Flaskepost fra P (2016)

Alternatieve titels: A Conspiracy of Faith | De Noodkreet in de Fles | Department Q: A Conspiracy of Faith

Denemarken / Duitsland / Zweden / Noorwegen
Misdaad / Drama

geregisseerd door Hans Petter Moland
met Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares en Johanne Louise Schmidt

Op afdeling Q krijgt Carl Morck een vergeten fles uit Schotland waarin een nauwelijks leesbaar briefje met het woord help zit in handen. De fles houdt verband met enkele verdwijningen van broers en zussen, waarvan de ouders de kinderen nooit als vermist hebben opgegeven. Carl en Assad storten zich vervolgens op de zaak om de mysterieuze verdwijningen op te lossen.

avatar van mixmaster
Spannende film met een goed verhaal en degelijk acteerwerk.
Als je eenmaal in het verhaal zit, laat het je niet meer los.
Scandinavische thrillers zijn vaak meesterwerkjes !!!

avatar van zapruder
Ik mis het 'maatje' van Nicolaj Lie Kaas, namelijk Mads Mikkelsen. Zodra die samen zijn is er chemie!

Dit derde deel heeft niets nieuws te melden en van karakterontwikkeling is er evenmin sprake (na 3 films had dat wel gemogen). Kaas probeert vooral heel stoer te zijn, wat hem niet echt lukt, en de rest van de cast loopt er maar wat bij. De film is best mooi geschoten en hier en daar redelijk spannend.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel bekende acteurs...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

Het duo Nikolaj Lie Kaas-Fares Fares is ons ondertussen al wel bekend en met hun optreden, menselijke trekjes inbegrepen, zijn we al wat vertrouwd. Betekent evenwel niet dat ze gaan vervelen. Integendeel, ook in deze "Flaskepost fra P", zitten ze in een sfeervol en spannend intrige verwikkeld.
Godsienst en geloof, kidnapping, psychisch gestoord zijn en de wetenschap dat in het slot er toch iets positiefs overblijft zitten in deze "afdeling Q-film verwerkt. Het leidt tot een goede thriller met keurige vertolkingen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Net iets minder dan de 2 voorgangers, maar als thriller is dit nog altijd te genieten. Er is minder karakteruitwerking en het verhaal is iets meer voor de hand liggend. Een andere regisseur aan het stuur, wat het verschil misschien kan gemaakt hebben. Al ligt ook veel aan het script natuurlijk. Ik hoop in elk geval nog op een vervolg. Deze filmserie blijft goed en weinig 3e delen in een filmserie scoren zo goed.

avatar van frolunda
Vandaag deze voor de tweede maal gekeken en Flaskepost fra P blijft een sterke en spannende (onder andere het trein en ziekenhuisgedeelte) film al vind ik hem ook ietsje minder dan de voorafgaande twee.Ik denk niet dat het aan het verhaal ligt,dat had genoeg potentie,alleen de uitwerking is deze keer wat minder.Iets te veel recht-toe-recht-aan.Ook zijn de acteurs nauwelijks gegroeid in hun rol,al blijf ik het wel een prima duo vinden.
Wel veel fraaie beelden,vooral het landschap van Jutland krijgt een overtuigende,wat naargeestige sfeer mee zodat het totaalbeeld van dit derde deel zeker positief blijft.

Er is overigens weer een nieuwe film van het tweetal Carl Mørck/Assad onderweg,Journal 64 met ditmaal Christoffer Boe op de regisseursstoel.

TMP
Derde film in de reeks films rondom Department Q. Mørck en Assad blijven een aardig duo. Het plot is deze keer echter niet zo sterk. Het ligt er wat erg dik bovenop allemaal en naar het einde toe wordt het steeds minder. De personages waar het in deze zaak om gaat spreken ook niet echt aan. Wel enkele aardige scènes (en beelden), maar als geheel nogal matig en vooralsnog de minste film uit de reeks.