• 8.228.410 stemmen

A Quiet Place Part II (2020)

Horror / Thriller | 97 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titel: A Quiet Place 2

Geregisseerd door: John Krasinski

Met onder meer: Emily Blunt, Cillian Murphy en Millicent Simmonds

Releasedatum: 24 juni 2021

Over A Quiet Place Part II

"Silence is not enough."

'A Quiet Place Part ll' vindt meteen na de gebeurtenissen uit het eerste deel plaats. Na de dodelijke gebeurtenissen rondom hun huis zet de familie Abbott hun overlevingstocht in stilte voort in de buitenwereld, terwijl de geheimzinnige wezens op de loer liggen. Evelyn worstelt met het feit hoe ze dit aan moet pakken, zodat haar kinderen een grotere kans hebben om te overleven. Tijdens hun tocht ontdekken ze dat de wezens die op geluid afkomen niet het enige gevaar zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Meer dan degelijk vervolg op de eerste film die toch wel wat betekend heeft met zijn frisse aanpak. Deze aanpak wordt zeker doorgetrokken naar het vervolg. De film start met een kleine prequel, maar borduurt mooi voort op de het einde van het eerste deel.

Nadeel is natuurlijk dat het nieuwe er wat af is. Je wordt minder het plot ingegooid omdat je het al eens zag. Toch is het plot onderhoudend genoeg om de kwaliteit hoog te houden. De aliens komen voldoende in beeld. Er wordt opnieuw gespeeld met stiltes en spanning. De paar jump scares die aanwezig waren, waren nogal cliché, voorspelbaar en overbodig.

Prima idee om op een bepaald moment een synchroon plot te volgen. De actie is prominenter aanwezig, maar de kracht van de film - de stiltes - was nog steeds bepalend. Technisch dus weinig op aan te merken. Geslaagd vervolg alvast!

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Joejoe97 schreef:

Wat een *** film.

Bericht aangepast door moderator Fisico

Drie sterren is een voldoende, je hebt een verkeerde score gegeven

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Leuke romantische western dit 2de deel. Volop romantiek en overspel.

Nee ff serieus, dit 2de deel is weer erg spannend en verveeld nergens, het einde was wel abrupt maar de film die zich op 2 fronten afspeelt weet weer volop te boeien.

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

Een jaar of drie geleden maakte Jim van The Office een verrassend sterk genrefilmpje. Dat de verwachtingen voor de sequel wat hoger gespannen waren mag duidelijk zijn, maar hij heeft het toch maar geflikt om een crowd pleasende opvolger te maken die de schaal wat groter maakt zonder al te veel te raken aan wat het origineel zo sterk maakte. Krasinski weet duidelijk hoe hij een suspensevolle scene moet opzetten en maakt weer een charismatisch goede indruk in de uitstekend effectieve proloog. Uiteindelijk blijkt het casten van Cillian Murphy misschien wel de grootste meesterzet, want die acteert hier weer de pannen van het dak en doet meermaals aan Joel in The Last of Us denken.

Gooi daar wederom uitstekend sound design en een erg goede score van Marco Beltrami bij en je krijjgt een ijzersterke alien invasion thriller. Benieuwd wat John Krasinski nog in zijn mars heeft, want net als Jordan Peele heeft de kerel nu toch twee ijzersterke genreflics op zijn naam staan. Meer van dat.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

zeer spannende film dat een zeer waardige opvolger is van deel 1 . Ik vond het acteer werk weer prima en het verhaal wordt in het begin even opnieuw terug geblikt, om daarna verder te gaan. . De aliens zagen er in mijn ogen ook weer prima uit en het feit dat ze nu ook echt een hele route moesten afleggen vond ik wel weer verfrissend . Ook knap dat er bijna de gehele film niks gezegd wordt net als in deel 1 , maar de film toch weer enorm spannend was !

avatar van jpbosch

jpbosch

Bloedstollend en iets sterker vervolg. Cliché jumpscares waar ik gewoon weer in trap, maar die niet storend zijn en het (non-verbale) acteerwerk maakt het voor mij een topper.

avatar van notsub

notsub

De film bood eigenlijk precies wat ik ervan verwachtte. Stiekem hoopte ik op meer, maar het concept is natuurlijk ook wat beperkt. Er kwamen zeker goede schrikmomenten voorbij en de close-ups werkten ook fijn. Maar onder de streep is dit voor mij een doorsnee horrorfilm, gebaseerd op een leuke vondst. Al denk ik dat de rek er nu wel uit is. Want na twee delen weet ik het nu wel.