• 8.612.901 stemmen

Releasedatum: 6 september 2018

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Searching

"No one is lost without a trace."

David is vader van Margot. Hun communicatie speelt zich voornamelijk via het scherm af waardoor David zich eerder geïrriteerd dan bezorgd voelt wanneer zijn dochter niet op zijn berichten reageert. Tot hij ontdekt dat ze vermist is. Terwijl een rechercheur erbij wordt geroepen, doorzoekt David op Margots laptop het net af naar mogelijke aanwijzingen naar haar locatie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van De wind

De wind

Haha wat een matige film. Ongeloofwaardig verhaal en zeer ongeloofwaardige acteerprestaties. Met name van de hoofdpersoon John Cho.

avatar van Woland

Woland

Die John Cho. Van Milf Guy #2 en via Harold nu de hoofdrolspeler in z'n eigen film. Ik had geen hele hoge verwachtingen, maar het beviel me beter dan verwacht. Het verhaaltje is nogal standaard: dochter raakt vermist, vader en politie gaan op zoektocht, en dan hier en daar nog een twist. Wat iets minder standaard is, is de manier van filmen: alles gebeurt via computerschermen, youtube, facetime, TV-beelden et cetera. Het stoorde me minder dan ik van tevoren verwachtte, en het is ook best wel afwisselend genoeg gedaan zodat er nog wel een redelijke vaart in zat. Al was de gimmick op een gegeven moment wel mooi geweest. Toch, het is weer eens wat anders, en het verhaal keek uiteindelijk best soepel weg.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een goeie film. Een boeiend verhaal en nog tof gebracht. Ik vond het wel spannend en was nieuwsgierig hoe de film ging eindigen. De cast deed het goed.

Niet echt negatieve punten, de moeite om gezien te hebben.

avatar van jOERI

jOERI

kos schreef:

Buiten alle technische foefjes die inderdaad wel leuk en origineel gedaan zijn is het eigenlijk in de basis een wel erg flauw standaardverhaaltje.

frans123 schreef:

Juist....en "het middel"" pc schermen etc. moet het verhaal (doel) redden.

Ik trok het niet.

Ik vond dat "het middel" juist de film naar een hoger niveau trokken. Normaal boeien deze verhalen mij niet zo.

En de plottwisten zag ik niet aankomen.

avatar van umbra

umbra

Zeker een fijn filmpje, speelt zich vooral op de computer af, wat ik op zich wel nice vind. Je leeft toch wel mee met de vader en zoektocht nr de waarheid blijft boeiend. Al had ik snel slecht gevoel bij die flik (alleen al haar uitdrukking). Vond het einde en hoe het voorval zelf wel vrij teleurstellend, maakte hem minder hard en dus net iets minder vet. Ipv 4 dus een 3,5 tot 3/5

avatar van Ben666

Ben666

Goede film speelt voor groot gedeelte af op internet blijft herkenbaar wat je allemaal op internet kunt doen

avatar van John Milton

John Milton

Woland schreef:

Kijk jij Columbus (2017) ook nog, wanneer je er aan toekomt?

avatar van Woland

Woland

Stond niet op de radar John Milton, maar ziet er wel interessant uit - bij deze op de lijst gezet

avatar van John Milton

John Milton

Woland schreef:

Is een mooie companion piece voor Patterson, maar ook een erg fijne rol voor Cho. Lekker Zen filmpje.

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

IJzersterke film! Bijzonder origineel en een sterk plot. De hele film zie je (computer)schermen: filmbeelden, video's, video bellen etc. Het is op zo'n manier gefilmd dat je je helemaal inleeft in de film en dat vooral met de vader meeleeft en mee puzzelt wat er gebeurt is. Het acteerwerk is voldoende goed, maar hier drijft de film niet op. Karakters krijgen gedurende film steeds meer kleur en ontwikkelen zich. Het is geen zware film. Het grappige is dat de hele film vol zit met easter eggs (https://nl.wikipedia.org/wiki/Easter_egg) die sterke hints geven richting het plot, maar omdat de snelheid hoog is, kun je deze onmogelijk allemaal meekrijgen en verwerken. Maar wel interessant om de film nog eens terug te zien en hierop te letten (kijk voor de 'extra' op de DVD: searching for easter eggs, maar doe dit ná je de film hebt gezien wat je zult spoilers te zien krijgen).

Mocht je deze film interessant vinden, hier een paar filmtips:

- Locke. Deze film is volledig opgenomen terwijl een man in zijn BWM rijd. Sterke film.

- Buried. Deze film is volledig opgenomen in een kist waar een man na een aanslag van terroristen in begraven is en hulp probeert te regelen. Redelijk sterk film.

- Den Skyldige. Hier volg je een film volledig opgenomen in de ruimte van het 911 alarmnummer. Nog niet gezien.

avatar van Boneka

Boneka

Deze film heeft me buitengewoon positief verrast. Lang dacht ik zelfs dat deze film op waarheid was berust. Maar richting het einde dacht ik het is net even teveel plot wending voor een true story. Desalniettemin heb ik me ruim 1.5 uur prima vermaakt. Zo'n 90% via internet. Ik dacht nog dat gaat niks worden, maar het zit leek vernuftig in elkaar verweven. Knap! Wel zag ik wat kleine vreemde dingen. Hoe wist hij het Yahoo wachtwoord? Rijdt iemand van bijna 16 auto? En het rouwproces was wel erg lang. Het kind was inmiddels bijna 16. Maar goed voor de rest was het een prima film. Zet je als ouder ook nog eens aan het denken. Ga 'm zeker nog een keer bekijken!

Film 4.0

Beeld 4,0

Geluid 4.5

Extra's 3,5

avatar van Alathir

Alathir

Behoorlijk goed. Het einde kent een behoorlijke goede twist. Ik had wel een vermoeden dat er iets niet helemaal pluis was maar dit verwacht je natuurlijk totaal niet. Lijkt wel een coronafilm maar het is al van 2018. Veel online Facetimen en dergelijke. Beetje in het genre van The Guilty en The Call, maar wel vanuit een ander perspectief.

avatar van Phantasy

Phantasy

Geen verkeerde mysterie film. In het begin moest het tempo echt even goed op gang komen, maar daarna kwam de spanning er steeds meer en meer in. Tevens ook nog de nodige plotwendingen in de tweede helft van de film. Wel was het plot aardig voorspelbaar, maar dat mocht de pret niet baten. Het was wel even wennen om de plot uitsluitend via beelden zoals videobellen en camera's te zien. Wel erg origineel bedacht, maar toch kom je dan als kijker minder in de film. Qua lengte keek de film wel lekker weg. Niet voor herhaling vatbaar, maar zeker wel voor een eenmalige keer.

3.5/5

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

John Cho kende ook ik enkel van komedies, zoals American Pie. En Debra Messing van de komische serie Will& Grace. Maar ze doen het absoluut niet onaardig in deze film. Heel spannend wordt het nergens, maar het verhaal zit wel goed in elkaar. Na Run (2018) opnieuw een succes voor Aneesh Chaganty.

The Oceanic Six schreef:
Dat vond ik wel dat geforceerde happy end dat Margot nog leeft ook. Typisch een te herkenbaar Hollywood-einde. Dit soort films zou sterker zijn als ze gewoon eens confronterend hard eindigen.
Mee eens, het einde had wel realistischer en minder happy mogen zijn. Dat had de kijker met een stomp in de maag achtergelaten, en dan vergeet je de film minder snel.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Alleen computer-nerds kunnen deze film echt goed vinden.
Een hele film vertellen via computerschermen is me toch iets teveel. Toch is dit één van de betere. Ik had ooit al Unfriended (1,5*) gezien en die viel me enorm tegen. Hier krijg je een vrij spannend verhaal met enkele twists en die vrij vakkundig gemonteerd is. Op dat vlak wist de film me eigenlijk in aangename zin te verrassen. Het is allemaal uiterst onrealistisch hoe een volledige enquête achter een PC scherm wordt gevoerd, maar alles wil erop wijzen hoe makkelijk data uit verschillende social media gelinkt kan worden en hoe makkelijk die verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Alles wat we posten kan zich tegen ons keren. De scène waarin vader een weedrokende white supremacist op zijn bakkes gaat slaan is daar de illustratie van. Niet slecht uiteindelijk maar ik ben nog steeds niet gewonnen voor dit concept. Mijn 3* mogen gerust als een royale beloning beschouwd worden.