Searching (2018)

Drama / Mystery

geregisseerd door Aneesh Chaganty
met John Cho, Debra Messing en Joseph Lee

David is vader van Margot. Hun communicatie speelt zich voornamelijk via het scherm af waardoor David zich eerder geïrriteerd dan bezorgd voelt wanneer zijn dochter niet op zijn berichten reageert. Tot hij ontdekt dat ze vermist is. Terwijl een rechercheur erbij wordt geroepen, doorzoekt David op Margots laptop het net af naar mogelijke aanwijzingen naar haar locatie.

avatar van De wind
Haha wat een matige film. Ongeloofwaardig verhaal en zeer ongeloofwaardige acteerprestaties. Met name van de hoofdpersoon John Cho.

avatar van Woland
Die John Cho. Van Milf Guy #2 en via Harold nu de hoofdrolspeler in z'n eigen film. Ik had geen hele hoge verwachtingen, maar het beviel me beter dan verwacht. Het verhaaltje is nogal standaard: dochter raakt vermist, vader en politie gaan op zoektocht, en dan hier en daar nog een twist. Wat iets minder standaard is, is de manier van filmen: alles gebeurt via computerschermen, youtube, facetime, TV-beelden et cetera. Het stoorde me minder dan ik van tevoren verwachtte, en het is ook best wel afwisselend genoeg gedaan zodat er nog wel een redelijke vaart in zat. Al was de gimmick op een gegeven moment wel mooi geweest. Toch, het is weer eens wat anders, en het verhaal keek uiteindelijk best soepel weg.

avatar van K. V.
Dit was nog een goeie film. Een boeiend verhaal en nog tof gebracht. Ik vond het wel spannend en was nieuwsgierig hoe de film ging eindigen. De cast deed het goed.
Niet echt negatieve punten, de moeite om gezien te hebben.

avatar van jOERI
kos schreef:
Buiten alle technische foefjes die inderdaad wel leuk en origineel gedaan zijn is het eigenlijk in de basis een wel erg flauw standaardverhaaltje.

frans123 schreef:

Juist....en "het middel"" pc schermen etc. moet het verhaal (doel) redden.
Ik trok het niet.

Ik vond dat "het middel" juist de film naar een hoger niveau trokken. Normaal boeien deze verhalen mij niet zo.
En de plottwisten zag ik niet aankomen.

avatar van umbra
Zeker een fijn filmpje, speelt zich vooral op de computer af, wat ik op zich wel nice vind. Je leeft toch wel mee met de vader en zoektocht nr de waarheid blijft boeiend. Al had ik snel slecht gevoel bij die flik (alleen al haar uitdrukking). Vond het einde en hoe het voorval zelf wel vrij teleurstellend, maakte hem minder hard en dus net iets minder vet. Ipv 4 dus een 3,5 tot 3/5

Goede film speelt voor groot gedeelte af op internet blijft herkenbaar wat je allemaal op internet kunt doen