Blade Runner 2049 (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Hongarije / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Ryan Gosling, Ana de Armas en Harrison Ford

Dertig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film ontdekt een nieuwe Blade Runner, LAPD agent K (Ryan Gosling) een verborgen geheim dat wat nog overblijft van de huidige maatschappij mogelijk in chaos kan doen verzinken. De ontdekking van K leidt tot een zoektocht naar Rick Deckard (Harrison Ford), een voormalige Blade Runner die nu reeds dertig jaar vermist is.

AC1
Music Composed By Johann Johannsson.

Link

avatar van Nick Theunis
De officiele titel is bekend gemaakt:
Blade Runner 2049

avatar van Macmanus
Wel zin in. Ford terug hoefde van mij niet zo. (vind hem niet meer zo een goede acteur.) Maar sfeertje ziet er al leuk uit!

avatar van Arri
Hmm Ryan Gosling, weet niet wat ik daar zo van vind. Deakins is wel erg fijn overigens.

Vanaf 5 oktober 2017 in de bioscoop (Universal)

AC1
Oh, de trailer was al gepost door kappeuter. Kon ik aanvankelijk niet zien.

kappeuter schreef:
Vanaf 5 oktober 2017 in de bioscoop (Universal)

Dat duurt nog even, zeg.

avatar van Nick Theunis
Film waar ik het meest naar uitkijk voor 2017.

(verwijderd)
Pff wat een crew zeg . Jammer dat de originele Blade Runner me laatst tegenviel.

avatar van de grunt
Blasfemie

de grunt schreef:
Blasfemie

De sequel is blasfemie?

Macmanus schreef:

Dat hele 'Het hoeft voor mij niet zo' dat Ford uitstraalt in Blade Runner zullen we waarschijnlijk niet meer terugzien.

avatar van clockwork72
Trailer ziet er schitterend uit! Wat een sfeer, dit word top, kan niet anders.

avatar van mcdaktari
Jammer dat Rutger Hauer niet mee doet.
Maar hier heb ik ontzettend veel zin in.

AC1 schreef:

Dat wordt moeilijk. Ik kan me niet voorstellen dat ze een nieuwe Roy Batty maken van 70 jaar oud.

Harrison Ford is anders toch ook al 74 jaar.

avatar van Macmanus
AC1 schreef:

De sequel is blasfemie?

Denk dat hij bedoeld dat je nu zeker weet wat Ford zijn karakter is.

avatar van TornadoEF5
Ik wist niet dat Gosling ook in deze film meedeed, hij is er echt geschikt voor. Villeneuve, Gosling en een nieuwe Blade Runner-film, klinkt als muziek in de oren. Harrison Ford lijkt me ook een goede cast. Deed het in het origineel heel erg goed. Ik vond Blade Runner samen met Alien tot de beste sf-films behoren die ik tot nu toe heb gezien. Gevolgd door 2001: ASO dat wellicht iets te artificieel is.

avatar van de grunt
Had het origineel graag onberoerd gezien AC1

avatar van Antonin
Naomi Watts schreef:

Dat zei ik voor Prometheus en The Counselor .

Stond in mijn geheugen dat je een Scott fanboy was maar dat is dus niet het geval. Ik zie Blade Runner als Ridley's geesteskindje dus een vervolg is alleen te rechtvaardigen met hem op de registoel. Al zie ik liever dat de film er helemaal niet komt.

In hoeverre kan of zal Scott zich als producer moeien met de regisseur (villeneuve), vraag ik me af. Blade Runner (the directers cut) vind ik moeilijk overtrefbaar, ik heb schrik bij het vervolg dat men weer geld uit onze zakken zal halen, voorlopig vrees ik er voor, maar we zien wel.

avatar van Roger Thornhill
Ik weet niet wat dit gaat worden, maar die trailer, de beelden, de sfeer, de muziek! en ik krijg kippevel.

avatar van horizons
Ben benieuwd naar de Nederlandse inbreng in deze film (Actrice Hoeks) en hoeveel screentime ze krijgt in een film als dit.

Teaser is wel goed. Geen trailer met nodig.

avatar van Pieter Montana
Ik was ook eerst niet enthousiast over het vervolg op één van mijn all-time favorites. Maar verdomme, die teaser steekt goed in elkaar.

mcdaktari schreef:

Harrison Ford is anders toch ook al 74 jaar.

Ja, maar dat is begrijpelijk want zijn karakter is niet gestorven. Maar een 70 jarige versie maken van de originele Roy Batty?! Why?

de grunt schreef:
Had het origineel graag onberoerd gezien AC1

Volgens mij maakt het uiteindelijk niks uit. Ik ben niet echt een fan van de Alien sequels maar geen enkele Alien sequel heeft het origineel kunnen 'beschadigen'. Hetzelfde geldt voor 2001: A Space Odyssey. De sequel (2010) doet niks af aan de eerste film en dat zal waarschijnlijk ook wel zo het geval zijn met Blade Runner.

avatar van mcdaktari
Hoe dan ook, ik kijk er erg naar uit!!

avatar van missl
Stoere trailer!
Moet ik snel deel 1 maar eens kijken, deze nieuwe wil ik ook zien.