• 8.482.705 stemmen

Geregisseerd door: Christoffer Boe

Met onder meer: Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares en Nicolas Bro

Oorspronkelijke taal: Deens

Plot Journal 64

In een oud appartement doen enkele werklui een gruwelijke ontdekking. Achter een nepmuur bevinden zich drie gemummificeerde lichamen rondom een tafel, waaraan een vierde ontbreekt. Carl en Assad van afdeling Q moeten erachter zien te komen wie de personen zijn en wie er ontbreekt. Ze ontdekken al snel dat de vorige bewoners van het appartement verband houden met een berucht vrouwenziekenhuis op een geïsoleerd eiland waar gedwongen sterilisaties plaatsvonden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van depri83

depri83

Volgens mij kwam ik bij toeval via Lie Kaas terecht bij de 'Flaskepost fra P' film, die niet veel indruk op me achterliet, echter zag ik toen ook dat dít deel van de serie geregisseerd werd door Boe (iemand die me wel behoorlijk bevalt) en daardoor toch besloten de Q-reeks verder te gaan kijken. En hoewel Boe zich natuurlijk enigszins aan het boek moet houden en zijn vrijheid ietwat ingeperkt werd was dit echt een goede film met behoorlijk wat Boe-elementen.

Onderhond

Zoveel talent verkwanseld aan één of ander opgewaardeerd Scandinavisch TV crimi dingetje. Beter dan de doorsnee, dat dan weer wel, maar verder deed dit toch vooral pijn om te aanschouwen.

BBarbie

Het huiveringwekkende verhaal over jonge vrouwen, die door de Deense overheid als minderwaardig werden bestempeld en genetisch werden gemanipuleerd in een gesloten inrichting op een eiland. Die duistere praktijken worden door dubieuze medici doorgetrokken naar de huidige tijd om rassenvermenging te voorkomen.
De Deense schrijver Jussi Adler-Olsen heeft hierover een spannende thriller geschreven, het vierde deel uit de serie over “Afdeling Q” die zich bezighoudt met onopgeloste misdaden. Deze verfilming is met voorsprong het beste deel uit die serie tot nu toe. Inmiddels is ook deel vijf verschenen, helaas zonder Lie Kaas en Fares. Zonder die film gezien te hebben, vermoed ik al dat ik dit illustere duo node ga missen.

avatar van CellarDoor

CellarDoor

Ken de reeks niet. Beoordelend als losstaande film is het gewoon matig. Best een interessant plot, maar de uitwerking is middelmatige serie kwaliteit. Scandinavische scores kennen we hier wel.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Beste boek van de reeks, was heel benieuwd dus naar de film. Vorige delen waren goed te pruimen,ondanks dat boeken altijd uitgebreider en beter zijn natuurlijk.

Journal 64 is dusver ook wel de beste film, het verhaal is gewoon erg goed en dat is wel belangrijk.

Dikke 4 ☆