Mijn Series +

Narcos - Seizoen 3 (2017)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Carlo Bernard, Chris Brancato, Doug Miro en Paul Eckstein
met Pedro Pascal, Mauricio Cujar en Matt Whelan

Narcos vertelt het waargebeurde verhaal van de groei en verspreiding van cocaïnekartels over de hele wereld en de daarmee gepaarde inspanningen van de rechtshandhaving om het hoofd te bieden aan het brute en bloedige conflict. Het draait om de beruchte Colombiaanse kingpin Pablo Escobar en Steven Murphy, een Amerikaanse DEA-agent die naar Colombia is gestuurd om hem te vangen en uiteindelijk te doden.

1. The Kingpin Strategy
  8. Convivir
  9. Todos los Hombres del Presidente
  10. Going Back to Cali
avatar van legian
Teaser voor het derde seizoen. Heb er weer zin in.

Narcos | Season 3 Teaser [HD] | Netflix - YouTube.

Idem.

avatar van brawljeff
Wist niet dat het zo snel al weer terug komt Nice!

HALVE TAMME. (moderator)
Een trailer om van te smullen. Bring it on!

avatar van joy4ever
De eerste aflevering was alvast een hele fijne. Het bevestigt gelukkig dat er wel degelijk Narcos is na Escobar. Het Cali kartel is wellicht zelfs nog wat interessanter om te volgen. Heerlijk sfeertje ook weer.

Nadat de vorige twee seizoenen geheel over Pablo Escobar gingen, vroeg ik me af waarover dit derde seizoen zou gaan en of het nog wel zo goed zou zijn dan. Het antwoord daarop is absoluut ja. Wederom een sterke serie die je zo snel mogelijk na elkaar wilt kijken. Spannend, boeiende personages en ontwikkelingen, een flink portie geweld en een goeie cast. De sporadische echte nieuwsbeelden geven het geheel een authentiek tintje mee.

avatar van The Oceanic Six
Het is even wennen dat Pablo Escobar niet meer mee doet, maar het went en dan merk je gelukkig ook meteen dat Narcos kwaliteit sterk genoeg is om zonder hem verder te kunnen. Maar toch mis ik hem wel als centrale persoon. De nieuwe verhaallijn is behoorlijk, maar toch voelde ik een bepaalde leegte. Verder is dit seizoen bij vlagen nog best gewelddadig, maar wel flink minder dan bij de eerste 2 seizoenen, terwijl dat soort snoeihard realisme wel een belangrijke succesfactor van de serie is. Maar zoals gezegd, er valt genoeg te genieten. De laatste afleveringen van het seizoen vond ik duidelijk het beste. Benieuwd wat ze met een eventueel vierde seizoen gaan doen.

avatar van legian
Het heeft even geduurd, maar ik ben dan ook eindelijk begonnen. Eerste aflevering zit prima in elkaar en heeft een heerlijke sfeer. Maar ik mis toch nog de inleving en het gevoel wat bij de eerste twee seizoenen zo aanwezig was. Tegelijkertijd is dat niet zo gek aangezien hier voornamelijk nieuwe personages aan bod komen. Het is even wennen maar ik heb er vertrouwen in.

avatar van 606
Overigens is het gebruik van de muziek overweldigend en super goed gekozen.

avatar van Kos
Kos
The Oceanic Six schreef:

Mexico uiteraard.

avatar van Kos
Kos
606 schreef:
Overigens is het gebruik van de muziek overweldigend en super goed gekozen.

Veel goede 90s hiphop vooral, haha.

avatar van 606
Klinkt heerlijk Kos

avatar van BoordAppel
Hetzelfde niveau als de voorgaande twee seizoenen. Natuurlijk, je mist Pablo wel een beetje maar de Cali-godfathers zijn ook interessant. En het is ook een stuk spannender aangezien deze geschiedenis veel minder bekend is dan het verhaal van Pablo Escobar.

En inderdaad lekkere hiphop af en toe, geeft je meteen een indicatie van wanneer het zich allemaal afspeelt ?

avatar van thomzi50
Inderdaad, die hiphop is leuk, maar verder ben ik iets minder enthousiast dan de anderen hier. Het is qua tempo, acteerprestaties en spanning zeer vergelijkbaar met de seizoenen hiervoor, zeker, maar ik vond zeker de eerste helft van het seizoen wat rommeliger, wat minder innemend. En her en der, ondanks de gladheid waarmee het gemaakt was, een tikkeltje, tja, saai zelfs.

Misschien had dat ermee te maken dat ik van meet af aan al sterk het gevoel kreeg dat het voor alle 'bad guys' wel mis zou gaan; ik stoorde me ook her en der aan de ongeloofwaardigheid. Geen idee wat er allemaal precies klopt van dit seizoen - was Pena ook hier echt zo belangrijk, weet iemand dat? - en dat maakt me op zich ook niet zo veel uit, zolang iets maar geloofwaardig overkomt. En daar ontbrak het hier aan. Simpel voorbeeld (er zijn er meer te noemen) uit de slotaflevering: ze laten Salcedo daar in zijn eentje onbewaakt in een auto zitten, vrij dichtbij allerlei mensen die hij net heeft verraden en die hem dus dood willen hebben. Dit lijkt me volstrekt onrealistisch voor zo'n kroongetuige die zich bovendien net opmaat voor een witness-protection-programme.

Er waren meer van zulke momenten. Niet rampzalig, maar het haalde me er af en toe uit. En: Pablo is mijns inziens echt onvervangbaar.

avatar van brawljeff
Na twee maanden toch maar eens afgekeken. Ik heb mijn best gedaan om dit seizoen leuk te vinden, maar het trok mijn aandacht totaal niet. Zowel de schurken als de helden waren voor mij totaal niet interessant. Daarnaast werden de personages op een hoog tempo uitgemoord. De serie mist Pablo Escabar.

Eigenlijk was het enige echt interessante de undercovermissie van Jorge. Ik geef het seizoen toch een voldoende omdat het qua productie en acteerwerk gewoon retegoed is.

avatar van Thomas83
Net wat minder dan de voorgaande seizoenen. Daar leek het aanvankelijk nog niet op, want het is super interessant om de verschillen tussen het Medellin- en Cali-kartel (en Norte del Valle) te zien met de enorme grip die het Cali-kartel heeft op de stad met dat bizar omvangrijke spionagenetwerk en de vele omkopingen. Ik vind alleen dit seizoen wel echt wat meer geschreven, met ook wat meer fictie-elementen toegevoegd volgens mij, en wat geforceerd veel en sterke parallellen tussen personages van uiteenlopend zuiver geweten. Wat dat betreft slaan ze wat door met wat juist in het voorgaande seizoen zo goed werd ingezet.

Niet dat het ten koste van de spanning gaat allemaal, bepaald niet, en waar de serie steeds minder seks bevat wordt er wat betreft het geweld nog een schepje bovenop gedaan en mogen we het denk ik nog bruter verwachten in seizoen vier. Ik kreeg op een gegeven moment wel een beetje een deja vu-gevoel van de zoveelste ontsnapping op het nippertje of achtervolgingsscène. Vaak met Pena als de achtervolger en omdat niet alle vluchtroutes werden bewaakt. Dieptepunt is die inval bij Pallomari in een van de eerste afleveringen.

Er worden weer een hoop nieuwe personages geïntroduceerd, nog meer dan in het vorige seizoen. Jorge Salcedo is me eigenlijk wat teveel een nieuwe Limon, maar je leeft het hele seizoen wel intens met hem mee, ook al is hij verre van de engel als hoe hij soms wordt gepresenteerd. Chepe is fantastisch. Pacho Herrera wordt wat meer uitgediept. David Rodriguez is leuk om te haten. Nicolas Rodriguez is me wat teveel een Michael Corleone. Stoddard wat te veel het gezicht van Pena's groupies.

Wat wel boeit is de relatie tussen de Rodriguez-broers. De veel socialere en minder gewelddadige Gilberto (wat een genie met zijn vrouwloze voetbalzondag) was duidelijk een echte stabiliserende factor binnen het kartel. Verrassend dat hij zo snel werd opgepakt. Miguel is niet zo slim en niet zo'n leider, en er zijn duidelijk gevoelens van jaloezie bij hem. Spijtig dat het een wat saai personage is, mede door de acteur en omdat hij wat al te overdreven sociaal onbekwaam is geschreven.

De twee nieuwe DEA-agenten vond ik op zich ook wat saai. Minder leuk in elk geval dan Murphy en Pena. Pallomari is dan wel weer erg leuk als de belangrijkste boekhouder van het Cali-kartel. Vooral omdat hij zo'n mooi lullig tragikomisch personage is. De liefde voor zijn vrouw is bepaald niet wederzijds. Arme kerel. Hij had geen schijn van kans tegen die knappe collega van zijn vrouw. Geen wonder dat hij zo kleinzielig op zoek is naar erkenning elke keer. 3.5*.

avatar van macrobody
De meeste series hebben verschillende verhaallijnen van verschillende personages en als er een verhaallijn niet aanspreekt dan doet dat afbreuk aan de hele serie. Zo kan ik me 24 herinneren waar in het eerste seizoen de dochter van Jack Bauer een verhaallijn is en die was mijns inziens behoorlijk irritant. Deze serie heeft dat dus absoluut niet! Van begin tot einde zat ik op het puntje van mijn stoel. Corruptie, verraad en bedrog lagen overal op de loer. Elke aflevering begint met een stukje serie en dan komt het intro filmpje welke echt meesterlijk is. Super muziek en de beelden brengen je gelijk richting Colombia. Met de Clintons er bij weet je zeker dat er list en bedrog gaat meespelen.
De casting is geweldig en alle acteurs zijn subliem. De zoon van Don Miguel haalt het bloed onder je nagels vandaan en als je Navegante tegenkomt dan kan je beter wegwezen.
Ik vraag me af of de broers nog ergens flink wat cash hebben liggen ondanks dat er een paar biljoen is geconfisqueerd. Hadden ze toen maar cryptocurrencies dan hadden ze alles nog gehad

Wow, wat een fenomenaal seizoen!

Het eerste vond ik heerlijk omwille van de sfeer, maar het tweede seizoen ging voor mij hier en daar toch wat slepen. Telkens van slachtpartij naar slachtpartij, Escobar die keer op keer ternauwernood ontsnapt aan de autoriteiten en na verloop van tijd had ik het ook wel een beetje gehad met die arrogante rotkop van Moura (staat in schril contrast met de beelden tussendoor van de echte Escobar, die toch een soort van charme uitstraalde).

Dit derde seizoen is wat mij betreft het beste tot dusver en kan zich bij momenten zelfs meten met een serie als The Wire. En Pedro Pascal speelt de pannen van het dak.

avatar van legian
Het wordt hoog tijd dat ik dit seizoen eens afmaak, ben na die eerste aflevering eigenlijk nooit verder gegaan.

Ondanks dat de intensiteit uit seizoen 2 hier ontbreekt, wordt de goede lijn doorgetrokken. Je merkt dat regie en acteerwerk al een stuk meer solide zijn dan in het eerste seizoen. En het blijft knap hoe de socio-politieke context steeds zo soepel uit de doeken wordt gedaan.

Speciale aandacht voor het karakter Jorge Salcedo, volgens mij niet op waarheid gebaseerd. Goed bedacht en uitgewerkt.

thomzi50 schreef:

Peña was in werkelijkheid helemaal niet betrokken bij de jacht op het Cali kartel. Ik denk dat de makers Pedro Pascal graag zagen terugkeren als hoofdrolspeler (en terecht).

avatar van TorresII
Geef eerlijk toe dat ik eerst mijn bedenkingen had over Narcos III ; zou dat wel wat worden zonder Pablo Escobar? Antwoord is volmondig JA. Alweer een fascinerend seizoen, nu over het Cali kartel. Deze was overigens al tijdens Narcos I & II de 2e van Colombia. Miste wel wat andere karakters, zoals agent Murphy. In plaats daarvan vele nieuwe, zoals de Rodriguez brothers. Wel vond ik de verhaallijn wat chaotischer; was wel even wennen. Al met al toch weer een prima seizoen.

avatar van jordandejong
Eens met bovenstaande. Tuurlijk geen briljante Moura meer als Pablo Escobar MAAR we behouden Pedro Pascal als agent Pena (ondanks dat Pena in werkelijkheid niet betrokken was bij het neerhalen van Cali). Tevens krijgen we een nieuw interessant character: hoofd beveiliging van Cali, Jorge Salcedo, een uitstekende rol van Matias Varela.

Dit seizoen voelt soms aan alsof het wat verder van de werkelijkheid staat dan de 1e 2 (we hebben ook beduidend minder ondersteunend authentiek beeldmateriaal, wat jammer is) maar dat neemt niet weg dat ook dit seizoen vaak bloedstollend spannend is.

Mexico ga ik wel overslaan. Ziet er qua trailers net ff iets te 'slick' uit naar mijn mening.

avatar van The Oceanic Six
jordandejong schreef:

Best een leuke spin-off hoor. Haalt het alleen niet bij de Escobar seizoenen.

avatar van jordandejong
The Oceanic Six schreef:

Best een leuke spin-off hoor. Haalt het alleen niet bij de Escobar seizoenen.

Geen idee. Die badguys vond ik teveel een hollywood uitstraling hebben in de trailer en die DEA agent leek uit een Bollywood film te zijn gestapt.

avatar van TorresII
Ben het niet eens met de 2 reacties hierboven. "Narcos: Mexico" is om te beginnen geen spin-off van Narcos I-III. Het laat een ander, van wezenlijk belang zelfs, verhaal vd Z-Amerikaanse drugshandel zien. Verder is de sfeer in Narcos: Mexico intens en ook vaak savage. Ik raakte er iig volledig verslaafd aan, net zoals ik het had met Narcos I-III.