• 8.985.287 stemmen

Jack Ryan - Seizoen 3 (2022)

Alternatieve titel: Tom Clancy's Jack Ryan

Ontwikkeld door: Carlton Cuse en Graham Roland

Met: John Krasinski, Wendell Pierce en Betty Gabriel

Datum van release: woensdag 21 december 2022

Eerst uitgezonden op: Amazon Prime Video (Nederland)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 3 via Amazon Prime

Plot Jack Ryan

Tom Clancy's Jack Ryan richt zich op de hedendaagse geopolitiek en terroristische dreigingen. Jack Ryan stuit als onervaren CIA-analist op een aantal verdachte geldtransacties en wordt door zijn superieur meegesleurd naar het Midden-Oosten. Een terroristische leider blijkt een grote aanslag voor te bereiden tegenover de Verenigde Staten en hun bondgenoten.

Afleveringen Seizoen 3 (2022)

1. 1. Falcon

21 december 2022 (1 uur en 05 minuten)

In deze eerste aflevering onderzoekt Jack Ryan een geheim plan om het Sovjetrijk door middel van oorlog te herstellen. Hij begint aan een gevaarlijke operatie met hulp van het afdelingshoofd in Rome, Elizabeth Wright en het hoofd van de Russische afdeling, James Greer. Ondertussen raakt de Tsjechische president Alena Kovac door een moord op eigen bodem in een gevaarlijke positie met Rusland.

2. 2. Old Haunts

21 december 2022 (52 minuten)

Jack, die ronddoolt in de kou en op de vlucht is als gevolg van zijn mislukte operatie in Griekenland, moet zowel buitenlandse als binnenlandse autoriteiten ontlopen totdat hij hulp krijgt van een oude vriend.

3. 3. Running with Wolves

21 december 2022 (46 minuten)

Jack reist naar Wenen om de bron van zijn eerste informatie over Sokol op te sporen. Greer verleent Alena advies over een belangrijke NAVO-deal. Petr Kovac, de vader van Alena, organiseert een jachtpartij in de Tsjechische bossen.

4. 4. Our Death's Keeper

21 december 2022 (49 minuten)

In Boedapest plannen Jack en Mike een aanval op een louche wapenhandelaar om de verblijfplaats van het Sokol-nucleaire apparaat te achterhalen, terwijl Greer intrigerende en mogelijk belastende informatie over Petr Kovac ontdekt.

5. 5. Druz'ya I Vragi

21 december 2022 (49 minuten)

Jack en Mike gaan naar een mysterieuze, verlaten buitenpost in Rusland om het nucleaire wapen uit Sokol in beslag te nemen, maar een onverwachte bezoeker verijdelt hun plannen. Ondertussen probeert Petr Alena te redden, die is ontvoerd door haar eigen hoofd van de beveiliging.

6. 6. Ghosts

21 december 2022 (49 minuten)

Jack haast zich om de ontploffing van het Sokol-atoomwapen, dat naar Tsjechië is gebracht, tegen te houden. De geheime geschiedenis van Petr en Luka komt aan de oppervlakte in een dodelijke afrekening.

7. 7. Moscow Rules

21 december 2022 (48 minuten)

In Moskou werkt Jack samen met Luka om de hooggeplaatste leden van de samenzwering binnen de regering, die nu het geheime Sokol-plan in gang zetten te ontmaskeren.

8. 8. Star on the Wall

21 december 2022 (56 minuten)

Jack, Greer, Wright, Alena en Luka werken allemaal samen om het begin van een derde wereldoorlog te voorkomen.

avatar van DreamTech

DreamTech

Was weer een geweldig seizoen spannend en genoeg actie !

avatar van umbra

umbra

Seizoen 1 blijft nog echt top of the bill van deze reeks, maar net zoals seizoen 2, was ook dit 3de seizoen weer gewoonweg genieten, van deze politieke actie-misdaadserie. Ik ben dan ook grote fan vh genre. Lekker gebingewatcht (bestaat da woord überhaupt wel).

8/10.

avatar van bobbee1

bobbee1

Leuk tijdverdrijf dat het vooral moet hebben van zijn spannende momenten. Het verhaal is wat magertjes en niet erg origineel. Het lijkt zo uit de actualiteit te zijn gestapt. Met een schurk in wie we zonder problemen Poetin herkennen. En een boodschap die rechtstreeks gericht lijkt aan het Russische volk. Een appel aan het gezonde verstand om niet blindelings orders van boven af te volgen.

Verder komen we erachter dat Krasinksi niet echt een atleet is. Hij is een beetje gemiscast. Dat viel me nu pas op.

avatar van IH88

IH88

Na het wat teleurstellende tweede seizoen is dit seizoen weer terug op het niveau van het eerste seizoen. Na de afgelopen tijd de series The Recruit (wel vermakelijk) en het verschrikkelijke Treason te hebben gekeken was dit weer een verademing.

Het verhaal zit goed in elkaar en het acteerwerk is sterk. Ook positief is dat het seizoen precies lang genoeg is, en het tempo ligt daardoor lekker hoog. Iets wat meer series doen tegenwoordig, en dat is een uitstekende ontwikkeling. Minpunt is dat Jack Ryan steeds meer begint te lijken op Jason Bourne.

avatar van Mik71

Mik71

Prima serie en bijna actueel. Dit heeft weer als nadeel dat pijnlijk duidelijk is dat er natuurlijk helemaal niks klopt van t verhaal.

De russen hebben helemaal geen toegang tot Oekraïne en/ of de Baltische staten dus kunnen daar ook geen wapens naartoe verplaatsen als afschrikking.

En ook de machtsverhoudingen binnen Rusland lijkt ook niet helemaal overeen te komen met de werkelijkheid.

Als je probeert om daar niet over na te denken vermaak je je best. Al haalt de serie t niet bij de Bourne films.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Het blijft een leuke serie om naar te kijken, maar godsamme dit seizoen was wel heel overdreven. Alles ging serieus te makkelijk. Een Tsjechische premier die er alleen op uit trekt met de CIA, kom op...

Los van dat was het verhaal wel gaaf en had het goede twists. Er waren genoeg onverwachte wendingen om het leuk te houden.