Blade Runner 2049 (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Hongarije / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Ryan Gosling, Ana de Armas en Harrison Ford

Dertig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film ontdekt een nieuwe Blade Runner, LAPD agent K (Ryan Gosling) een verborgen geheim dat wat nog overblijft van de huidige maatschappij mogelijk in chaos kan doen verzinken. De ontdekking van K leidt tot een zoektocht naar Rick Deckard (Harrison Ford), een voormalige Blade Runner die nu reeds dertig jaar vermist is.

avatar van TronMan
Fraaie langzame film , wat lijkt uit een andere tijd te zijn gemaakt. Kan me voorstellen dat het dan voor vele 'saai' overkomt. Wie dit echter aan kan en eens wat anders wil zien dan een tiener SF adhd film, zit hier goed. Lange shot 's van prachtige landschappen, met een Gosling die dat doet wat we kennen, van films als Drive en Only God forgives.
Is toch een aanrader om deel 1 eerst te kijken ivm aanwijzingen.
De electro Soundtrack / score is weliswaar geen Vangelis, maar past zeer goed bij.
Dit is ook geen 'blockbuster' film , maar een film voor liefhebbers.

avatar van MovieHolic
Wat een tenenkrommend trage film zeg! Heb menig moment gehad dat ik gefrustreerd raakte door het trage tempo. Had zijn goede momenten, maar vond het niets speciaals.

avatar van wihu61
Op zichzelf best een aardige SF-film met overtuigende special effects. Maar voor het simpele verhaaltje duurt hij inderdaad wat lang, hoewel het mij het niet stoorde. Vergelijken met het origineel kun je beter niet doen, de hele mystiek en kracht zit hier gewoon niet in.

Ik wou de slechte kritieken op deze film eerst niet geloven, maar nu, na het bekijken van de film, kan ik ze alleen maar beamen.
De beelden zijn prachtig, je merkt duidelijk de vooruitgang die de cinema heeft gemaakt als je deze film vergelijkt met het eerste deel uit 1982.
Maar dan ben je wel klaar met deze film, hij is inderdaad tenenkrommend traag, saai en veel veel te lang !!!
Er zit totaal geen vaart in de film waardoor de bijna 3 uur dat hij duurt lijkt op wel 5 uur!!!
Eén ster voor de beelden en speciale effecten, maar voor de rest kan ik niets geven, zelfs het acteerwerk van Ryan Gosling viel me erg tegen.
Kortom: een teleurstellende film !!!

FlorisV schreef:
Het slakkentempo doet de film niet altijd evenveel goed. Het wordt net te vaak gebruikt voor scenes die visueel net niet bijzonder genoeg zijn of voor het recyclen van de oude soundtrack van Vangelis.Wat ik ook aardig vond is dat je zonder waardeoordeel het surrogaat liefdesleven waarneemt van iemand die een computerprogramma als vriendin heeft.

Zekers niet om de oude Vangelis soundtrack te recyclen. Het surrogaat verhouding met het computerprogramma was erg benadrukt in de film. Helaas nam dit een enorm deel in beslag in de verhaal om Mariette erin te werven.

avatar van Turbodevil
Tegenvaller, inderdaad wel enkele mooie beelden en aardig geacteerd maar verder een trage bedoeling. Had wel een half uur korter mogen zijn.

avatar van Zwolle84
Turbodevil schreef:
een trage bedoeling

bedoeNing

avatar van Turbodevil

avatar van Pecore
Dijk van een film! Zowel qua uitvoering als qua inhoud. Villeneuve begint stilletjes aan tot mijn favoriete regisseurs te behoren.

avatar van Confusie
Machtige film.

avatar van Captain Proton
Waardeloze film. Vond de eerste met Harinson Ford en Rutger Hauer vele malen beter. Die kon mij tenminste boeien vanaf het begin tot het eind, maar deze.... Leuk dat Harrison Ford er nog een rolletje had, net als de agent die papieren poppetjes maakt (ben even zijn naam kwijt). Al was de sfeer, zoals in de eerste film, soms aanwezig, toch kon mij deze film niet boeien. Te traag en boring. Aan de cast, special effects lag het niet aan, maar wel aan de lengte, 160 minuten. Afijn, ik vind wel dat je een film helemaal moet bekijken om een oordeel te kunnen vellen of in ieder geval je recensie erover te geven. Maar vond die 160 minuten verloren tijd.

avatar van CorvisChristi
Captain Proton schreef:
Aan de cast, special effects lag het niet aan, maar wel aan de lengte, 260 minuten. Afijn, ik vind wel dat je een film helemaal moet bekijken om een oordeel te kunnen vellen of in ieder geval je recensie erover te geven. Maar vond die 260 minuten verloren tijd.

Wow!!! 260 minuten!! Welke versie van de film heb je gezien? Ik ken alleen de versie van 163 minuten...

AC1
Het voelde aan als 260 minuten, bedoelde Captain Proton waarschijnlijk.

Ik heb 'm ondertussen ook gezien maar de eerste kijkbeurt leverde blijkbaar niet zo veel op. Integendeel zelfs, sommige dingen vond ik gewoonweg niet goed. Voor de rest liet het me allemaal wat onverschillig.

Nou ja, ik heb de Blu-ray dus ik ga 'm zeker nog een kans geven. De eerste keer dat ik Blade Runner (1982) zag raakte het me ook allemaal niet. De enige keer dat Villeneuve me mee had met zijn film was met Prisoners.

avatar van Captain Proton

Oeps. Kon 'm nog aanpassen.

avatar van Zwolle84
Van mij mag hij best 260 minuten duren hoor.

avatar van CorvisChristi
Zwolle84 schreef:
Van mij mag hij best 260 minuten duren hoor.

Wie weet komt er nog eens een directors cut van uit. De originele Blade Runner kent ook meerdere versies dus het zou mooi in de lijn van verwachtingen kunnen liggen.

AC1
Voor zover ik weet is dit al een DC, hoor. Villeneuve maakt alleen maar een film als hij 'final cut' krijgt.

avatar van Arri

Joe Walker, the film’s editor, has said there was originally a four-hour cut of the movie and it was intended to be released in two parts.

[Laughs] No. The thing is, it’s true that the first cut was four hours and at one point we were like, “Okay, do we go to the producer and release it in two?” But let’s say the idea of the movie being in two parts didn’t get out of the editing room. [Laughs] No, the best incarnation of the movie is what is in the theater. What was striking is that the four-hour cut was quite strong. But personally I prefer the one that is in the theater because it’s more elegant, I would say. But there are some scenes that were like [makes boosh sound]. Quite strong.

AC1
First cuts zijn bijna altijd 4 uur.

avatar van Grindhouse62
Ik stem niet op deze film. Ik heb hem gapend bekeken. Camerawerk en special effects zijn dikke prima. Maar het verhaal is gewoon bagger, supertraag . Weg gegooid geld. Vraag mij af of ze de 150.000.000 dollar kostende film eruit krijgen.

Maak je geen zorgen.

"The projected worldwide total the film needed to gross in order to break even was estimated to be around $400 million, and in November 2017 The Hollywood Reporter wrote that the film was expected to lose the studio as much as $80 million."

avatar van Stephan
"It’s not really a tragedy if Blade Runner 2049 doesn’t make enough to justify more Blade Runner movies any more than if Mad Max ends at Fury Road. But it is an example of modern would-be franchise filmmaking, with budgets so big and expectations so high that even a personal best might not be good enough."

Bron

Kortom, de cijfers die worden genoemd is niet enkel het terugverdienen van uitgaven, maar de geprojecteerde winst met sequels etc. dat tegenvalt.

AC1
Blade Runner 3 wordt vast en zeker een Netflix film.

Maak je geen zorgen.

Op een productiebudget van 150 miljoen zal ik mij als producent en studio mij zeker wel zorgen maken.

avatar van Stephan
Terwijl je je risico over tientallen investeerders hebt uitgesmeerd, met allerlei constructies waarbij 'verlies' kan worden weggestreept bij de belastingen etc.? Het is natuurlijk niet een bedrijf dat 150 miljoen eigen geld erin stopt en als het niet terug komt ze dat als verlies hebben. Zo'n studio heeft tientallen projecten lopen. Inkomsten uit bestaande library etc. Ik zou me echt geen zorgen maken.

avatar van Left4Dead
Stephan schreef:

En dan zijn we nog maar een jaar bezig. DVD, BR en 4K verkoop gaat gerust een aantal jaren door en dan alles daar omheen nog. Ziet er goed uit voor de geldschieters.

Stephan schreef:

Wij hebben het hier puur over deze film, niet over de investeerders zelf. Een verlies van +/- 200 miljoen op de bioscooprelease lijkt mij geen pretje, dat maakt de VOD en Bluray markt niet snel goed.

Godzijdank heeft het Villeneuve niet tot nauwelijks geschaad, kijkende naar zijn huidige project Dune.

avatar van Yugnav
Ik moest er even inkomen en vond het ook maar saai in het begin, zoals meerdere hier al gezegd hebben. Maar na een uur ofzo zat ik er echt helemaal in. Geweldig creatief gemaakt en heeft een aantal spectaculair mooie scènes.