Terrifier (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Damien Leone
met David Howard Thornton, Margaret Reed en Jenna Kanell

Art heeft vorig Halloween de boel flink op stelten gezet, maar het is niet genoeg voor hem. Ditmaal keert de maniakale clown terug om drie jongedames te terroriseren. Hij laat zich hierbij door niets of niemand in de weg staan om zijn lust naar moord te stillen. Het belooft wederom een bloederige nacht te worden.

keimpeS
Inmiddels ook de short film gezien op YouTube, die best veel raakvlakken heeft met de film.
Ik wou de link even plaatsen maar als je zoekt op youtube naar Terrifier short film dan vind je hem wel.

avatar van Yvo1983
Haha! Geef die clown een Oscar!

avatar van AmazingPP
Deze clown is dood -en doodeng. Door simpele make-up, maar zeker door zijn grimassen en zijn bewegingen. Jammer dat het verhaal van deze film zo ongelofelijk slap is. Het is niet eens een verhaal: een zus heeft een lekke band, andere zus komt haar ophalen. Wat ik niet goed begreep was die vrouw in de garage. Wat had die er in hemelsnaam mee te maken? Voor de rest wel een aardige horrorfilm die bij tijden best spannend was. De gore gaat hier en daar wel over de top, maar dat is geoorloofd in dit soort goedkope productie's. Toch voel ik een vervolg opkomen.... 3 *

AmazingPP schreef:

Dat was de zus van de donkerharige vrouw; ze belde haar op om hen op te halen toen ze een lekke band hadden.

avatar van GrobbekuikenXL
Filmkriebel schreef:

Of die gekke dame met een pop ? Dat was een psychotische zwerfster of zo.

avatar van Filmkriebel
O ja, bedoelde hij die? ... ja inderdaad, dat verwoord je dan goed GrobbekuikenXL

avatar van AmazingPP
Filmkriebel schreef:

Ik bedoelde dus die zwerfster. Hahahahaha...

avatar van Friday the 13 th
Ik hoop op een vervolg. Dit moet één van de goorste films van de laatste 10 jaar zijn. En Art The Clown is beslist het engste horrorfiguur aller tijden. Die blikken, die grimas, die houterige houding,.... Brrrr!

Matige film waarin twee vriendinnen tijdens een avond uit lastig gevallen worden door een enge clown. Lekker bloederig en gewelddadig. Goeie make-up effecten en aan gore geen gebrek. Eng of spannend wordt (daarvoor is het wellicht wat te dik aangezet). Ook heeft de hele opzet en verloop nogal weinig om het lijf (waardoor de korte speelduur al aan de lange kant is).

avatar van clubsport
Dit is wel 1 van de goordere horrorfilms die ik sinds een hele tijd heb gezien , het verhaal is natuurlijk flinterdun maar wat kan je anders ook verwachten van een slasher .
het ontwerp van de clown is al flink spooky maar zijn mimiek maakt het helemaal af qua personage .

avatar van Noodless
Wat een heerlijk bloederig filmpje zeg Dikke filmtip voor de horrorfans onder ons. En met Halloween in vooruitzicht een aanrader. De clown speelt geweldig....wat een bizar, eng figuur zeg. Sinds Pennywise nog eens een clown die je nog echt doet huiveren. Jammer van de slotscène die iets bovennatuurlijks laat vermoeden. Hier had men gewoon voor de simpele weg moeten kiezen. Anders waren het 4 sterren geweest. Deze slasher zorgt voor een geslaagd avondje horror met heel wat gore scènes en vooral een engerd van formaat. Wat een mimiek en brutaliteit heeft die clown !
7,5/10

avatar van Collins
Lekkere slasher.
Veel rust krijg je bij het kijken naar deze film niet. De ene adrenalinestoot volgt op de andere. Art de clown is immer in beweging, ligt immer op de loer en zorgt ervoor dat elke scène in de film de potentie heeft om uit te monden in een bloedbad. Vaak gebeurt dat ook. Het is snijden en hakken. Het is bloed en nog meer bloed. Gore en nog meer gore.
De clown is fantastisch. De clown is eng. En dat terwijl er volgens mij niet heel veel artwork aan te pas is gekomen. Het shabby clownskostuum en -masker en de simpele schmink werken echter effectief. De houterige motoriek en de ijzingwekkende grimassen van de clown maken het huiveringwekkende plaatje compleet. Doodeng.
De kills zijn prima. Rauw en plastisch. Hier en daar met wat suggestie, maar die suggestie werkt niet verstorend. De opbouw naar de kills zijn overigens ook intrigerend. De clown blijkt op die momenten zelfs vaak te bezitten over een dosis zwartgallige humor. Hij blijft wel clown per slot van rekening. De slechte humor werkt, want die maakt de clown nog enger en onaangenamer.
Wel een zwak verhaaltje. Het dunne verhaallijntje dat er is, staat volledig in dienst van de morbide acties van de clown. Het verhaal doet er eigenlijk niet toe en is ondergeschikt aan de actie. Het gaat hier om angst, dood en verderf. En die dingen zijn meer dan ok.
Een filmlengte van 82 minuten is voor het ervaren van die duistere sensaties trouwens een prima lengte.

avatar van Phantasm
Lekkere gore horrorfilm die me prima heeft bevallen. Kills genoeg.

avatar van perceived
Nogal minimaal geproduceerd maar erg effectief in zijn uitwerking en dus geslaagd. Behoorlijk oldschool trashy stuff met een sterk hoofdpersonage. Creepy gast..!

avatar van Boeikens
Zeker één van de betere clownhorrors!
Inhoudelijk is het verhaaltje flinterdun, dus moet het vooral komen van het visuele, en daar slaagt dien clown op zich alleen al in. Lekkere kills met een glimlach, redelijk goede gore en met de korte speelduur loopt het allemaal lekker vlot.
Een vervolgje? Ok, laat maar komen...

avatar van alexspyforever
Ik ben niet bekend met de kortfilms dus Art de clown was mij volledig onbekend. De make-up en het mimespel van de killer clown vormen het hoogtepunt van deze film. Spannend of beklemmend wil het op de zaagscène (die was echt goor) na niet echt worden. Voor de rest valt het op gebied van ranzigheid toch wel wat tegen, nogal donker maar gelukkig lijkt er geen CGI aan te pas zijn gekomen. Natuurlijk heeft een slasher als deze niet echt een diepgaand verhaal of veel achtergrond nodig om te kunnen vermaken maar toch 80 minuten is toch te lang als het toch enkel om kills en kat-en-muisspel gaat. Uiteindelijk blijft het op die ene scène na toch allemaal redelijk standaard.

avatar van princesspeach
4* heerlijke film. Heeft mij écht weten te boeien. En de clown... die was wel echt eng hoor. Het eind was wel jammer had iets bovennatuurlijks.. maargoed.. spannend en lekker goor.

avatar van Simon S Koop
Heerlijk gore film.
Op naar deel 3!!!

Laten we maar eerst met deel 2 beginnen

avatar van FillumGek
De zoveelste horrorfilm met een clown in de hoofdrol, maar ditmaal eentje die weet te overtuigen. Ik had nog nooit van Art gehoord, maar samen met Pennywise staat hij aan de top. De make-up is nog niet eens zo speciaal, maar in combinatie met zijn hoekige gezicht, haakneus, afschuwelijke gebit en mimiek maakt zijn look best angstaanjagend. Die enkele keer dat hij grappig uit de hoek wilde komen had dan weer niet gehoeven.

De andere personages verbleken bij Art en dienen dan vooral als slachtvee. Hoewel het budget niet heel groot was mocht er best wat variatie zitten in de decors. Ik merkte dat ik me af en toe wat verveelde omdat er te weinig gebeurde of te zien was. Ook de verschillende dames zijn geen van allen leuk of sympathiek waardoor alle pijlen gericht zijn op Art. Maar als die niet aan het werk is, dan valt er opeens niet zo veel te beleven.

Maar wanneer Art los gaat dan is het ook een klein feestje, want qua practical effects is Terrifier een echte uitblinker. De moorden zijn extreem gewelddadig en bloederig. Art is niet bepaald van de clean cuts, hoe smeriger, hoe beter. Niet verwacht dat ik in een kleine film als dit één van de tofste moorden aller tijden zou zien, die met de zaag.

De film heeft wel wat mankementen. Zo is er geen verhaal en geen achtergrond. Het acteerwerk is matig en de dialogen verre van interessant. Maar de maniakale Art en de special effects maken het allemaal zeker de moeite waard.

Clowns in Horror films trekken altijd mijn aandacht en deze zwart/wit geklede en geschminkte mimiek entertainer "Art the Clown" (geweldig gespeeld door David Howard Thornton, die vroeger een mime-speler was) is ronduit eng en misschien is hij wel de meest verontrustende en moordende clown ooit uit de geschiedenis van de filmindustrie.

In "Terrifier" leeft "Art the Clown" zich uit op Halloween. Een jaar daarvoor maakte deze clown naam door een aantal brute moorden te plegen. Deze editie wil hij zijn record verbeteren en belaagt hij een paar bevriende dronken dames, te weten Tara (Jenna Kanell) en Dawn (Catherine Corcoran), pizzabakkers, een vrouwelijke zwerver (Pooya Mohseni) en andere nachtbrakers (o.a. ongediertebestrijders). Art’s manier van werken is nogal eenvoudig, namelijk stalken, gijzelen en losgaan met bouwmarktgereedschap.

Gedurende deze film zegt Art geen woord, je weet niet wat in hem omgaat, wat zijn motieven zijn en hij stopt niet met moorden en is dat ook niet van plan. Hij bestaat en daar moet je het mee doen. De moorden die hij met veel plezier pleegt met het bouwmarktgereedschap (die hij meesleept in een vuilniszak) zijn ongekend bruut en grof en worden lekker rauw in beeld gebracht, waarbij ook meer dan voldoende goor is te zien. Je ziet bij de moorden niet altijd alles (wel vaak en veel ), maar je weet dat de niet in beeld gebrachte beelden gruwelijk zijn.

Een goed voorbeeld van een creatieve en ronduit zieke moord is een naakte gegijzelde dame (Dawn) die ondersteboven (met alleen nog een zwart slipje aan en haar mond is afgeplakt met tape) is opgehangen via haar voeten (benen ietwat uit elkaar) aan een stang en welke vanaf de vagina (het zwarte slipje wordt er eerst nog afgetrokken door Art) in tweeën wordt gezaagd (waarbij haar darmen eruit vallen) met een roestige en bebloede zaag en waarbij de eveneens gegijzelde en vastgebonden (op een stoel) vriendin Tara, het allemaal moet toezien.

Dat het verhaal flinterdun is en veel horror clichés bevat, mag als geen manco worden gezien, want deze film is wellicht als een hommage aan de slasherfilms uit de jaren tachtig gemaakt en daarin draait het natuurlijk maar om een aantal dingen, namelijk mooie meiden waarvan meestal ook wat bloot te zien is (in deze film is dat van toepassing op Catherine Corcoran), gruwelijke moorden en een personage die je nekharen recht overeind doen staan en nooit dood gaat.

Het acteerwerk is niet al te best en alleen "Art the Clown" wordt subliem vertolkt. Het slachtvee is niet erg noemenswaardig, maar Jenna Kanell was best een mooie meid die haar rol verdienstelijk speelde en die zich goed verweerde en ze liep ook rond in een leuk en sexy Halloween skeletkostuum en één van de pizzabakkers werd natuurlijk ook op een ongekende brute en grove manier vermoord.

In "Terrifier" gaat het er gewoon hard aan toe en komen onschuldige mensen op een gruwelijke wijze aan hun einde, terwijl de bloedspetters je om de oren vliegen. Dit is gewoon verplichte kost voor Horror fans die houden van enge clowns en van slasherfilms.

P.S. leuk is overigens ook de scène waarbij je "Art the Clown" ziet rondfietsten op een mini-fiets (deed me denken aan de Horror / Komedie film "Killer Klowns from Outer Space (1988)").

Theunissen schreef:
maar je weet dat de niet in beeld gebrachte beelden gruwelijk zijn.

Dat is het hem juist. De doorgezaagde vrouw is een erg goed gemaakte scène. Bij herziening zie je uiteindelijk niet zoveel smerigheid (enkele flitsen), maar de verbeelding werkt des te meer omdat je weet wat de clown aan het doen is, wat het allemaal alsnog gruwelijk maakt.

Nu ik deze film heb gezien, ga ik ook (inmiddels al gepindakaasd) binnenkort kijken naar "All Hallows' Eve (2013)", waarin "Art the Clown" zijn opwachting maakte.

avatar van Rickyman
Een B-film met lekkere gore momenten en verder erg matig. Lijkt op een jaren '70 -'80 horror, maar toen kon het nog.
Enige pluspuntje is de clown, deze is toch wel creepyer dan die It clown.

Ik ben een echte horror liefhebber en heel kritisch, maar gek genoeg vond ik deze film wel bizar "eng". Vooral heel spannend en goor.
Ondanks dat de acteerprestaties echt slecht waren, maar écht tenenkrommend slecht, (iets wat bij mij al reden geeft om hem meteen uit te zetten normaal gesproken) bleef ik bij deze horror wel kijken.
Verder ben ik normaal geen fan van clowns: ik vind ze gewoon niet eng. Ik heb IT en de nieuwe versie ook gewoon echt lachend gekeken en vervolgens uitgezet, omdat het te lachwekkend werd.
Maar deze clown heeft echt iets griezeligs.
Dat stukje op die fiets deed me dan ook denken aan de beruchte scène van de Saw reeksen. Die clown vond ik overigens ook altijd wel angstaanjagend.

Er waren alleen een aantal dingen die ik écht niet begreep. Ik weet dat het totaal geen verhaal heeft en flinterdun is, maar de beelden en info die ze wél geven, moet je kunnen snappen, vind ik. En dat deed ik niet. En dat laat me dan toch onbevredigd achter.
Het beeld opent met een zwaar verminkte vrouw die een interview aflegt en aangeeft dat ze de clown dood heeft zien gaan, terwijl de interviewster beweert dat het lijk was verdwenen bij de lijkschouwer. Datzelfde beeld lijkt aan het eind verder te gaan, want daar komt de clown tot leven en maakt de lijkschouwer dood. Dus die video was ná de dood van de zusjes inclusief de verdelgers neem ik aan?
Maar dan klopt er alsnog iets niet: als die vrouw de interviewster vermoordt en daarna op eet, doet ze me denken aan de clown. Ook met andere scenes waarbij de clown ineens borsten heeft of die baby vasthoudt alsof het haar kind is, krijg je het vermoeden dat de clown geen man maar een vrouw is.
Wat ik tot slot niet snap is wáárom? Waarom doet de clown dit? Wat is haar reden? Wat heeft ze ooit meegemaakt dat ze zo meedogenloos en bruut is geworden? Totaal geen achtergrond informatie, echt 0. En daar stoor ik me wel aan.

Wat ik ook gek vind, is dat de film "All hallows eve" uit 2013 precies dezelfde clown heeft, met precies dezelfde locaties gefilmd én dezelfde actrice namelijk die interviewster. Maar het is geen vervolg, of wel?
Ik snap er echt niks meer van haha vage film, onbevredigende film, maar wel lekker spannend en goor.

jordorientje schreef:

Wel grappig dat je "Art the Clown" een "ze" noemt , want het was toch echt een "hij".

Theunissen schreef:

Dan heb je m'n review niet goed gelezen. Daar staat duidelijk waarom ik het niet snapte en wat bij mij voor de verwarring zorgde. Ook staat er duidelijk waarom ík dus denk dat het een vrouw was.
Verder denk ik dus ook dat in die vuilniszak die hij met zich meesleept de lijken zitten. De 1e keer was het die interviewster die hij had gekilld (daarom dacht ik dat die verminkte vrouw de clown was) en toen had hij kort daarna een zak. Bovendien leek het erop alsof hij z'n plekje al had daar in dat gebouw en dat dat z'n standaard moordplek was, dus zou het onzin zijn om alles continu mee te sjouwen. Daarnaast ALS er al gereedschap in zat, zou het toch super veel geluid maken als je het neer zet (zoals bij de pizzatent) lijkt me?
Maar goed maakt ook niet uit, wat ik al zei: begreep niks van zo'n simpele flinterdunne film haha heel gek.

jordorientje schreef:

Daar heb je gelijk in, want de regel die erboven staat heb ik over het hoofd gezien

Wat betreft de clown, je weet niet wat in hem omgaat en wat zijn motieven. Hij bestaat gewoon en daar moet je het mee doen. Persoonlijk stoorde me dat niet, als hij maar lekker eng is en lekker tekeer gaat en dat was hij beiden zeker.

P.s. je moet misschien anders eens op YouTube (bijvoorbeeld "WHO IS ART THE CLOWN ?" en dan o.a. de 3:55 minuut) zoeken naar antwoorden op vragen.

Thx voor de tip, ga hem dit weekend eens kijken.

Super grappig.
Leuke verwijzing naar saw en andere films.
Lekker Bloederig, vooral grappig.
De clown is super grappig met zijn mimiek, zwaaien etc.
Leuke twist, die ik niet zag aankomen.
Zo hoort een slasher te zijn.
Graag meer van dit soort films.