Blade Runner 2049 (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Hongarije / Canada
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Denis Villeneuve
met Ryan Gosling, Ana de Armas en Harrison Ford

Dertig jaar na de gebeurtenissen in de eerste film ontdekt een nieuwe Blade Runner, LAPD agent K (Ryan Gosling) een verborgen geheim dat wat nog overblijft van de huidige maatschappij mogelijk in chaos kan doen verzinken. De ontdekking van K leidt tot een zoektocht naar Rick Deckard (Harrison Ford), een voormalige Blade Runner die nu reeds dertig jaar vermist is.

avatar van Demeter
deventerate schreef:
Ben niet tevreden met het vervolg. Dit is een franchise van Harrison Ford en als je er dan achter moet komen dat hij minder dan de helft van de film erin zit dan is dat heel jammer. Ik snap wel als het punt is dat hij ouder begint te worden en dat hij het gewoon niet allemaal meer kan.

Dit is geen franchise van Harrison Ford. Als je het zo bekijkt maakt het geen donder uit of hij erin zit of niet en kan je weer genieten van een goede film.

Demeter schreef:

Ik weet niet of je de eerste film hebt gezien, maar daar speelt hij toch echt de hoofdrol en zonder hem was er hoogstwaarschijnlijk geen vervolg gekomen.

avatar van Demeter
deventerate schreef:

Dat hij in de eerste film de hoofdrol speelt, maakt het nog niet zijn franchise. Het getuigt van moed wanneer een franchise zijn hoofdpersoon durft los te laten en dat kan een film soms zelfs beter maken. The Godfather Part 2 heeft ook geen Marlon Brando en The Godfather Part 3 heeft ook geen Robert De Niro meer in de hoofdrol en zo zijn er vast nog wel meer films. In goede series doen ze het ook, zoals bijvoorbeeld Fargo en the Bridge, die beide knijtergoede vervolgen hebben.

Demeter schreef:

Maar als hij er wel steeds bij de interviews zit en als hij bovenaan de lijst van acteurs staat dan verwacht je toch wel dat hij er meer in zit dan de helft van de film.

avatar van filmfan0511
Mhm, tja. Geen verkeerde film hoor, zeer degelijk en vakkundig gemaakt. Maar net zoals de eerste Blade Runner doet het geheel me niet echt veel. Ze zijn beide wat mij betreft gelijkwaardig aan elkaar, al vond ik deze net ietsje beter omdat het verhaal iets meer om het lijf had dan in de originele Blade Runner. Jammer genoeg zit in deze wel geen outstanding acteerprestatie zoals Rutger Hauer. Niemand doet het slecht, maar de meeste lijken er toch ook niet heel veel zin in te hebben, met Harrison Ford op kop.
Qua cinematografie en visuele stijl is dit op en top in orde, en ook sfeer is weer goed, maar ondanks dat alles vond ik het geheel een beetje leeg aanvoelen; een beetje zielloos. Het Blade Runner universum zal m'n ding gewoon niet zijn neem ik aan, ik kan best begrijpen dat mensen dit erg goed vinden. En all in all vond ik het ook zeker een degelijke film.

deventerate schreef:

Ze hebben van in het begin duidelijk gemaakt dat de film gaat over 'de zoektocht naar Deckard'. Dat zei me dat Ford pas op het eind zou verschijnen.

AC1 schreef:

Dan heb jij meer gehoord dan ik.

deventerate schreef:

Dan heb jij meer gehoord dan ik.

Zou me niet verbazen want als fan van de eerste film heb ik de evolutie van de sequel op de voet gevolgd.

AC1 schreef:

Dat snap ik! Dat heb ik met James Bond! Het is een soort van passie die je voor de films hebt.

avatar van Vilmkritikus
Waardige opvolger Goslin en Hoeks zijn beide goed op dreef.

avatar van Warp
Nog eens herzien en vind hem toch beter dan het origineel, vooral op het audiovisuele en emotionele aspect vind ik hem sterker.

Toen ik deze film voor het eerst zag wist ik niet wat ik er van moest vinden. Maar na nog een keer kijken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit toch wel een hele goede film is,een zeer waardig vervolg.De regisseur wist duidelijk waar hij mee bezig was

IH88 schreef:
Halfje verhoogd. Ik heb gewoon weer tweeënhalf uur met open mond zitten kijken naar alles wat Villeneuve en Deakins op het scherm brengen. De scene tussen Gosling, De Armas en Davis blijft de mooiste scene die ik heb gezien dit jaar. En op plaats twee en drie zullen ook scenes staan uit Blade Runner 2049.

De scène waarin deckard en Joe met elkaar op de vuist gingen begreep ik niet helemaal weet jij hoe dat zit?

avatar van IH88
wood23 schreef:

Deckard denkt dat Joe hem komt vermoorden, en Gosling weet niet precies wat hij kan verwachten.

IH88 schreef:

Aha ok duidelijk

Mooi vormgegeven film, maar idd wat langdradig.
Leuk voor tussendoor. 6/10

wood23 schreef:

Wat ik niet begreep is dat Deckard van geen ophouden wist terwijl hij overduidelijk geen match was voor Officer K. Dat kwam wat dom over.

AC1 schreef:

Er zijn ook geruchten dat decard ook een replicant is maar dat blijkt dus niet zo te zijn

wood23 schreef:

Waarom niet? Villeneuve wou hier absoluut geen uitsluitsel geven. Hij vond dat de ambiguïteit bewaard moest blijven. Nu goed, voor mij is het zo klaar als een klontje maar voor velen blijft het twee kanten uitgaan.

avatar van elayz
langzaam, dat is de beste omschrijving van deze film. Persoonlijk zal ik er dan saai en slaapverwekkend aan kunnen toevoegen.

Eigenlijk lijkt het een film van 1,5 uur, die Je op halve snelheid afspeeld. Het praten, het lopen alles duurt lang, en is langdradig.

2 sterren, omdat het vol actie start (als je de trailer (3) bekIjkt zie je gelijk ook alle actie...)

Sterk. Goede vertolkingen van met name Gosling en onze eigen Sylvia Hoeks. Prachtige beelden en een prima script. Al betreft het een weinig verrassend verhaal dat hier en daar ook wel erg dun wordt uitgesponnen. Maar buiten dat een kwalitatief hoogstaande sciencefiction prent. Met zijn, wederom prachtig weergegeven, nogal dystopische sfeer, een waardig opvolger van de klassieker.

avatar van MrSolaris
elayz schreef:

Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat er teveel romantiek in een romantische film zit of teveel humor in een komedie. Blade Runner is een Film Noir in een Sci-fi jasje..daar hoort een rustig tempo bij.

Het ziet er allemaal super uit, maar wat een traag gedoe. Er komt geen einde aan deze film! Nee, niet mijn ding.

Snel goed? Traag slecht?

avatar van elayz
MrSolaris schreef:

Een rustig tempo is anders dan langdradig....

avatar van john mcclane 2
MrSolaris schreef:

Deze YouTuber weet het uitstekend te verwoorden ,,

Maar deze Youtuber slaat spijkers met koppen:

avatar van Stephan
Maar deze Youtuber slaat spijkers met koppen:

YouTube

Nee, die snapt het tragische van mooie verhalen niet.

Op 12:01 zegt hij het zelf. "And this unconventional approach [...] isn't something general moviegoers find satisfying or get enjoyment from."

Zo blij dat ik niet tot de groep van "general moviegoers" behoor.

Stephan schreef:

Nee, die snapt het tragische van mooie verhalen niet.

Blijkbaar wel want hij vindt het een geweldige film maar hij begrijpt ook waarom niet iedereen er zo over denkt. Met de punten die hij aanhaalt legt hij de vinger op de wonde. Hij weet waar de problemen zijn maar gek genoeg hebben ze op hem (of jou) geen negatief effect.