Upgrade (2018)

Australië
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Leigh Whannell
met Logan Marshall-Green, Betty Gabriel en Harrison Gilbertson

In de nabije toekomst beheert technologie alle aspecten van het leven, wat lastig is voor een technofobe man als Grey. Wanneer hij en zijn vrouw met een carjacking te maken hebben en zij daarbij wordt doodgeschoten, wil hij zich wreken. Hij is echter verlamd geraakt waardoor zijn enige hoop gevestigd is op de computerchip STEM die bij hem moet worden ingeplant.

avatar van rebelkush
Met niet veel verwachtingen dit film opgezet en ik heb genoten.
Logan Green die ik ken van Devil, Prometheus en van zijn zeer sterk optreden in The Invitation doet het hier weer uitstekend.
Goed verhaal met grappige momenten en paar brute vecht/kills goed in beeld gebracht.
Prachtige auto trouwens die hij opknapt
Einde is een beetje jammer maar voor mij is Upgrade één van de beste films van 2018.

Goed origineel verhaal.
Goede acteurs. (vooral Logan Green)
Goede vechtscene's en brute kills.

Dikke dikke aanrader.

Leuk en weer eens wat anders! Ik vond het einde juist heel sterk. Zeker een van de betere sci-fi's van de laatste tijd.

Geen film die me lang bij zal blijven. Wel aardig en redelijk boeiend. Een ruime voldoende.

avatar van Captain Pervert
Upgrade is een donkere film met een goed verhaal, uitstekende sfeer en enkele mooie vondsten qua camerawerk. Het voelt origineel, rauw en 80s aan. Vertrouwd en toch nieuw. Afgezaagd en toch spannend.
Knap hoe de makers dit met een klein budget hebben kunnen maken.

Het zal allicht geholpen hebben dat ze in plaats van Tom Hardy zijn goedkopere tweelingbroer Logan Marshall-Green hebben laten tekenen voor de hoofdrol. Die twee lijken echt ongelooflijk op elkaar. Maar hij acteert uitstekend.

Het einde is perfect en geeft de film meerwaarde. Zeker één van de 10 beste cyberpunk films van de afgelopen 30 jaar.

4,5 sterren