Journal 64 (2018)

Denemarken
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Christoffer Boe
met Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares en Nicolas Bro

In een oud appartement doen enkele werklui een gruwelijke ontdekking. Achter een nepmuur bevinden zich drie gemummificeerde lichamen rondom een tafel, waaraan een vierde ontbreekt. Carl en Assad van afdeling Q moeten erachter zien te komen wie de personen zijn en wie er ontbreekt. Ze ontdekken al snel dat de vorige bewoners van het appartement verband houden met een berucht vrouwenziekenhuis op een geïsoleerd eiland waar gedwongen sterilisaties plaatsvonden.

Alweer de vierde verfilming uit de 'Q' reeks. Nu onder regie van niemand minder dan Christoffer Boe!

Kvinden i Buret (2013)
Fasandræberne (2014)
Flaskepost fra P (2016)

avatar van schram101
Dit plot klinkt anders dan ik me het boek herinner. Sterker nog, dit wordt volgens mij zo'n beetje op het eind van het boek pas prijs gegeven..

TMP
De vierde film in de reeks over Department Q. Mørck en Assad vormen een goed duo en zij maken ook deze film weer de moeite waard. Naast de twee hoofdrolspelers ook verder een zeer degelijke cast. De film beschikt over enkele behoorlijk intense scènes en ook over een degelijk plot met een best aardige twist. Een gedegen detective.

Ik zie nergens wanneer deze uitkomt in de bios of op dvd.....waar kan ik hem zien??

Het boek is al ijzer sterk, film is ook erg goed. Beste verfilming van een q serie boek tot dusver. Zeker het kijken waard!

avatar van Left4Dead
Aha, weer een vervolg op een fantastische reeks.
Dit gaat weer smullen worden!

avatar van Flitskikker
Lumière gevraagd of ze ook deze gaan uitbrengen:

We hebben nog geen concreet nieuws hieromtrent maar een tipje van de sluier: deze zou binnenkort wel eens in de bioscoop te Benelux kunnen verschijnen. Vriendelijke groeten, Lumière

Ik hou me dus nog even in.

avatar van Norman Mailer
Die ongenadig getalenteerde Nikolaj Lie Kaas blijft toch wederom een briljante Mørck etaleren. Geheel overeenkomstig met de voorstelling die ik bij het lezen indertijd van Mørck kreeg: een vroeg-oude misantroop, wars van ook maar iedere conventie, getormenteerd en sociaal volkomen immobiel. En dan vergeet ik waarschijnlijk nog iets.
Fares Fares is ook weer meesterlijk als de ietwat eigenaardige Assad.

Heerlijke films, mijns inziens.

avatar van Left4Dead
Weer een prima deel, prachtig origineel verhaal.
Regie is in prima handen en het acteerwerk staat weer als een dijk.
De ijskoude Mørck ontdooid zelf in dit deel, wie had dat gedacht.

Nee echt wederom een heerlijk stuk film waar je ingezogen wordt!

avatar van Toontje35
Wat een heerlijke films zijn dit toch! Goed verhaal. Top acteurs.
Het is voorbij voor je er erg in hebt

avatar van Rodger
Weer een topper uit de mooie reeks die hiervan gemaakt is.
Heb ze nu alle 4 gezien, en werkelijk niet eentje die tegenvalt.
Spanning, drama en mysterie in een.
weer een dikke voldoende .
4.5 ****