ad
  • 8.180.180 stemmen

A Quiet Place Part II (2020)

Horror / Thriller | 97 minuten

Releasedatum: 24 juni 2021

• Bioscoop Te zien in 15 bioscopen

Over A Quiet Place Part II

"Silence is not enough."

'A Quiet Place Part ll' vindt meteen na de gebeurtenissen uit het eerste deel plaats. Na de dodelijke gebeurtenissen rondom hun huis zet de familie Abbott hun overlevingstocht in stilte voort in de buitenwereld, terwijl de geheimzinnige wezens op de loer liggen. Evelyn worstelt met het feit hoe ze dit aan moet pakken, zodat haar kinderen een grotere kans hebben om te overleven. Tijdens hun tocht ontdekken ze dat de wezens die op geluid afkomen niet het enige gevaar zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

👍
👎

Theunissen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik veroordeel niemand om z'n keuzes, maar ik moet er niet aan denken zo thuis films te kijken. Daar ben ik teveel liefhebber voor en ik kijk te vaak films om het zonder 4K tv en een geluidsset erbij te doen. Ik vind geluid via de tv echt een pain in the ass.

Kan je niet je oude tv verkopen en met wat extra geld een moderne versie halen?

Een nieuwe televisie kopen (dan wil ik een OLED van LG) is niet het probleem. Ik denk ook niet dat iemand happig is om een 40 inch televisie uit de 2010 te kopen en ook heb ik geen behoefte om eventuele kopers over de vloer te krijgen (i.v.m. Corona) die een televisie van 50 - 100 euro (ik denk eerder het eerste ) werkend willen zien. Maar zolang de televisie het nog doet en de anderen er nog tevreden mee zijn, dan koop ik geen nieuwe. Dat laatste mede ook omdat 4K nog niet eens te zien is op televisiezenders (ik heb Ziggo). Ik heb zelf ook nog nooit een 4K film ergens gezien (die pindakaas ik ook niet), dus ik weet niet of het veel toevoegt t.o.v. HD (destijds was de overstap van SD naar HD wel enorm).

Het geluid in een bioscoop vind ik schitterend (vond ik bij deze film ook min of meer van ondergeschikt belang, mijn broer maakte bij het eten van de chips meer geluid dan de film), maar thuis maakt het me niets meer uit. Het geluid staat ook niet hard (zou ook niet leuk voor de buurman zijn). Ik heb ook nog soundbar (ook destijds in 2010 gekocht samen met televisie), maar die heb ik een aantal jaren geleden losgekoppeld van de televisie omdat het zien van bedrading me meer stoort dan het geluid Die soundbar (die is ook voorzien van een blu-ray speler die ik misschien een paar keer gebruikt heb omdat ik toch alles pindakaas) gaat waarschijnlijk dit jaar ook weg als Ziggo in ons gebied radio via de kabel uitschakelt (als ik thuiswerk staat steeds de radio aan).

Als dat gebeurt dan zal de televisie ook nog eens gaan fungeren als radio (wordt nu ook regelmatig zo gebruikt i.v.m. bepaalde digitale radiozenders). Misschien is het dan een overweging om toch een nieuwe televisie te kopen met goed beeld en geluid. Dan heb ik eigenlijk ook nog maar één toestel (dan tel ik voor het gemak, de Humax recorder, opnemen doe ik ook niet meer, de Mede8er mediaplayer en de Nvidia Shield TV (dat is het nieuwste apparaat, vorig jaar in januari gekocht, in huis) even niet mee en die zitten ook verborgen in een kast) waarmee ik alles kan doen.

Uitstekend vervolg kan niet wachten op deel 3.

avatar van filmkul

filmkul

Sterk tweede deel die wel de originaliteit van deel 1 mist. Het verhaal is weer leuk bedacht met een kleine prequel op deel 1. De uitwerking is vergelijkbaar met het eerste deel, hoewel goed te zien is dat er meer budget is. De spanning is te snijden en er zitten een flink aantal zenuwslopende scènes in en schrikmomenten. Zeer effectief in combinatie met het stil zijn. Het acteerwerk is prima en Simmonds blijft een talent. Aanrader! 3.5/4.0

avatar van joolstein

joolstein

In 2018 verrasten schrijver, regisseur en acteur John Krasinski en zijn vrouw Emily Blunt met een fijn griezelfilmpje, dat opviel door regelmatig afwezigheid van geluid. De film had niet echt een vervolg nodig, maar kreeg er toch een. Zodoende moeten nu de overgebleven leden van het gezin Abbott weer proberen te overleven in een wereld waar monsters op de kleinste geluid afkomen. En het werkt nog steeds erg goed!

De film start met een flashback naar de eerste dag van de Apocalyps waarna het verhaal weer wordt opgepakt en de familie Abbott stilletjes op pad gaat. De focus van de kleine wereld van ‘Wat heb je over voor je gezin?‘ wordt zo verschoven naar een grotere wereld van ‘Wat heb je over voor anderen?‘ Alhoewel je wel kijkt naar 'meer van hetzelfde' (bv. de spijker werd een berenklauw en veel had zo uit een aflevering van The Walking Dead kunnen komen) is het de uitwerking die bovengemiddeld goed!

Na afloop van de film, ben je plot technisch opzicht nergens iets opgeschoten. Maar ach het maakt de film er niet minder op. Het draait hier voornamelijk allemaal om de uitvoering en sounddesign. En technisch gezien zit deze film gewoon goed in elkaar. Je ziet ook dat Krasinski is groeit als regisseur. Daarnaast zijn de acteerprestaties meer dan prima! De film weet de spanning er goed in te houden! Ja dit was een waardige Sequel!

avatar van blurp194

blurp194

Deel 2.

Tweede delen zijn als regel slechter dan het eerste. Veel te vaak wordt het succes uitgemelkt zonder iets toe te voegen. Dus had ik niet heel hoge verwachtingen eerlijk gezegd, deel 1 vond ik ook al wat tegenvallen.

En dat valt dan toch wel weer wat mee, het is wel een redelijk vervolg. Wel net als bij het eerste deel vind ik vooral jammer dat het concept niet wat meer gebruikt wordt. Het had van mij bijvoorbeeld heel veel stiller mogen zijn. En het einde is ronduit slecht - sowieso omdat er al zo duidelijk op een derde deel wordt gezinspeeld, maar ook omdat het plot veel te ver richting Mars Attacks! gaat. Maar dan zonder de humor.

Buiten dat, het is natuurlijk in het hele actie genre wel ietwat een probleempje dat zodra het op schieten aankomt het realisme aan alle kanten overboord gaat. Hoort er een beetje bij. Maar de logica waarmee een handjevol aliens kennelijk het hele Amerikaanse subcontinent overlopen heeft, het zwaarstbewapende leger ter wereld kennelijk volledig geneutraliseerd heeft - en dan gewoon bij de eerste ongerichte blaf van een shotgun gaat liggen. Tsja, Hollywood.

avatar van clubsport

clubsport

• 2081 berichten

Het concept van het eerste deel word min of meer herhaalt in dit vervolg met een aardig eerste scene die als flashback moet dienen , daarna word het min of meer een herhaling van zetten uit het eerste deel .

Helaas werkt dat een stuk minder omdat de verassing eraf is , ook zou ik wel eens wat meer ( al is het maar minimaal) over de wezens willen weten zodat er wat nieuwe kanten kan worden op gegaan .

Helaas gebeurt dat dus niet

avatar van vranque

vranque

Ik wordt wel eens schreeuwend wakker. Godzijdank hebben ze daar geen last van.

avatar van Basto

Basto

Bij vlagen best spannend, morgen weer vergeten.

Hele krappe 3,5* (waarschijnlijk 3* als je me het morgen vraagt.)

avatar van extremezz

extremezz

De eerste was voor mij beter,meer spanning en verhaal.Ik had van deel 2 meer verwacht …

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1935 stemmen

“RUN!”

De film waar ik misschien op het moment wel het meest naar heb uitgekeken. Deel één blies mij zowaar omver, waar dat kon aangezien het natuurlijk vrij stil was. Het concept vond ik fantastisch, en het bioscoopbezoek was meer dan geslaagd. Toch krab je altijd wel even achter je oren wanneer je hoort dat ‘Hollywood’ na het succesverhaal toch alweer met een sequel wil komen. ‘John Krasinski’ wist wat hij deed en de passie straalde er van af, een geslaagde film (nogmaals). Deel twee kon dus niet uitblijven, en het enige waar goed werd gedaan is dat de regie in handen bleef van ‘John Krasinski´, dat stelde mij gelukkig wat meer gerust. De trailer spatte weer van het scherm en mijn aandacht was al gauw gewekt, dit kon toch haast niet fout gaan?

De opening van de film laat al snel een stempel achter. Er wordt gekozen om de film eigenlijk te laten starten voor de gebeurtenissen in deel één, hoe zijn de monsters op aarde terecht gekomen en is men in een apocalypse veranderd. Het wordt wel snel duidelijk dat hier niet al te veel aandacht aan besteden mag worden, want na een grove aanval die vrij vlot beginnen schakelen we snel door naar het moment waar deel één eigenlijk is geëindigd en dat was in hun boerderij. Het verhaal kon verder, en het vertrek van de familie kon ik begrijpen zeker na wat er gebeurd is in deel één, een nieuwe locatie zoeken lijkt dan het beste en brengt overigens veel nieuwe kansen voor de film, ook goede kansen.

Al gauw merk je wel dat er te vele geprobeerd wordt het niveau van deel één te bereiken, iets wat je niet gaat lukken. Zeker als je deel één hebt gezien bereikt een tweede deel zelden hetzelfde ‘wow’-effect of een verfrissend script, nee deel twee is nooit bijzonder genoeg als deel één en we hebben tot op heden bijna altijd gezien dat een deel twee door die doelstelling flopt. Gelukkig flopt deze film niet, althans niet in mijn ogen maar je merkt wel dat er veel beslissingen worden gemaakt die de film toch iets te slap maken.

Neem als voorbeeld wanneer men vlucht en vervolgens op een fabrieksterrein terecht komen. Daar waar het zoontje op een berenval trapt. Uiteraard kost dit een hevige pijn en laat dat mooi de beesten aantrekken op het geluid, iets wat te verwachten is en wat ook goed gedaan wordt. Maar later in de film kom je al snel erachter dat hij na nog geen één dag alweer kan steunen op dat been, waar het toch altijd op lijkt dat je bot verbrijzelt zou moeten zijn. Of het einde waar de dochter ‘Regan’ en ‘Emmett’ aankomen op een eiland na een aanval in de haven, en pront stuit ‘Emmett’ op een boot van die haven waar ook zo’n monster in blijkt te zitten en het eiland aangevallen gaat worden, erg toevallig. Dat zijn voor mij altijd beslissingen die de film wat cliché maakt, en dat kent dit deel helaas te veel.

Het is dus duidelijk dat de film opent in het volledige pakket waar deel één mee aangeboden werd en was voor mij het meest sterke deel uit de film. Na het ontmoeten in de fabriek valt de film volledig weg en word het meer een cliché papje dan het originele en spannende gevoel wat we van deel één kenden.

De cast is leuk. ‘Emily Blunt’ lijkt er overigens wederom zin in te hebben en gelukkig is de cast veelal van hetzelfde. De toevoeging van ‘Cillian Murphy’ vond ik persoonlijk niet heel spectaculair. Daar waas mijn kameraad erg huiverig was om hem vond ik nou niet dat hij zijn beste rol speelde. De kids deden het aardig, niks op aan te merken. En dan heb je al gauw in zo’n film de hele cast wel besproken.

Het lijkt me dus duidelijk dat deel één erg geslaagd was waar ‘John Krasinski’ vrij werd gelaten met zijn fantasie en ideeën en daar een goede film uit kwam. In dit deel is het helaas te cliché op veel vlakken wat de spanning er toch wel erg af haalt. Het duistere gevoel was er voor mij ook af en dat heb ik wel erg gemist. Ik vond het trouwens ook vrij irritant dat, de dochten van de familie besluit in haar eentje op pad te gaan, dus wegloopt en vervolgens die ‘Emmett’ maar met haar mee gaat, daar irriteerde ik me mateloos aan en dat is wederom zoiets in de film waarvan ik de keuze niet echt kon begrijpen en het de film al helemaal niet leuker maakte.

Mocht er een deel drie komen dan hoor je mij echt niet klagen want deel twee was echt niet saai te noemen maar, de kracht van het eerste deel is volledig weg. Ik vond het gaaf dat de monsters wel eens wat vaker in de film voortkwamen echter is er gekozen weinig tot helemaal geen bloed te vertonen, en dat is best zonde. Enfin, een leuke keuze voor de zaterdagavond was dit zeker, en het blijft vermakelijk want ik hou wel van deze films. Toch moeten ze niet verder gaan kelderen.

avatar van El ralpho

El ralpho

Stilte alsjeblieft!

Hoewel ik in eerste instantie sceptisch was over een vervolg zit dit tweede deel verhaaltechnisch goed genoeg in elkaar om zijn bestaan te rechtvaardigen. Het communicatie element is nog steeds de belangrijkste onderscheidende factor want veel verassingen herbergt de film verder niet. De situatie lijkt in wezen gewoon op een zombie Apocalyps, alleen in plaats van zombies gaat het om monsters die een super sonisch gehoor hebben.

Net als zijn voorganger kun je het beste kiezen voor een bioscoop ervaring. De suspensevolle momenten beleef je toch net wat intenser met een massaal scherm voor je neus. Want spanning bevat A Quiet Place Part II, genoeg. Daarnaast ligt het tempo lekker hoog, en vraag je jezelf af waarom doodgebloede series als The Walking dead, niet gewoon vijf seizoenen korter had kunnen duren. Ik was wel even verrast toen de credits totaal onverwacht op het scherm verschenen, want voordat ik het doorhad was er al anderhalf uur voorbij. Het mag geen verassing heten dat er een derde deel zal verschijnen die ik met open armen zal ontvangen als de kwaliteit van hetzelfde niveau als de eerste twee delen zal zijn. Ik hoop alleen wel dat regisseur John Krasinski niet verblind raakt door succes en de reeks uit gaat melken, waardoor deze overbodig wordt. Want daar is dit concept namelijk wel gevoelig voor.

avatar van Doom4

Doom4

Bij mij was het juist andersom... waar deel 1 mij niet kon boeien deed dit deel dat juist wel.

Spannende film.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Toch wel weer een prima prent maar helaas een stuk minder dan de eerste. Het concept is geweldig en in deel één had het mij helemaal te pakken, hier minder sterk. Het begint allemaal weer heel goed en creapy, en daar houd ik van. Maar al snel wordt het veel van hetzelfde.

Een nieuw avontuur, dit maal de reis om een beter onderkomen te zoeken. Hoewel het verhaal aardig in elkaar steekt zijn er toch momenten waarop ik iets minder tevreden over ben. Murphy dit keer in een hoofdrol, die zal wel gedacht hebben een makkie te hebben met de rollen in 28 Days Later... en de opvolger daarvan. Bekend terrein voor de man.

De cast doet het goed en de regisseur zet het prima in beeld. De monsters zijn ietwat goedkoop. Soundtrack is bekend en doet zijn ding aardig. Tja, dan de beoordeling. Nou deel één kreeg 3** (7,5/10), dit deel 3** (6,5/10). Ik zeg dat het goed zou zijn dat dit dan ook het laatste deel zal zijn. We hebben gezien in het verleden hoe een goed concept volledig verknald kan worden met vervolgen.

Kortom, aardig maar deel één was echt speciaal.

avatar van pmeester

pmeester

Part 1 had mij, op alle fronten, diep geraakt. Vernieuwend, verassend en letterlijk adembenemend spannend. Ik durfde nauwelijks te ademen of te bewegen. Toen ik las dat er een tweede deel kwam, had ik daar gemengde gevoelens over. De ervaring heeft geleerd dat het uitmelken van een succesvol verhaal meestal uitloopt op een diepe teleurstelling. John Krasinski heeft met Part II het tegendeel bewezen. Hoewel het concept natuurlijk niet zo origineel meer is, vind ik het een waanzinnig spannende film die mij tot de laatste seconde aan het beeld gekluisterd hield. Emily was weer fenomenaal (wat mij betreft de nieuwe Meryl Streep) en vooral ook de kinderen waren zeer overtuigend. Nee geen spijt van en ik wacht in spanning op het derde deel.

avatar van AC1

AC1

Saai vervolg waar ik op geen enkel moment vreesde voor het leven van één van de karakters. Heb er net Black Summer S2 opzitten en op gebied van post-apocalyptische werelden is deze TV-serie toch wel een pak beter. Ik ben verwend!

avatar van Waku

Waku

Het lijkt met dit vervolg er wel op dat er een flinke reeks van vervolgen aan zit te komen.

"A Quiet Place" zou daarom als serie beter uit de voeten komen.

Alhoewel je met een reeks vervolgen ook wel lekker een bioscoop zaal kan blijven vullen.

Spannend en zinderend is dit tweede deel ieder geval weer wel.

Net als zijn voorganger.

De monsters komen vaker in beeld en zien er ook weer lekker gruwelijk realistisch uit.

Geslaagd vervolg.

avatar van Flitskikker

Flitskikker

Daar waar ik deel 1 erg origineel en spannend vond, was dit tweede deel meer van hetzelfde. Inmiddels waren alle trucjes wel bekend, dus de film was bij vlagen langdradig en voorspelbaar. Heb me ook flink zitten ergeren aan die irritante, bijdehante zoon. Van mij hoeven er niet nog meer delen te komen.

Net aan voldoende.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke vervolg, al vond ik het eerste deel toch een stuk spannender.

avatar van macrobody

macrobody

Beter dan het eerste deel in ieder geval, maar toch wel erg voorspelbaar.

Voorlopig ben ik er klaar voor voor elke alien invasie die gaat komen. Ik heb een gehoorapparaat, een blinddoek (bird box) en mijn super soaker (signs) klaar liggen.

Voldoende, het deed me niet zoveel als het eerste deel deed maar dat is niet erg.

Echter is de film maar anderhalf uur, en er zitten best wat momenten in waar weinig tot niets gebeurd, waar niks mis mee is. Echter wanneer een film vrij kort is, is dat dan weer jammer. Het is duidelijk dat er een deel 3 komt , ik las ook dat Emily Blunt bevestigd heeft dat Krasinski ideeën heeft voor een potentiële derde film.

Zelf had ik liever gezien dat de film een stuk langer was en brei er een eind aan. Of niet, en dan blijft het open hoe de mensen hun leven verder zullen lijden. Maar met hoe dit eindigt is het overduidelijk. Kunnen we weer twee jaar wachten, yay.

Nog steeds komen er niet echt achter de oorsprong van de beesten.

Of is dat een space ship die crashed in het begin van de film waar de beesten uitkomen? En het beest die de mensen op dat eiland begint aan te vallen....die blijkt dus meegelift te zijn met Emmer en het meisje? Beetje apart. Beest zou allang hun hebben aangevallen onderweg.

Een spin off in maart 2023, zucht, dus niet eens part 3 dan.

A Quiet Place third movie lands release date - digitalspy.com

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, weer een spannende horrorfilm en een vervolg op deel 1.

Ik vond hem niet beter als het vorige deel, de nieuwigheid is er wel een beetje vanaf en in dit deel praten ze veel meer en hoor je meer, wat in deel 1 nog niet was.

Verder wel weer vermakelijk en er kan zo weer een vervolg komen, want het einde vond ik wat abrupt.

Vreemd eigenlijk dat de dochter besluit alleen op pad te gaan en gewoon haar moeder en broertjes achter laat, was dan met z'n allen het spoor over gelopen en op zoek te gaan naar het eiland en het bootje, maar kon misschien niet vanwege de baby en de voet van het broertje al het ''maar'' 2 dagen lopen was.

scorsese

Goeie film waarin het gezin de dodelijke wezens opnieuw probeert te ontvluchten. Wat begint als een prequel wordt al redelijk snel een sequel (en dat is wel een klein beetje jammer, aangezien eigenlijk alleen de opening wat nieuws laat zien vergeleken met de eerste film). Desalniettemin een onderhoudende film met een aantal spannende momenten. John Krasinski toont zich opnieuw een capabel regisseur en ook het acteerwerk is goed (vooral ook van de twee jonge castleden).