Blade Runner 2049 (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Hongarije / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Ryan Gosling, Ana de Armas en Harrison Ford

Dertig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film ontdekt een nieuwe Blade Runner, LAPD agent K (Ryan Gosling) een verborgen geheim dat wat nog overblijft van de huidige maatschappij mogelijk in chaos kan doen verzinken. De ontdekking van K leidt tot een zoektocht naar Rick Deckard (Harrison Ford), een voormalige Blade Runner die nu reeds dertig jaar vermist is.

In Film > Nieuws > Blade Runner 2049 (2017):

Ridley Scott gaat na de "Alien prequel" Prometheus, waaraan de filmmaker nu werkt, een nieuwe Blade Runner film produceren en regisseren. Dit meldt de website Deadline, die nog niet kan melden of het een prequel of een sequel wordt.

Het zou ook nog een remake kunnen worden, aangezien eerder dit jaar alle rechten van de sci-fi klassieker werden gekocht door Alcon Entertainment, een label van Warner Bros. In deze regeling was echter niet opgenomen dat zij een remake mogen maken.

Bron : Filmtotaal

avatar van Naomi Watts
Ik mag toch hopen van niet.

Tombstone
Op zich sta ik er best voor open maar echt alleen omdat Scott zelf hem gaat maken.
Zal die alleen doen omdat die grote plannen in z'n hoofd heeft al.

Een remake lijkt me sterk,waarom je eigen klassieker remaken,je kan het alleen slechter doen.
Maar een vervolg met Ford klinkt zeker interessant.

avatar van Naomi Watts
Scott maakt toch al jaren gemiddelde troep, en creativiteit zit er ook al jaren niet meer in. Blijkt ook met dit weer. Ik draag Blade Runner een enorm warm hart toe, een sequel, prequel of watvoor andere Blade Runner film ook voelt erg out of place aan. Ik zie geen reden waarom je een nieuwe BR film zou maken.

Tombstone
Mwah,smaken verschillen maar zijn laatste 3 films zijn American Gangster, Body of Lies en Robin Hood,misschien films die jij niks vindt maar 'troep' is lichtelijk overdreven toch?
En hij heeft natuurlijk wel wat prachtige films op zijn CV(Vooral van voor de eeuw-wisseling maar daarna ook nog Black Hawk Down en Gladiator)
En denk dat hij met Prometheus al een film maakt waar bijna iedereen zich op verheugd dus vertrouwen in deze man is er zeker nog wel van veel mensen.

avatar van Naomi Watts
Troep was wat excessief van me ja . Gewoon redelijk maar nog steeds ver onder zijn kunnen. Of Alien en Blade Runner waren toevalstreffers, dat kan ook .

Tombstone
Gladiator en Thelma & Louise zijn ook wel klassiekers! En vergeet G.I. Jane niet

avatar van tommykonijn
Uiteraard is het vaker zo geweest dat sequels goed uit de verf zijn gekomen, maar toch zie ik dit niet helemaal zitten. Ik weet zeker dat met de technieken waarover men vandaag de dag beschikt, visueel een behoorlijk eind kan komen. Het verhaal van Blade Runner lijkt me echter toch prima verteld in het origineel, dus ik denk dat een eventueel vervolg snel geneigd is om een herhalingsoefening te worden. Het feit dat Ford waarschijnlijk maar een bijrolletje krijgt, vind ik ook erg vreemd.

avatar van MRDammann
Zonde, zonde en nog eens zonde. Deel 1 was zo goed en dat kan je met een vervolg niet overtreffen. Gewoon zo houden, het is goed zo.

Goed nieuws!

Ridley Scott Is Not Directing Blade Runner 2:

Link

Maar de film komt er wel.

avatar van Naomi Watts
Hoezo is dat goed nieuws?

HALVE TAMME.
Inderdaad goed nieuws!

Naomi Watts schreef:
Hoezo is dat goed nieuws?

Om je eigen woorden te gebruiken:

Naomi Watts schreef:
Scott maakt toch al jaren gemiddelde troep ...

AC1 schreef:

Om je eigen woorden te gebruiken:

Dat zei ik voor Prometheus en The Counselor .

Stond in mijn geheugen dat je een Scott fanboy was maar dat is dus niet het geval. Ik zie Blade Runner als Ridley's geesteskindje dus een vervolg is alleen te rechtvaardigen met hem op de registoel. Al zie ik liever dat de film er helemaal niet komt.

Naomi Watts schreef:

Nee, maar ik ben wel aan fanboy van zijn eerste drie films en net als Christopher Nolan heb of had ik een obsessie met Blade Runner. Al het overige uit het oeuvre van Scott kan me gestolen worden.

AC1
Ridley zou dan toch eventueel Blade Runner 2 regisseren. Hij weet het gewoon nog niet zeker.

AC1
Het staat vast! Denis Villeneuve (Prisoners, Enemy) gaat Blade Runner 2 regisseren!!!

Goed nieuws want Prisoners is een van mijn favoriete films van 2013.

Link

Wordt toch eens tijd dan dat ik de eerste ga zien.

avatar van FunkStarr
Op nu.nl wordt bevestigd dat Harrison Ford zal terugkeren maar dat helaas Rutger Hauer niet zal terugkeren. Jammer, had het wel interessant gevonden om onze vaderlandse acteerheld terug te zien keren als Roy Batty.

FunkStarr schreef:

Dat wordt moeilijk. Ik kan me niet voorstellen dat ze een nieuwe Roy Batty maken van 70 jaar oud.

avatar van FunkStarr
Haha, ja ik had dat gelezen ergens dat dat wel de bedoeling was om hem als Batty te laten terugkeren.

AC1
Als ik dit lees zou het me niet verbazen dat Zimmer de score van Blade Runner 2 zal verzorgen.

What are some of your favorite science fiction scores?

Hans Zimmer (film composer): "Well, Blade Runner. I love Sunshine. I think John Murphy is such an underrated composer. I just love that score. I think it’s really hard to beat Alien just for its sheer elegance and what Jerry Goldsmith did. Brazil, you know. But weirdly I mean one of the things was I couldn’t watch any of these movies for the last two years because I needed to make our movie. Yes we talked a lot about 2001 and 2001 was really daunting to me for a while.

I have this crazy theory about science fiction. I think all science fiction movies are inherently nostalgic. I think Blade Runner is one of the most nostalgic movies you can think of. Gattaca is incredibly nostalgic somehow. So with this nostalgia, they become weirdly personal. And that got me back to where we were starting which was by going as far away from humanity and Earth as we possibly could in this movie. Every moment needed to remind us of who we are or question of who we are or make us an ache for who we left behind."

Link

If you would had the chance to score for one movie which has already been released, which would it be?

Hans Zimmer: Blade Runner. But I love what Vangelis did so much, so not really.

avatar van Illum Sphere
AC1 schreef:

What are some of your favorite science fiction scores?

Link

Hans Zimmer: Blade Runner. But I love what Vangelis did so much, so not really.

Link

Vangelis is nog niet dood, dus het kan evengoed zijn dat Vangelis de score opnieuw zal doen.

AC1
Dat weet ik maar zijn huidig werk is niet meer van topkwaliteit. Vangelis is volgens mij ook geen makkelijk iemand om mee te werken. Komt daarbij dat Scott tegenwoordig graag met zijn 'eigen' mensen werkt. Je merkt het, ik heb zo het gevoel dat het niet Vangelis gaat worden.

avatar van de grunt
Wordt een beetje moe van die Gosling.