ad

Release datum: 28 augustus 2015

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Narcos

Narcos vertelt het waargebeurde verhaal van de groei en verspreiding van cocaïnekartels over de hele wereld en de daarmee gepaarde inspanningen van de rechtshandhaving om het hoofd te bieden aan het brute en bloedige conflict. Het draait om de beruchte Colombiaanse kingpin Pablo Escobar en Steven Murphy, een Amerikaanse DEA-agent die naar Colombia is gestuurd om hem te vangen en uiteindelijk te doden.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Narcos seizoen 4?

Acteurs en Actrices

Meningen over Narcos

avatar van Fervet opus

Fervet opus

dinsdag 12 mei 2020
Narcos seizoen 1 Je weet dat een serie je te pakken heeft als je na (en soms zelfs tijdens) het kijken additionele info gaat opzoeken op YouTube en Google. "Narcos season I & II" hadden me dus echt te pakken. Fascinerende serie over de opkomst en neergang van het Colombiaanse drugsimperium in de jaren 80 & 90, waarin m.n. de Capo di Tutti Capi Pablo Escobar een hoofdrol heeft gespeeld. Wagner Moura speelt op overtuigende wijze Escobar (al was voor mij duidelijk te merken dat hij eigenlijk niet Spaanstalig is van origine; spreek zelf Zuid-Amerikaanse Spaans). Ook de andere karakters worden goed gespeeld; m.n. Pedro Pascal - die DEA agent Javier Pena speelt - vond ik erg goed.
avatar van jordandejong

jordandejong

vrijdag 29 november 2019
Narcos seizoen 2 Op basis van de serie zou je denken dat haar houding ten opzichte van haar zoon een grote bijdrage heeft geleverd aan zijn ontwikkeling tot het monster dat hij werd. Verder is de conclusie van het seizoen toch vooral dat geweld nog meer geweld oproept en dat het een eindeloze neerwaartse spiraal is. 4.0*.
Zat PRECIES hetzelfde te denken... Wat een ongezond naïeve vrouw zeg.

Anyway, seizoen 2 van Narcos is misschien nog wel beter dan seizoen 1 en kent 2 TOPPERS van afleveringen. Aflevering 4 met de gruwelijke afslachting van Carillo en zijn mannen, en aflevering 10 uiteraard, waarbij de hunt op Pablo Escobar zich tot een nagelbijter van een climax leidt.

Wagner Moura is geweldig als Pablo Escobar. Typisch een rol waarbij mensen voor de rest van zijn leven als ze een foto van hem zien bij zichzelf denken ''Hey dat is Pablo Escobar'' in plaats van ''Hey dat is Wagner Moura''. Het is een rol die hem in ieder geval tot aan de rest van zijn leven zal achtervolgen denk ik.

Overigens word ik wel misselijk van de waanzinnige adoratie die (de echte) Escobar (van fans van de serie) op het internet krijgt. Mensen zien hem als een held en een redder terwijl het in werkelijkheid natuurlijk een gore, egoistische terrorist is die dui-zen-den mensen levens op zijn naam heeft staan. Onbegrijpelijk dat zelfs na zo'n autobom waar er veelal kleine kinderen het slachtoffer zijn hij zo geadoreerd word.

JoeCabot

woensdag 11 april 2018
Narcos seizoen 1 Tja, wat heb je hier eigenlijk aan?

Dat Escobar niet bepaald een koorknaap was, kan ik zo ook wel raden. Daar heb ik geen 10-delige reeks voor nodig. En dan blijkt het verhaal nog niet eens volledig verteld te zijn. De koe is namelijk nog niet helemaal uitgemolken en dus eindigt de show met een cliffhanger.

De serie doet geen enkele moeite om in de ziel van de befaamde drugsbaron te kijken. We krijgen enkel een aaneenschakeling van afrekeningen gepresenteerd. En verwacht trouwens geen beklijvende actie. Dit is saai Hollywoodbandwerk: explosietje hier, ontvoerinkje daar, en vooral heel wat liquidaties die je twee minuten later weer vergeten bent. Nee, dan kijk ik eigenlijk liever een documentaire in plaats van zo’n zielloze reconstructie.

Het scenario blinkt uit in willen-maar-niet-kunnen. Af en toe wordt er een poging ondernomen om een oneliner af te voeren, maar dat blijft dus meestal bij een poging. De makers hadden misschien wat beter moeten opletten tijdens het kijken van Scarface.

Ook van de tijdsgeest krijg je helemaal niets mee. Muziek? Niet op gelet. Couleur locale? Een paar Zuid-Amerikaanse clichés, meer niet. Sfeer is er nauwelijks, alles staat in functie van het verhaal.

Wat een duffe interpretatie ook van Wagner Moura. Er ging totaal geen dreiging uit van deze Latino-Sjonnie. Op dat vlak past hij perfect bij de rest van de zoutloze cast.

De intro is nog wel mooi. Voor de rest een prima slaapmiddel. Pfffff. 1.5*
avatar van arevee

arevee

dinsdag 4 december 2018
Narcos seizoen 1 Eén van de weinige series die echt eens dringend in de herkijk moet want ik zag het echt met de beste wil van de wereld niet. Vond dit gewoon slecht in feite, hoofdrol is overdreven gespeeld, locaties wordt veel te weinig mee gedaan, die Amerikaanse flik is helemaal irritant. Muziek deed me niks. Ik heb me hier door moeten sleuren in feite.