Blade Runner 2049 (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Hongarije / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Ryan Gosling, Ana de Armas en Harrison Ford

Dertig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film ontdekt een nieuwe Blade Runner, LAPD agent K (Ryan Gosling) een verborgen geheim dat wat nog overblijft van de huidige maatschappij mogelijk in chaos kan doen verzinken. De ontdekking van K leidt tot een zoektocht naar Rick Deckard (Harrison Ford), een voormalige Blade Runner die nu reeds dertig jaar vermist is.

avatar van TronMan
Fraaie langzame film , wat lijkt uit een andere tijd te zijn gemaakt. Kan me voorstellen dat het dan voor vele 'saai' overkomt. Wie dit echter aan kan en eens wat anders wil zien dan een tiener SF adhd film, zit hier goed. Lange shot 's van prachtige landschappen, met een Gosling die dat doet wat we kennen, van films als Drive en Only God forgives.
Is toch een aanrader om deel 1 eerst te kijken ivm aanwijzingen.
De electro Soundtrack / score is weliswaar geen Vangelis, maar past zeer goed bij.
Dit is ook geen 'blockbuster' film , maar een film voor liefhebbers.

avatar van MovieHolic
Wat een tenenkrommend trage film zeg! Heb menig moment gehad dat ik gefrustreerd raakte door het trage tempo. Had zijn goede momenten, maar vond het niets speciaals.

avatar van wihu61
Op zichzelf best een aardige SF-film met overtuigende special effects. Maar voor het simpele verhaaltje duurt hij inderdaad wat lang, hoewel het mij het niet stoorde. Vergelijken met het origineel kun je beter niet doen, de hele mystiek en kracht zit hier gewoon niet in.

Ik wou de slechte kritieken op deze film eerst niet geloven, maar nu, na het bekijken van de film, kan ik ze alleen maar beamen.
De beelden zijn prachtig, je merkt duidelijk de vooruitgang die de cinema heeft gemaakt als je deze film vergelijkt met het eerste deel uit 1982.
Maar dan ben je wel klaar met deze film, hij is inderdaad tenenkrommend traag, saai en veel veel te lang !!!
Er zit totaal geen vaart in de film waardoor de bijna 3 uur dat hij duurt lijkt op wel 5 uur!!!
Eén ster voor de beelden en speciale effecten, maar voor de rest kan ik niets geven, zelfs het acteerwerk van Ryan Gosling viel me erg tegen.
Kortom: een teleurstellende film !!!

FlorisV schreef:
Het slakkentempo doet de film niet altijd evenveel goed. Het wordt net te vaak gebruikt voor scenes die visueel net niet bijzonder genoeg zijn of voor het recyclen van de oude soundtrack van Vangelis.Wat ik ook aardig vond is dat je zonder waardeoordeel het surrogaat liefdesleven waarneemt van iemand die een computerprogramma als vriendin heeft.

Zekers niet om de oude Vangelis soundtrack te recyclen. Het surrogaat verhouding met het computerprogramma was erg benadrukt in de film. Helaas nam dit een enorm deel in beslag in de verhaal om Mariette erin te werven.