Genre: Drama / Horror
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: John Krasinski
Met onder meer: Emily Blunt, John Krasinski en Noah Jupe
IMDb beoordeling: 7,5 (580.664)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 12 april 2018
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot A Quiet Place
"If they hear you, they hunt you."
Een gezin moet sluipend, lippend en gebarend door het leven gaan. Het minste geluid kan hen overleveren aan geheimzinnige wezens die jagen op het gehoor. In het volle besef dat zelfs een voetstap of gefluister dodelijk kunnen zijn, proberen Evelyn en Lee een manier te vinden om hun kinderen koste wat kost te beschermen en hun loerende vijanden te overwinnen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,5 / 580664)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- A Quiet Place (MusicMeter)
- iTunes: € 9,99 / huur € 3,99
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 3,99
Social Media
Acteurs en actrices
Lee Abbott
Evelyn Abbott
Regan Abbott
Marcus Abbott
Beau Abbott
Man in the Woods
Old Man's Dead Wife (onvermeld)
Newborn Baby (onvermeld)
Newborn Baby (onvermeld)
Reviews & comments
The Brain
-
- 258 berichten
- 265 stemmen
Een nare film voor mensen met tinnitus. De acteurs spelen stom dat is een prestatie op zich, jammer dat het verhaal zo stompzinnig is. Door het gebrek aan veel geluid is de film het eerste half uur ronduit saai. Daarna ga je je ergeren aan alle onlogica, hoe meer je er over nadenkt des te idioter het wordt. Alles moet stil zijn, behalve de monsters zelf. Hoe verzin je het? Best jammer want wat betreft actie en spanning is het zeker geen slechte film. Dit is een verschrikkelijk slecht idee dat eigenlijk heel goed is uitgewerkt.
Panoramix
-
- 273 berichten
- 300 stemmen
Alles moet stil zijn, behalve de monsters zelf. Hoe verzin je het?
The Brain
-
- 258 berichten
- 265 stemmen
De film (nog) niet gezien en zeker ook geen last van hyperacusis? Ik wel.
Zoals ik al schreef is het best een aardige film over monsters met enorme gehoororganen en mensen die proberen stil te zijn. Maar met zoveel tegenstrijdigheden dat je er gallisch van wordt.
misterdhdh
-
- 485 berichten
- 690 stemmen
Had er iets meer van verwacht na de toch wel hoge score hier. Het verhaal op zich is wel interessant en origineel. De uitwerking niet altijd even goed. Acteerwerk is goed maar heb me wel aan een paar zaken gestoord in deze film. De spijker waar niks wordt aangedaan, de vader die zich opoffert op het einde, het kleinste kind dat vanachter loopt, ook niet het beste idee om juist die vanachter te laten lopen. Ik miste wat sfeer bij deze film, echt spannend wordt het nooit. 3/5 ***
dvdcrusher
-
- 568 berichten
- 478 stemmen
Een horrorfilm die bijna 3,5 sterren haalt op MovieMeter dat wekt mijn interesse. Als je je verstand op 0 zet en de film puur op entertainmentgehalte beoordeelt dan is deze score te begrijpen, er wordt ook ijzersterk geacteerd, maar anderzijds staat de film bol van onlogische momenten zoals reeds vaker is aangehaald. Een vader die op onderzoek uitgaat en zijn kinderen en hoogzwangere vrouw achterlaat met deze bloeddorstige wezens alom in de buurt kan er bij mij moeilijk in. Maar ik ben blij dat een horrorfilm hier eindelijk eens hoog gewaardeerd wordt dus ik sluit me aan bij de gemiddelde score van 3,5 sterren en heb eigenlijk wel zin om het vervolg te bekijken dus dat is een goed teken.
Curry
-
- 291 berichten
- 91 stemmen
Op zich een vrij verrassende thriller (meer dan horror) met de nodige plotholes maar als je dat kan loslaten is het wel een adembenemende (!) thrillride, waar je al in de openingsscene meteen ingegooid wordt.
De kinderen deden het ontzettend sterk (en dat is echt niet vaak) en de interactie met de gebarentaal kwam naturel over.
het zwanger zijn en een baby in deze wereld zetten is natuurlijk nodig om een enorme kapstok te hebben voor de zeer hoge spanningsgraad rond dit allemaal, maar uiteraard extreem absurd als je in zo'n situatie zit. De spijker is ook enigzins dom, maar daar heb ik iets meer begrip voor, omdat ze eerder met de wasmand erachter bleef hangen (al met wat geluid) en het verder onbeduidend leek voor haar (de kijker ziet dan de spijker al overeind staan)
Natuurlijk is de synopsis nu handig om de nodige schrikmomenten erin te plaatsen als je steeds in stilte opgaat in de film en dit wordt een paar keer effectief gedaan en 1 zeer domme de wasberen in het begin, ook al weet je dat er iets bij dat raam gaat gebeuren
Het vervolg heb ik nog niet gezien.
Mr. Rock
-
- 166 berichten
- 378 stemmen
Na Bird Box deze ook maar even gekeken.
Aardig. Maar niet veel meer dan dat. Qua sfeer wint hij het dik van bovengenoemde film. Qua acteren ook. En het concept is zeker leuk. Maar het leidt ook tot wat problemen. Grootste is de voortdurende herhaling van zetten. Nadat ze voor de vijfde keer net iets te veel lawaai maken waardoor die beesten eraan komen weet je het wel een keer.
Noemenswaardige sfeervolle scènes zijn die in het maïsveld en in de graansilo. De wezens zelf maken niet enorm veel indruk. Op het eerste oog zien ze er best oké uit, maar als ze wat langer in beeld zijn en vooral van dichtbij en met snelle bewegingen wordt het een stuk minder.
Aan het einde vliegt de film toch wel stevig uit de bocht. Na de hele tijd de indruk te hebben gewekt dat die monsters onvernietigbaar zijn, blijk je ze ineens gewoon te kunnen afknallen met een geweer. Blijft een Amerikaanse film; geweren lossen alles op.
Verder toch ook een beetje 'net niet'. Voor een horrorfilm ontbreekt net even wat spanning, scares of een echt 'creepy' gevoel. Het drama-element blijft mede door het (logische) gebrek aan tekst wat oppervlakkig. Grootste compliment is dat de film - met al zijn stilte en herhalingen - nergens echt verveelt en de aandacht wel vasthoudt. Ligt ook aan de speelduur; was die iets langer geweest had dat de film zeker de nek omgedraaid.
Diederik58
-
- 704 berichten
- 1322 stemmen
Spannende film waarin geluid en het ontbreken ervan gebruikt wordt.
Soms wat te doorzichtig allemaal. Zelden zit je op het puntje van je stoel en schrik je.
Best wel goed geacteerd. Vooral de kinderen deden het goed.
De muziek moet de spanning een beetje opvoeren. Truc die vaak werkt.
Het einde van de film vond ik het minste.
Wordt vervolgd.
Moviestar1979
-
- 1575 berichten
- 936 stemmen
De derde film voor John Krasinski als regisseur met een interessant concept. Het originele script werd geschreven door Bryan Woods en Scott Beck voor Paramount. Het project werd later ingediend bij Krasinski. In eerste instantie had Krasinski geen interesse om een horrorfilm te maken, en stond op het punt om aan Jack Ryan te werken. Nadat hij het script had gelezen, besloot Krasinski om toch mee te schrijven en de regie voor zijn rekening te nemen. Mede door de aanmoediging van zijn vrouw Emily Blunt, die tevens de echtgenote van zijn personage in de film vertolkt. Eerder werden Amy Adams en Anne Hathaway overwogen voor de rol van Evelyn. Hoewel Krasinski en Blunt eerder te zien waren in The Muppets, deelden ze in deze film geen scènes met elkaar. Daarnaast speelde Krasinski in een paar scènes het wezen in een motion capture-pak. Hij wilde dat het wezen extra speciaal was, en besprak samen met Scott Farrar het algemene ontwerp en de animaties. Farrar is een veteraan op het gebied van visuele effecten bij ILM. (Industrial Light & Magic) In het verleden was hij verantwoordelijk voor memorabele effecten in films als Cocoon, Backdraft en Transformers. Productieontwerper Jeffrey Beecroft was verantwoordelijk voor het hoofdontwerp.
Paramount Pictures wilde er oorspronkelijk een Cloverfield filmfranchise van maken, maar besloot uiteindelijk alsnog om het als een op zichzelf staande film uit te brengen. Dit tot grote opluchting van de scenarioschrijvers. De film werd binnen 36 dagen tijd opgenomen. Een deel van de opnames vond plaats in Little Falls, en op West Dover Road in Pawling, New York. Voor de crew was het van belang om geen lawaai te maken, en werden de geluiden in de film tijdens de postproductie versterkt. De personages communiceren door middel van gebarentaal. Aanvankelijk was het de doelstelling om deze Amerikaanse gebarentaal niet te ondertitelen, omdat men in de veronderstelling was dat het publiek de subtekst zou begrijpen. Tijdens de editing besloten de filmmakers om het geheel alsnog te ondertitelen. De dove mentor Douglas Ridloff werd ingehuurd om de cast gebarentaal te leren, en om eventuele correcties aan te brengen. Het originele scenario bevatte slechts één regel met gesproken dialogen. In de film wordt er pas na 37 minuten en 55 seconden een dialoog uitgewisseld. Voor Millicent Simmonds was dit haar tweede film na Wonderstruck. De actrice is sinds haar kinderjaren doof door een overdosis medicijnen. Tijdens de film maakt ze gebruik van een cochleair implantaat. Dit vertaalt trillingen in de lucht in zenuwimpulsen, die de hersenen als geluid waarnemen. Haar personage kwam voort uit een onvoltooid scenario voor “The Piper” van Woods en Beck. Dit was een bewerking van de rattenvanger van Hamelen. Simmonds stelde voor om tijdens de climaxscène richting het einde een kleine wijziging in het script aan te brengen. De tekst “I love you” in gebarentaal werd aangepast in “I have ALWAYS loved you.” De tranen van Krasinski waren op dat moment niet geacteerd. Leon Russom vertolkt de rol van de Man in the Woods. Tijdens het tweede seizoen van Prison Break, werd Russom geïntroduceerd als een personage met de bijnaam ‘Pad Man.’ Dit aangezien hij nooit sprak. De pasgeboren tweeling Ezekiel en Evangelina Cavoli speelden de naamloze baby Abbott. De crew was ontzettend zenuwachtig om de baby’s in een doos te stoppen, maar kregen alle steun van de ouders. De scènes werden zo snel mogelijk opgenomen om elk risico te minimaliseren.
Een van de betere horrorfilms ooit gemaakt. De oorverdovende stilte zorgt voor een creepy sfeertje, en dit resulteert in een aantal onverwachte schrikeffecten. Zelfs Stephen King was onder de indruk, en sprak in een tweet van een buitengewoon stuk werk. Dit in combinatie met geweldig acteerwerk, en de stilte die de rode draad vormt. Ook het publiek in de bioscoopzalen bleef opvallend stil. Storende eet- en drinkgeluiden werden niet op prijs gesteld. Dit terwijl het voor diverse bioscopen een belangrijke inkomstenstroom is. Het scenario van Bryan Woods en Scott Beck werd op Tracking Board’s 2017 Hit List uitgeroepen tot een van de beste tien scripts van het jaar. Natuurlijk ontbreekt het hier en daar aan interne logica, en bevat het verhaal wat plotgaten. Daarnaast neemt de film weinig moeite om uit te leggen waar deze wezens vandaan komen, en duiken we midden in het verhaal. Toch verandert dit weinig aan de opbouwende spanning. Dat is uiteindelijk mijn belangrijkste drijfveer voor een horrorfilm. Iets wat ik de afgelopen jaren flink heb gemist.
3,5 *
movie freak84
-
- 155 berichten
- 214 stemmen
Zeker geen aanrader. Wat een slechte film. Idee leuk, acteerwerk prima maar nee zo verschrikkelijk saai.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Er valt heel wat aan te merken op A quiet place, maar het geheel zorgt toch voor een vermakelijk filmavondje. Best wel wat sfeer, geen idiote bijpersonages, paar leuke ideeën.
Zoals gezegd ook het nodige aan nogal domme of slordige punten, ik noem er een aantal:
- Handmatig een bloeddruk opnemen maar zonder stethoscoop (?), die dan vervolgens nadien doodleuk tevoorschijn wordt gehaald om naar de buik te luisteren.
- Er steekt ineens een spijker uit de traptrede. Hoe dan?
- Het haar van Blunt zit altijd als gegoten en beweegt niet vanwege de haarlak.
- Een jochie van een jaar of 9 die met één arm, zittend op een wankele ondergrond, zijn zwaardere zus omhoog trekt uit een massa mais. Waar men in tweede instantie, liggend onder een metalen deur, nauwelijks meer in wegzakt.
Nu ja, het is enigszins jammer maar niet onoverkomelijk. Positief vond ik het laatste shot, met de glimlach van Blunt wanneer ze het geweer door laadt. Heerlijke punch nog even.
blondiefilmfreak
-
- 664 berichten
- 320 stemmen
Nope,niets voor mij.al die irritante stiltes.volslagen kut film,dit trek ik gewoon niet.
dsp9000
-
- 32 berichten
- 226 stemmen
Goede film. Alleen jammer dat die CGI-monsters er weer ontzettend kut en fake uitzien. Ik zal nooit kunnen wennen aan CGI-monsters. Daarom slechts 3 sterren.
Pre- en sequels
A Quiet Place: Day One
2024
3 reacties
A Quiet Place Part II
2020
133 reacties
Gerelateerd nieuws
Eerste trailer onthuld voor langverwachte 'A Quiet Place'-prequel 'A Quiet Place: Day One'
Netflix verwijdert binnenkort een grote hoeveelheid titels, dit zijn de best beoordeelde
In de ban van 'The Last of Us' op HBO Max: Vijf films die je vast kunt waarderen
'A Quiet Place' krijgt officieel derde deel en release-termijn
Bekijk ook
HyperNormalisation
Documentaire, 2016
5 reacties
Earth: One Amazing Day
Documentaire / Familie, 2017
17 reacties
The Dawn Wall
Documentaire / Avontuur, 2017
20 reacties
Hans Zimmer: Live in Prague
Muziek / Documentaire, 2017
2 reacties
Ayla: The Daughter of War
Oorlog / Drama, 2017
6 reacties
Sidney Hall
Drama / Mystery, 2017
21 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.