Haunt (2019)

Horror / Thriller

geregisseerd door Scott Beck en Bryan Woods
met Katie Stevens, Will Brittain en Lauryn Alisa McClain

De jonge Harper heeft een ongezonde relatie achter de rug. Het lijkt erop dat haar ex-vriendje haar aan het stalken is. Tijdens Halloween gaat ze met vrienden naar een vervloekt huis dat hun grootste angsten belooft waar te maken. Geen van hen die kan voorspellen dat sommige nachtmerries werkelijkheid zullen worden.

avatar van Actarus
Nou, heb me helemaal niet verveeld met deze spookhuis vs escape room...de kritiek op weinig goor is me wel een beetje overroepen. Zonder dat werkt het ook, ook al is er eens een headshot of een opengereten gezicht. Kwalitatief een stuk beter dan de meeste horror-bagger...Goede opbouw, fijne locatie en heerlijke killers...Gewoon fijn!

avatar van Spartaan1986
Locatie prima, acteerwerk redelijk maar ik vond het verhaal niet al te boeiend en de gore viel ook tegen. Als er al iets van gore te zien was was het na een seconde weer uit beeld. Beetje laf en slapjes voor een R-Rated Horrorfilm. Ik snap daarom ook niet dat deze hoger scoort dan vergelijkbare films. Spanning is er zeker in het eerste half uur, maar het kabbelde daarna maar een beetje voort. Niet slecht, maar je mist ook niks als je hem over slaat.

avatar van de grunt
Dit soort films zijn een belediging voor Wes Craven & Tobe Hooper.

avatar van soom
Come back and haunt me.. (Coldplay/Glee)

Ow, ja. Ik was zeker ''Haunt''. Zo veel zelfs dat ik ergens bij het mooie pauze moment dat de Vue nog steeds gebruikt, daar waar Nathan Mitch zag, er van door ging.
Het was laat op de avond en ik scheet toen wel al alle primaire regenboogkleuren.
Gelukkig kon ik de tweede keer iets vroeger op de avond, dus ik zat wel iets meer op m'n gemak. Zo gezegd, althans.

Want jaa. Ik vond dit echt weer wel zooo eng. Met de gore was ook niets aan de hand, wat mij betrof. Het oogde alleen wel heel goedkoop allemaal en elke scène was eigenlijk echt heel erg bedoeld om schrik aan te jagen. Ik bedoel, het lag er echt iets te dik bovenop.
Voor een angsthaas zoals ondergetekende, betekende dit dan ook veel momenten waar ik zijdelings naar het beeld keek. Of helemaal niet.

Een horrorfilm zoals Truth or Dare had en heeft beduidend meer klasse. Maar deze kreeg het wel voor elkaar om de schrik erin te rammen. Maar toch niet genoeg. Net aan 2.5*..

Heb deze film afgelopen weekend bezocht.

Vond dat er een lekker tempo in zat en ook wel veel gore scenes
Het was alleen al vanaf het begin wel duidelijk wie het zou overleven
vond het alleen een raar einde

avatar van Daan258
Leuk, maar toch iets minder dan verwacht.

Vorige week in de bios gezien. Na heel wat positieve berichten was ik zeer benieuwd naar de film.
Uiteindelijk zeker geen slechte film. De sfeer is erg lekker, de killers zien er gaaf uit, acteerwerk was in orde en het verloopt allemaal redelijk vlot. Toch had ik meer verwacht van het verhaal en vooral van de gore. Dat vele doen zeggen dat de film best bloederig is vond ik dit ontzettend tegenvallen. Juist dit vond ik dus erg jammer en daardoor misschien iets minder dan verwacht. Het is niet echt iets wat we nog niet eerder hebben gezien, allemaal vrij standaard. Toch een leuke film om in de maand oktober te kijken.

Zeer vermaakt bij deze film! Goed geacteerd en leuke plot twists. Ze zijn er goed in geslaagd een draai te geven aan het standaard horror scenario. je blijft toch lang twijfelen of ze misschien toch in een show zaten. Dat maakte het interessant. Toen een van de killers soort van leek te gaan helpen. Je onderbuik gevoel zegt dat het natuurlijk foute boel is maar ergens denk je even, oh misschien dat sommige acteurs er niet bij horen. Het zet je op het verkeerde been en het einde was ook lekker anders dan wat je verwacht.

avatar van Nielojram
Pffff.... nee... of ik heb teveel eelt op mijn horrorziel..
Deze film kon mij niet bekoren, slechte acteurs, van mij mochten ze allemaal afgeslacht worden...
1,5 * voor de moeite...

Leuk.

Het is een traditie aan het worden, zo rond Halloween komen er elk jaar een paar van dit soort "Extreme haunts" filmpjes uit. Niet zo héél verwonderlijk natuurlijk, perfect Halloween voer, vooral qua setting dan. Als schrijver moet je niet eens moeite doen om je personages in gevaar te brengen, dat zit al in het genre ingebakken.

Binnen deze niche is dit een fijn maar voorspelbaar filmpje. Sowieso volgen de meeste van dit soort films hetzelfde verhaal, het gaat hem dan ook puur om uitwerking. Beck & Woods doen dat best goed, met een aantal creepy villains, lekker brute moorden en een erg sfeervolle setting. Origineel is het nergens, maar dat stoort ook niet.

Want spannend is het best wel. Vooral tijdens het kijken dan, want er lang blijft de film niet hangen, maar daar ben je dan ook niet echt naar op zoek als je dit soort werk opzet. Gewoon erg leuk vermaak, niet te lang, best eerie en zonder dooie momenten.

avatar van schumacher
Ik vond dit echt wel een vettig filmpke.
Boeiend vh begin tot het einde.

Escape room in een hardcore versie .