Mission: Impossible III (2006)

Verenigde Staten / Duitsland / China
Actie / Thriller

geregisseerd door J.J. Abrams
met Tom Cruise, Ving Rhames en Philip Seymour Hoffman

Geheim agent Ethan Hunt wordt vastgehouden. Hij dreigt te worden neergeschoten voor de ogen van zijn vrouw. Het begin van een kat-en-muis-spel, waarbij Hunt alle special agents die hij vertrouwt, nodig heeft om zichzelf én zijn vrouw te redden.

ipman-99
"I need... I need to ask you for something incredible!" ... " !!!

Geweldig 3-de deel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Mission Impossible 3' is een fantastische heropfrissing
van deze zalige film-franchise. Ik weet nog heel goed dat ik deze film voor het eerst zag in de
bioscoop in 2006 met een copain !
Regisseur J.J. Abrams ('Lost') heeft er een schitterende Actiefilm van weten te maken
vol met bombastische actie in de vorm van gevechten, ontploffingen, vuurgevechten, ... !
De cast met echt gezien worden met o.a Tom Cruise, Ving Rhames, Maggie Q, Michelle Monaghan,
Keri Russell, Vingh Rhames, Laurence Fishburne, Jonathan Rys Meyers, Simon Pegg en
Philip Seymour Hoffman.
Alweer zwaar van genoten van deze zoveelste heropfrissing !!!!

avatar van DVD-T
Sterk derde deel.

J.J. Abrams geeft deze serie de vonk die het nodig had. Vooral in het vertellen van het verhaal en de fantastische over the top actie. De film opent op een geweldige intense manier met het op zijn best van zijn kunnen Hoffman. Daarna hebben we geen tijd om echt even bij te komen. De film duikt er meteen goed in met een geweldig tempo en een erg goede mix van een goed verhaal, humor, actie, drama en mooie visuals.

Een film die een goede basis legt voor Bird's nog betere Ghost Protocol.

avatar van joolstein
Naar aanleiding van deel 5 ook voorgaande delen eens bekeken. Dit deel kenmerk zich vooral in een standaardwerkje! Alles gaat netjes volgens het (actie) boekje.De film toont voornamelijk voorspelbare actie die er goed in gaat bij het grote publiek. Niets mis mee hoor!! Helaas krijg je alleen mij niet op het puntje van mijn stoel van de spanning! Zeker deze is al wat beter dan nummer 2. Die film is pas echt een draak van een film! Plupunten van dezefilm waren de introductie van de machine die het masker maakt. En de bad guy in vorm van Philip Seymour Hoffman. Heerlijke acteur!

avatar van IH88
Mission: Impossible III

De Mission Impossible franchise is met dit derde deel helemaal verandert in een actieblockbuster met ongekende stunts, vechtscènes, achtervolgingen en een Tom Cruise die zich als een vis in het water voelt als Ethan Hunt. En natuurlijk mooie vrouwen, Ving Rhames en Simon Pegg. Waar in het eerste deel de nadruk nog lag op spionage en waar achter elke boom een vijand, vriend of beide stond is met dit derde deel de nadruk op actie komen te liggen waar ook het vierde en vijfde deel bekend om staan. En daar is helemaal niets mis mee als de actie en stunts er zo gelikt uitzien en de film zo vermakelijk is om naar te kijken. Maar door alleen de actie te noemen doe je de acteurs tekort. Cruise is natuurlijk geweldig maar ook Rhames en Pegg zijn uitstekend. Samen met Rhys-Meyers en Maggie Q vormen ze een vermakelijk team en de onderlinge chemie spat van het scherm. Monaghan is als “love interest” degelijk maar echt sprankelen wil de relatie tussen haar en Hunt niet. En met Philip Seymour Hoffman als bad guy kan het natuurlijk nooit verkeerd gaan. Wat een held!

Met locaties als Rome, Vaticaanstad, Sjanghai, Berlijn en Californië ziet dit derde deel er ook prachtig uit en de cinematografie is erg sterk. J.J. Abrams kan je wel om een boodschap sturen als het om actie en suspense gaat en dat is hier goed te zien. Dit derde deel straalt aan alle kanten uit dat het weet wat voor film het wil zijn en pretendeert ook niet meer te zijn dan een ongelooflijk actieavontuur. En als het dan ook nog zo knap wordt uitgevoerd, kan je als kijker alleen maar achterover leunen en genieten.

avatar van mjk87
Matige aflevering. Het verhaal is niet bijzonder maar wordt nodeloos ingewikkeld gemaakt met natuurlijk weer een enkele twist. En natuurlijk is deze serie wel bullshit, maar ergens nog wel een beetje in de realiteit geplaatst. Dat gevoel ging er hierbij net te vaak over. Vooral de snufjes die werden gebruikt gingen bij mij niet erin. Maar ook die typische perfect uitgewerkte plannen (van de schurken van dienst dan), dat kennen we nu wel inmiddels. Ook is de actie weinig verheffend, op wat set pieces na. Maar het geheel is rommelig gemonteerd waardoor het allemaal wat onoverzichtelijk wordt. En die lens flares zijn wel heel erg aanwezig in deze film van Abrams.
Blijven een aantal aardige momenten over, vooral richting het eind in Shanghai. Maar dat gedoe tussen die windmolens zag er ook best fraai uit. Ook is Cruise wel in vorm en draagt de film met speels gemak. 2,0*.

MaartenTuinstra
Beste Mission Impossible.

Het simpele verhaal is gelukkig minder verwarrend dan bij het vorige deel. Tom Cruise is opnieuw goed als Ethan Hunt, maar de film wordt naar een ander niveau getild door de voortreffelijke Hoffman. De film zit vol met spektakel, meer nog dan de vorige delen. De regie van Abrams beviel me wel en het camerawerk was van uitstekende kwaliteit.

avatar van missl
In tegenstelling tot deel 2 is deel 3 prima om te kijken. Veel actie, spannend verhaal en Hoffman die mij altijd heel blij maakt. Onderhoudend deel, de tijd vliegt voorbij. Ik hoop dat ze nu de smaak te pakken hebben en dat deel 4 net zo vermakelijk is.

TMP
De film heeft het typerende Mission Impossible sfeertje en ook Tom Cruise zit weer prima in de rol van Ethan Hunt. Het plot zelf is echter bijzonder mager. De bad-guy is onvoldoende uitgewerkt om echt tot de verbeelding te spreken, hoewel Philip Seymour Hoffman wel zeer geschikt is voor de rol. Het meest interessante gedeelte van de missie, het stelen van de Rabbit's Foot, speelt zich bovendien (grotendeels) buiten beeld af. Mindere film uit de reeks, maar voor een keertje nog best vermakelijk.

Een stevige vooruitgang op het tweede deel en ongeveer net zo sterk als de eerste film. MI2 van Woo had te veel een (slechte) b film vibe. J.J. Abrams levert hier een gelikte actiefilm af met een ontzettend hoog tempo en is wat dat betreft misschien wel de sterkste in de reeks tot nu toe. Sowieso heeft hij drie keer met succes een reeks die het nodig had, nieuw leven in geblazen. Toch knap. Qua verhaal is dit helaas wel erg mager, wat dat betreft is de eersteling van de Palma een veel betere spionagefilm en heeft die uiteindelijk toch mijn voorkeur. Maar heb er behoorlijk van genoten. Heb wel zin in deel 4 en 5.

avatar van panax
spannend!!
veel aktie ,sterke film
puur kijkplezier !!

een geweldig vervolg weer.zeker beter dan deel 2.net zo goed als deel 1.vermaak me altijd prima.

avatar van JeLLo
In mijn optiek de beste uit de reeks. Actie tot op aan het bot en inderdaad bijna impossible oplossingen. 4.

Bantavoer
Deze film in 2000 bekeken en nu weer in 2018. En wederom dezelfde acteurs (zo veel mogelijk). Special effects en verhaal was wederom prima. En jawel. puntje van je bank zit film.

avatar van rep_robert
Weer een vooruitgang.

Je merkt aan deel 3 dat we weer een aantal jaren verder zijn en richting het huidige tijdperk van actiefilms gaan. Abrams heeft een professionele film gemaakt met goede actiescènes en een bijbehorende score die veel overtuigender ogen dan deel 2. Het verhaal past wat meer bij de huidige tijd en voelt minder goedkoop aan. Al is het elke film wel weer even afwachten met welk schatje Ethan Hunt nu weer heeft... Het is geen James Bond, ik geloof het gewoon niet.
Het is gelukkig net even wat overtuigender en oogt minder gedateerd dan de eerste twee films. Ik zat ook meer in het verhaal dan in deel 2. Al voegen de komische elementen in de vorm van Pegg niks toe.
Het kan in mijn ogen nog wel wat gestileerder en van die auto achtervolgingen zoals ze meer dan tien jaar geleden gefilmd werden loop ik nog steeds niet warm. Doe dan maar die vette actie zoals op brug in deze film.
Ik mis alleen nog een echt overtuigende bad guy in de film.

Ik heb de verwachting dat het vanaf Ghost Protocol vermakelijker wordt,ondanks mijn slechte eerste kijkervaring in 2011.

avatar van teigertje
M I 3 weer gezien blijft een klapper, zo steengoed !

avatar van N00dles
De eerste film in de M:I-reeks die een krappe voldoende verdient. Na de matige eerste twee delen was dit bijna een verademing te noemen. Natuurlijk is het verhaal belachelijk met een dom plot (zeker dat gedoe rond Ethans vrouw), maar de actiescènes maken veel goed met stunts in o.a. het Vaticaan en Shanghai. Misschien veel 'style over substance', maar zolang het goed is uitgevoerd heb ik daar vrede mee.
Het zet volgens mij de toon voor de rest van de serie.

Props trouwens voor Philip Seymour Hoffman, die met een oppervlakkig script toch een angstaanjagend psychopatische bad guy neer weet te zetten.

avatar van martijn011
Ongelooflijk dat ik deze film bij de vorige herziening een halfje heb verlaagd. Dit is gewoon een uitstekende MI-film met eindelijk een Tom Cruise die goed acteert en de film met speels gemak draagt.

De openingsscène is al uitermate spannend, vooral ook omdat het al jaren geleden is dat ik de film voor het laatst heb gezien en ik dus niet meer precies wist hoe dit zich zou ontwikkelen.
Hoffman is een prima schurk, stukken beter dan de schurk in het tweede deel. Ook al is en blijft er veel onduidelijkheid over 'het konijnenpootje', het boeit van begin tot eind.

Er zitten in deze film ontelbaar veel goede actiescènes met een paar goede stunts van Tom Cruise. Niet alleen is hij hier in bloedvorm wat betreft de actie, ook de menselijke kant van Ethan Hunt wordt eindelijk getoond.
Ik verhoog deze film meteen weer naar 3.5*, prima actiefilm.

avatar van Shadowed
Ok.

Gek genoeg nooit een ander deel in de reeks gezien, wat ertoe leidde dat ik niet alles snapte. Dom van me natuurlijk, maar ja, toch maar afgekeken. Ondanks de tegenslagen van het verhaal was het uiteindelijk reuze meegevallen.

Cruise is inderdaad sterk gecast als Ethan Hunt. De actie is wel redelijk, Hoffman is ook een positieve verschijning. Al die gadgets lagen me niet altijd even veel, en het einde is wat teleurstellend. Maar desondanks is deze film visueel goed.

Vooral een leuke soundtrack. Prima film om af te kijken, maar ik denk wel dat ik de reeks een keertje van begins af aan ga kijken.

avatar van HK Senator
Zware tegenvaller. Voornamelijk niets zeggende, tegen greenscreen aan gefilmde over the top aktie. Één grote CGI bende. Vreselijk warrig verhaal. 1, 2 en 3 heb ik nu gezien. De rest sla ik over. Direct hierna zag ik de eerste MadMax film. Dat is pas echte actie toen CGI nog niet bestond!

avatar van arno74
Wat mij betreft de slechtste M.I.-film (de nieuwste heb ik (nog) niet gezien). Een aaneenschakeling van een hoop over de top-actie, maar er valt geen touw aan vast te knopen. Verstand op nul-vermaak krijgt hiermee een nieuwe dimensie, voor het script hoef je deze niet te zien. Als je deze niet vanwege de actie opzet dan valt er haast niet doorheen te komen. 1*