Searching (2018)

Drama / Mystery

geregisseerd door Aneesh Chaganty
met John Cho, Debra Messing en Joseph Lee

David is vader van Margot. Hun communicatie speelt zich voornamelijk via het scherm af waardoor David zich eerder geïrriteerd dan bezorgd voelt wanneer zijn dochter niet op zijn berichten reageert. Tot hij ontdekt dat ze vermist is. Terwijl een rechercheur erbij wordt geroepen, doorzoekt David op Margots laptop het net af naar mogelijke aanwijzingen naar haar locatie.

avatar van mixmaster
Fantastische film, echt goed gedaan.
De film speelt zich voornamelijk af op een PC scherm maar het verhaal is zo goed in elkaar gezet en op een prachtige manier uitgewerkt dat het totaal niet vervelend is of saai.

Ik heb er echt van genoten, prima Drama / Mystery.

Buiten alle technische foefjes die inderdaad wel leuk en origineel gedaan zijn is het eigenlijk in de basis een wel erg flauw standaardverhaaltje.

avatar van KamikazeTme
Vooral het eerste uur echt genoten. Met de originaliteit en de humor blijft de film zeer interessant. Echter vond ik het einde slap en te ver gezocht. Toch een *3,5 omdat het eerste uur toch erg knap en origineel in elkaar zat.

avatar van SmackItUp
Afgezien van het einde een sterke film.

Het drama is geloofwaardig, het verhaal blijft boeiend. En dat op een zeer originele manier. Eerste film die ik zie met dit concept, en het bleef mij verwonderen hoe ze op deze manier een volledig film gevuld kregen. Toch verloopt dat erg vlotjes en wordt de film knap opgebouwd. Je krijgt direct een goed beeld van de familie(verhoudingen), en het mysterie wordt lang aangehouden. Het einde blijft dan toch een smetje, want daar was toch veel meer uit te halen.

Kleine 4*, dat wel.

avatar van popcorn en cola
Wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Vooral het typische Hollywood-einde kon mij niet bekoren.

avatar van princesspeach
Sterke film. Ondanks het alleen maar afspeelt op een computerschermpje blijft het wel boeiend. alleen voelde de happy end wat neP aan en had ik de rechercheur al snel door. Alleen kon ik nog niet bedenken PP welke manier zij betrokken was.

Goede mistery/thriller. Vond t totaal niet hinderlijk dat je constant naar een scherm zat te kijken. De film heeft me geboeid van begin tot t eind. Vond t einde wel voorspelbaar

avatar van bjerik76
Ik moest hier even inkomen, want alles word via beeldscherm gefilmd, en dat was een beetje wennen, toen werd het toch wel spannend.
het was ook wel verassend wie er daadwerkelijk achter de verdwijning aanzat wat i niet zag aankomen.
Alleen het eind is inderdaad ontzettend Amerikaans.
Had het hogere punten gegeven als het wat anders / geloofwaardiger had afgelopen dan dit toevalligheid en NATUURLIJK word ze gevonden na dagen en dit vreselijk drama end ...

avatar van mikey
Typisch whodunnit verhaaltje over een vader die online probeert te achterhalen wat er met zijn verdwenen dochter is gebeurd. Enkele red herrings tijdens het vissen natuurlijk. Wat gewroet in haar contacten. Qua cinematografie totaal achterlijk. Maar daar kom je wel overheen omdat het verhaal best spannend wordt verteld.

avatar van LOTR-lover
Deze film wist m'n aandacht zonder enige moeite vast te houden en ik was tot het einde aan toe benieuwd hoe de vork nu precies in de steel zou zitten. Natuurlijk waren er ook een hoop ongeloofwaardige dingen in het plot, maar ach, als ik alleen maar realisme zou willen keek ik wel een documentaire. Prima acteerwerk en een toffe integratie van social media en de huidige technologie.

8/10 (IMDB)

TNX Moviemeters..IK klikte hem aan en vond het verhaal wel interessant...Hier hoge waarderingen...Vanaf 3 *
Kijken vanavond....

mixmaster schreef:
Fantastische film, echt goed gedaan.

Ik heb er echt van genoten, prima Drama / Mystery.

Fantastisch, prima, genoten, prachtig... en dan 3,5*?

Niet mijn ding...Middel en doel kwestie. Het middel heeft de irritante overhand...Middel wordt doel.Pc schermen etc...Anderhalf uur lang...De nieuwe found-footage...bahhh...Na een kwartier uit gezet.

kos schreef:

Juist....en "het middel"" pc schermen etc. moet het verhaal (doel) redden.
Ik trok het niet.