ad

Met onder meer: Katie Stevens, Will Brittain en Shazi Raja

Releasedatum: 13 september 2019

Over Haunt

"Some Monsters Are Real"

De jonge Harper heeft een ongezonde relatie achter de rug. Het lijkt erop dat haar ex-vriendje haar aan het stalken is. Tijdens Halloween gaat ze met vrienden naar een vervloekt huis dat hun grootste angsten belooft waar te maken. Geen van hen kan voorspellen dat sommige nachtmerries werkelijkheid zullen worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van mcdaktari

mcdaktari

john mcclane 2 schreef:

Maar waarom dit een ruime voldoende krijgt en iets wat dat zelfde jaar uitkwam namelijk

3 from Hell (2019) - MovieMeter.nl

Of een ander voorbeeld ook met een clown ( veel beter)

Terrifier (2017) - MovieMeter.nl

En geen 3 sterren haalt is mijn een ( het ) raadsel, waar ik in het begin op duidt .

Ik werd toch nieuwsgierig toen ik deze 2 titels zag en dacht dan wil ik die toch wel eens kijken als die werkelijk zoveel beter zijn. Terrifier net een stuk gekeken maar dat is zo ontzettend slecht geacteerd en de gore ziet er toch niet uit man. Maar je begrijpt niet waarom Haunt beter scoort? Ik denk gewoon omdat het acteren alleen al een stuk beter is, of nee, veel beter en ondanks de film niet vol met gore zit is het toch goed om te doen. Ik denk dat ie daarom een hogere waardering krijgt dan die 2 titels die jij noemt. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik vermoed het

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

mcdaktari schreef:

Ik werd toch nieuwsgierig toen ik deze 2 titels zag en dacht dan wil ik die toch wel eens kijken als die werkelijk zoveel beter zijn. Terrifier net een stuk gekeken maar dat is zo ontzettend slecht geacteerd en de gore ziet er toch niet uit man. Maar je begrijpt niet waarom Haunt beter scoort? Iker is, of nee, veel beter en ondanks de film niet vol met gore zit is het toch

nou waar het mij nu vooral duidelijk in word is omdat ik werkelijk waar nu al geen idee heb waar deze film over gaat , maar echt nada ,niks ,nop .

en ik me de scene met de kettingzaag in terrifier me heel helder voor de geest staat .

dus ja horror hoeft niet perse met gore , maar vaak wel en die beelden staan op mijn netvlies gebrand , moet er overigens meer om lachen dan dat ik het serieus neem , maar humor is in mijn ogen juist belangrijk in horror , op vele manieren .

Je benoemde het verder niet echt , maar alle rob zombie films beklijven me , ik kan met 3 from hell ook nog heel goed voor de geest halen .

Daar kan ik vaak weinig om lachen , maar alles heeft een heel naar sfeertje , een unheimisch gevoel , wat vaak ook het doel is .

Duidelijk toch ?mcdaktari

Ik heb trouwens nog een goede tip voor je ...https://www.moviemeter.nl/film/97477

avatar van mcdaktari

mcdaktari

john mcclane 2 ja duidelijk, bedankt die film wou ik nog gaan kijken (Clown)

Die lijkt me beter dan Terrifier

avatar van maurice32

maurice32

Ik vond hem niet slecht, tijdsduur past ook goed.

avatar van El ralpho

El ralpho

Voor de liefhebber

Haunt is echt een titel voor de liefhebber. Wanneer je geen liefhebber van het genre bent, dan zal deze film dat niet gaan veranderen. Haunt is namelijk precies wat je van een horror verwacht, en past met zijn Halloween thema perfect bij deze tijd van het jaar. Verwacht geen intelligente horror/drama, zoals bijvoorbeeld een Hereditary dit wel is, maar eerder een recht toe, recht aan slasher zonder verassingen. Die overigens wel met liefde voor het genre gemaakt is, dat dan weer wel.

avatar van stekman

stekman

Heb me enorm vermaakt met deze film. Als doorgewinterde horror kijken schrok ik toch af en toe overeind.

Goed geacteerd, prima typecasting.

Fijn.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Lekkere ouderwetse slasher die me vaak deed denken aan het ook zo leuke Hell Fest en Escape Room - met logica heeft het weinig te maken, maar prachtig in beeld gebracht, een prima jonge cast en soms erg zenuwslopend. Absoluut de moeite waard!

avatar van umbra

umbra

• 2023 berichten

Ik moet hier mijn score toch serieus herzien, had deze blijkbaar een 1/5 gegeven en een bijhorende slechte review, uiteindelijk nog niet zo lang geleden, maar heb deze gisterenavond een herbekeken en viel me reuze mee. Lijkt wel of ik toen een gans andere film heb gekeken ofwel was ik totaal weg

avatar van Elmotje

Elmotje

Prima horror wegkijkertje. Heb mij zeker niet verveeld.

Verwacht geen diepgang, dat zit er niet in.

De scenes m.b.t. mishandeling van de moeder van Harper probeerde wat meer diepgang te creeren, maar dit maakte de film meer rommelig dan dat er wat aan toevoegde. Anders had ik er een 3,5 ster van gemaakt.

avatar van nightbreed

nightbreed

13 in een dozijn, maar wel redelijk vermakelijk. Gekeken op Amazon Prime en volgens mij zijn er (gore)stukjes uitgeknipt.