• 8.978.860 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Ontwikkeld door: Carlton Cuse en Graham Roland

Met onder meer: John Krasinski, Wendell Pierce en Abbie Cornish

Release datum: vrijdag 31 augustus 2018

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Nederland)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Jack Ryan

Tom Clancy's Jack Ryan richt zich op de hedendaagse geopolitiek en terroristische dreigingen. Jack Ryan stuit als onervaren CIA-analist op een aantal verdachte geldtransacties en wordt door zijn superieur meegesleurd naar het Midden-Oosten. Een terroristische leider blijkt een grote aanslag voor te bereiden tegenover de Verenigde Staten en hun bondgenoten.

Cathy Mueller

Meningen over Jack Ryan

avatar van Threeohthree

Threeohthree

dinsdag 2 februari 2021
Jack Ryan seizoen 1 Prima vermaak, Niet zo hip en flitsend als homeland maar daardoor lag de potentie ook wel iets hoger. Echter word die potentie niet echt volledig waargemaakt. Het is al snel duidelijk dat Jack Ryan een stapje verder is met eindbaas Suleiman. Suleiman is een mysterie met veel geld, stalen ballen, en een meesterbrein. Dat meesterbrein van Suleiman zien we terug in de eerste aanslag in de kerk. Best wel een intens begin gevolgd door een heerlijk kat en muis spel tussen Jack en Suleiman. Echt helemaal niks mis mee. Het is dan ook een beetje jammer dat de boel een beetje als een nachtkaars uit gaat wanneer het meesterplan van deze Bin Laden 2.0 in rook op gaat omdat hij simpelweg word doodgeschoten. Gemiste kans om deze serie naar een hoger niveau te tillen. Ik bedoel, we volgen deze man al 8 afleveringen. Wie zien zijn beweegredenen, en krijgen geen sympathie, maar wel respect voor zijn statuur. Het begon zo duister met het hele ebola gedoe dus ik had zeker verwacht dat iedereen in dat ziekenhuis een mini Chernobyl zou inademen. Wat een dikke cliffhanger was dat geweest. In plaats daarvan krijgt elk seizoen zijn "eigen" verhaal. Overigens helemaal niks mis mee hoor, de serie verveelt geen seconde. 3.5*
avatar van umbra

umbra

donderdag 28 juli 2022
Jack Ryan seizoen 1 Deze nu pas gekeken, seizoen 1 in 1 ruk uitgekeken, wat een vette serie is me dit, uiterst sterke politieke actie-misdaadserie