• 8.487.325 stemmen

Geregisseerd door: Ella Lemhagen

Met onder meer: Gustaf Skarsgård en Torkel Petersson

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Plot Patrik 1,5

"No family could be happier!"

Goran en Sven, een homoseksueel koppel, zijn goedgekeurd als adoptieouders. Ze krijgen de kans om een wees te adopteren, Patrik 1,5. Wanneer Patrik arriveert, blijkt hij anders te zijn dan het kleine jongetje dat ze hadden verwacht. Het blijkt dat er een komma verkeerd is gezet en in plaats van de een 18 maanden oud jongetje, staat er een 15-jarige homofoob met een crimineel verleden op de stoep.

imageimageimageimageimageimage

avatar van guuzer

guuzer

als je toch geen reactie plaatst stem dan gewoon niet, want hier heb ik ook niet veel aan

avatar van mivd

mivd

Een vermakelijke film. Alleen jammer dat er hier en daar wat clichés zijn.

gauke

Deze film komt hier op dvd uit op 7 juli 2010.

gauke

Geweldige, intelligente, soms scherpe en ook humorvolle Zweedse film, gesitueerd in een kleinburgelijke vilawijk, met knappe karakterschetsen rond relatieproblemen en behoorlijk wat homofobe situaties. Er wordt uitstekend geacteerd. Aanbevolen!

avatar van Casandra

Casandra

Een leuke en makkelijk weg te kijken film. Zweedse films doen het goed bij mij. De buitenwijk en zijn inwoners doen een beetje denken aan Wisteria Lane uit Desperate Housewives.

Wel wat clichés (homo's worden gepest, beetje mannetje/vrouwtjerol) en het is niet zo geloofwaardig dat er ineens een tiener zonder enige overdracht op de stoep staat.

avatar van Shaky

Shaky

Leuke feel-good movie. Neemt zichzelf niet te serieus en kijkt lekker weg.

Aanrader.

avatar van Wouter

Wouter

Waarom denk ik direct dat dit allemaal hel politiek correct zal zijn? Dat aan het einde van de rit het 15-jarige crimineeltje tot inkeer komt?

avatar van erreper

erreper

Erg leuke film met een mooie balans tussen humor, romantiek en drama. Daarbij ook nog eens boeiende personages en hele puike acteerprestaties.

stinissen (crew films & series)

Mooie film geen flauwe humor maar meer een tragie/komedie met een goede cast en een mooi verhaal , naar het einde toe had ik wel vochtige ogen

avatar van kurWA

kurWA

Prachtig!

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

Wat een innemende film nu ik hem voor de zoveelste keer beken heb, ben ik ik wederom geraakt door het spel van blikken, houdingen, aarzeling, verdediging en opening. Je hebt echt zin om de karakters in real person te ontmoeten. Sommige zaken worden wel erg zwart wit of overtrokken neergezet; maar dat deert niet het een klein juweeltje.

avatar van Pruim

Pruim

Er zitten hele goede, zelfs leerzame stukken in, het acteerwerk is prima en er wordt een stevig statement neergezet. Maar de film is vaak nogal wat te dik aangezet (misschien moet dat in een film over homo's), de verhaallijnen zijn over het geheel gezien behoorlijk voorspelbaar, er zit mij echt te veel (voorspelbare en daarom irritante) zoetsappigheid in en enkele plotswendingen worden nogal afgeraffeld (dat pubermeisje/dochter, relatieproblemen buren). Laat ik het een -door het thema- redelijk uitgepakte, gedurfde Walt Disney-achtige film noemen. Die zeker geen onvoldoende verdient, maar ook absoluut geen cijfers boven de 3,5.

avatar van pjmj

pjmj

Nieuwsgierig gemaakt door de commentaren hier op Moviemeter heb ik de film bekeken. Ik kan alleen maar zeggen: Prachtig!. Ik was oprecht ontroerd om de 15-jarige homofobe jongen gedurende de film langzaam van mening te zien veranderen. De acteur Torkel Petersson kwam me vaag bekend voor en na enig zoeken bleek dat hij ook in de film Jalla Jalla meespeelde in een totaal andere rol.