt precies wat je verwacht. Mooie locaties, veel actie, humor, scherpe dialogen die soms niet makkelijk zijn te volgen en een meerdere boeven. Het kan niet op. En toch vond ik de film het laatste uur pas echt leuk worden. De grote treinscnene vond ik geweldig. Echt spannend of echt zenuwslopend wordt het natuurlijk nooit. De toon in deze film vond ik daar ook iets te luchtig ondanks dat ik besef dat dat juist de reden is waarom de Mi: films zo prettig zijn om naar te kijken. Ach je kan alles van deze film vinden maar het is een vakkundig gemaakte topactie film die er is om te entertainen. 100% geslaagd daarin.

In de hele reeks is er flink wat persoonlijke drama wat Ethan Hunt overkomt. Ik hoop dat dat aspect in het finale deel wat meer de ruimte krijgt en hij kan afrekenen met oude demonen.

avatar van DragQueen

DragQueen

Tom Cruise stelt zelden teleur. Ook deze nieuwe blockbuster uit de Mission Impossible reeks weet weer voor heerlijk vermaak te zorgen. Het is een actievolle achtbaanrit van begin tot eind. Verhaalsgewijs gebeuren er niet heel veel imponerende dingen, maar het actiespektakel en Tom en consorten, maken dit tot een zeer entertainende zit. De lange speelduur heeft me overigens nergens tegen gezeten. Laat dat volgende deel maar komen!

3,5 Ster.

avatar van Supernatural

Supernatural

Deze net geleden gezien,ook weer een topper.

Deze film is ook langer dan de rest van de reeks,maar heb daar geen last van gehad.heb me echt prima vermaakt.deze heb ik ook al in de verzameling,gelijk gekocht toen ie uitkwam.ben benieuwd hoe het verder zal gaan in het volgende deel.jammer genoeg komt ie pas als het goed is volgend jaar,had gehoopt dat ie snel zou volgen.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Cruise flikt het toch maar weer. Een heerlijke Hollywood blockbuster vol adrenaline, actie, humor en ongelofelijke stunts. Persoonlijk heb ik niet veel op met Cruise als acteur, maar in deze films mag ik hem graag zien acteren. Gekregen vanaf 4K Ultra HD Blu Ray in Dolby Atmos. Vier sterren.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken op blu-ray na alle delen nu gezien te hebben vond ik dit een best goede film, niet de beste van de reeks dat vond ik de vorige, maar zeker niet slecht.

Hoogtepunten waren wel de lange achtervolging scene met de auto's in Venetië en natuurlijk het laatste stuk op de motor / parachute en de spectaculaire trein vanaf daar veel spanning en actie.

Wel een ingewikkeld verhaal over 2 sleutels die ze moeten vinden en ook meerdere schurken in dit deel, ook diverse vrouwen keren hier weer terug en ook de maskers verwisseling zie je hier ook weer.

Het verhaal is nog niet af want de film kent niet echt een slot dus in part 2 zal het weer verder gaan!

Dit is mijn top 7 van de MI reeks

1. Mission Impossible 6 (Fallout)

2 Mission Impossible 3

3. Mission Impossible 2

4. Mission Impossible 7: Dead reckoning part one

5. Mission Impossible 1

6. Mission Impossible 4 (Ghost protocol)

7. Mission Impossible 5 (Rogue nation)

avatar van horizons

horizons

Oei, tegenvaller. Het gebeuren op het vliegveld was nog wel tof, de actie scene in de woestijn aan het begin zag er goed uit.

Maar daarna was het niet veel soeps meer. Vrijwel vergelijkbaar met Fast X, daar had Mamoa er in ieder geval nog lol in.

avatar van wouds601

wouds601

Man of Steel schreef:

Idem dito wat Man of Steel hier schrijft. voor mij ook 4,0*

avatar van jaxteller

jaxteller

horizons schreef:

Kom op man, kan je toch niet vergelijken met fast films.

avatar van horizons

horizons

jaxteller schreef:

Kom op man, kan je toch niet vergelijken met fast films.

Jazeker. Dead Reckoning zou zomaar een Fast film kunnen zijn. En dan niet eens een goede.

avatar van jaxteller

jaxteller

horizons schreef:

Lol, dat is echt een belediging jegens Tom Cruise die zijn hart en ziel geeft voor zijn films. Daarnaast doet hij al zijn stunts zelf, maar goed.

avatar van JJ_D

JJ_D

Eens te meer blijft ‘Mission Impossible’ dicht bij de geest van de tijd. Immers niet gek bedacht, zo’n AI-entiteit die via kansberekening het kwaad als een schijnbaar onverslaanbaar algoritme over de planeet uitrolt. Niettemin kan dit zielloze, mathematische (on)ding met twee dingen geen rekening houden: de banaliteit van het Hollywoodiaanse toeval – een vliegende Tom Cruise entert een rijdende trein, dames ’n heren! – en de kracht van het principiële mededogen, zelfs ten aanzien van iemand met een vernietigende haat jegens het subject waarvan deze compassie uitgaat – de puppieogen van Herr Cruise, juist.

De poëzie van de haast onmogelijke mogelijkheid en de liefde als schamele reddingsboeien tegenover een almaar slimmer wordende computer: Christopher McQuarrie maakt er een onderhoudende, ja hoogst spannende film over, zij het dat ‘Dead Reckoning Part One’ zich wel erg nadrukkelijk als actievehikel gaat gedragen naarmate de film vordert. De compleet van de pot gerukte eindsequens doet aan als een anticlimax, ware het niet dat de plottwists aardig bedacht zijn, in lijn met de huidige politieke ontwikkelingen overal ter wereld: wat als het de autoriteiten zelf zijn die zich met malafide praktijken inlaten? In Trumptijd helaas niet zo ondenkbaar...

Verder bevat deze ‘Mission Impossible’ alles wat men er van kan verwachten: Tom Cruise die met de souplesse van een prille dertiger de meest waanzinnige stunts uithaalt in gezelschap van een stoet moordwijven, met veel bombarie op muziek gezet door Lorne Balfe. Tot zover mijn portie machismo voor de komende 6 maanden!

avatar van david bohm

david bohm

Een van de minsten in de reeks wat mij betreft. Leuke actrices daar ligt het niet aan samen met het gebeuren op de duikboot het leukste van de film. De entiteit tja.

avatar van Demeter

Demeter

Beste Mission Impossible film tot nu toe. Spannend van begin tot eind. Het verhaal is clever en vereist dat de kijker zeer goed oplet, anders is het niet te volgen wat ieders beweegredenen zijn. Continue actie die maar blijft voortdenderen en een aantal humoristische situaties waarin we even adempauze krijgen. En een plot over AI dat zowel interessant als actueel is. 5 sterren.

movie freak84

Inmiddels al weer het 10e deel van de mission impossible reeks. En zijn maar weinig films die na zoveel delen toch nog een goed niveau halen. Tom cruise is natuurlijk wel een geweldige acteur die ook nog eens veel van zijn stunts zelf doet. Verhaal zit altijd wel goed in elkaar en tuurlijk zijn er momenten dat je denkt dat gaat wel ver, maar goed het heet niet voor niets mission impossible. Het gaat niet te ver zoals bijv bij een fast and the furious waar ze in een auto aan een ketting komen te hangen en over een ravijn vliegen en geen schrammetje hebben. Goed we dwalen af. Verhaal is goed. Ai gaat nog wel een dingetje worden in de toekomst, dus geen gek onderwerp. acteerwerk is goed en ik kan niet wachten tot het 2e deel uit komt.

avatar van Demeter

Demeter

movie freak84 schreef:

Inmiddels al weer het 10e deel van de mission impossible reeks[…].

Dit is pas het zevende deel.

Demeter schreef:

Dit is pas het zevende deel.

Ik weet niet hoe ik daaraan kom , maar je hebt helemaal gelijk

movie freak84 schreef:

Inmiddels al weer het 7e deel van de mission impossible reeks. En zijn maar weinig films die na zoveel delen toch nog een goed niveau halen. Tom cruise is natuurlijk wel een geweldige acteur die ook nog eens veel van zijn stunts zelf doet. Verhaal zit altijd wel goed in elkaar en tuurlijk zijn er momenten dat je denkt dat gaat wel ver, maar goed het heet niet voor niets mission impossible. Het gaat niet te ver zoals bijv bij een fast and the furious waar ze in een auto aan een ketting komen te hangen en over een ravijn vliegen en geen schrammetje hebben. Goed we dwalen af. Verhaal is goed. Ai gaat nog wel een dingetje worden in de toekomst, dus geen gek onderwerp. acteerwerk is goed en ik kan niet wachten tot het 2e deel uit komt.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik weet niet hoe ik daaraan kom , maar je hebt helemaal gelijk

Onlangs Fast & Furious films bekeken misschien?

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Ik heb er nog 5 sterren aan gegeven ook. Niet alleen dat ik me totaal niet herinner waar deze film over ging, ik herinner me ook niet waar en wanneer ik dit gezien heb. Het moet echt in een wause fase van mijn leven geweest zijn.

Filmkriebel schreef:

Onlangs Fast & Furious films bekeken misschien?

hahah miss dat ik daar indd mee in de war was. Thnx anyway.

avatar van OfflineKiller

OfflineKiller

En nu wachten op part 2 zeker!…

Gerelateerde tags

rome italiënoorwegenpistoolsecret missionjachtgeheim agentrace against timeweaponcrewvervolgintelligence agency missiontreinmotorfietswoestijnhuntrogue agenthand to hand combatbased on tv seriessecret government agencyseriousrunningcar chasemotorcycle jumpnorthern norwayexhilarated