• 8.345.697 stemmen

Paranormal Activity 4 (2012)

Horror | 88 minuten / 96 minuten (unrated versie)

Genre: Horror

Speelduur: 88 minuten / 96 minuten (unrated versie)

Geregisseerd door: Henry Joost en Ariel Schulman

Met onder meer: Kathryn Newton en Katie Featherston

Releasedatum: 25 oktober 2012

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Paranormal Activity 4

"All the activity has led to this..."

Het verhaal speelt zich af in 2011, vijf jaar nadat Katie haar vriend Micah, haar zus Kristi en haar echtgenoot Daniel heeft vermoord en hun baby Hunter heeft meegenomen. Alex en haar familie, ervaren vreemde gebeurtenissen in hun huis. Alex begint een vermoeden te krijgen dat het te maken heeft met de eigenaardige vrouw en haar zoontje die aan de overkant van de straat wonen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

flut film bah

avatar van Serpicos

Serpicos

Weinig nieuws in dit 4de deel.

Het verhaaltje dat er werd verzonnen voor deze film is simpel en klopt blijkbaar niet, maar dat maakt me niks uit, de PA-reeks kijk ik voornamelijk voor goede schrikmomenten en die paar gave momentjes die er altijd wel inzitten. Die waren er opnieuw, spijtig genoeg zijn die momenten schaars en waren er wederom (zoals in het vermoeiende 2de deel) te veel saaie momenten.

avatar van ambrosini

ambrosini

Wij een PA clubje en daarmee kijken wel altijd samen naar alle delen van PA. Helaas is er door omstandigheden een behoorlijke gat geweest tussen.. PA 3 en PA 4.

Gisteren hebben wij voor elkaar gekregen om een PA moment te organiseren.

PA 4 heeft mij eigenlijk het volgende duidelijk gemaakt..

- PA makers zijn minder gemotiveerd en kunnen geen betere film meer maken

- Wat voegt PA 4 meer toe in de reeks? Nadat we alle delen van PA hadden gezien waren er natuurlijke openstaande vragen en daarvan zijn er maar paar beantwoord. Nu heb ik dankzij PA 4 nog meer vragen.

Een reeks waar ik met steeds minder interesse naar kijk en probeer alsnog vragen beantwoord te krijgen. PA 4 is rommelig en is met haast gemaakt..

beter dan PA 1 is het nooit geworden..

Jammer..

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2044 stemmen

Paranormal Activity 4

Deze Paranormal Activity film was weer wat tegenvallend. Het betere aan deze film vind ik dat je weer wat verbinding ziet binnen het Paranormal Activity verhaallijn. Jammer genoeg zijn er nu al in totaal 6 Paranormal Activity films in de wereld waarmee 5 films als verhaallijn aansluiten en eentje een beetje afstotelijk is. Wat ik nou echt wel goed vind aan de Paranormal Activity films is dat Katie Featherston elke keer terug komt als de duivel. Ik vond deze film niet echt spannend. Verhaal was leuk en het concept is natuurlijk niet veranderd. De film is duister maar wist me op veel momenten niet meer bang te maken. Ook vond ik de acteurs het oke doen maar was net van het.

avatar van Thereisnospoon

Thereisnospoon

Is dit gedoe al niet lang geleden eens gebrobeerd met Poltergeist? (deel 1, 2 en 3?)

Toen was het een film, maar nu low budget, en dan maar aannemen dat iemand rare

dingen zelf gaat filmen of zoiets?

avatar van Daan258

Daan258

Ook het 4e deel nog is herzien maar dit blijft voor mij zeker de slechtste uit te reeks.

Absoluut niet vermakelijk. Niet spannend geen sfeer enz enz.

Ben benieuwd of PA Ghost Dimension wat beter zal zijn.

avatar van Rickyman

Rickyman

Net als die andere Paranormal activity's uit de reeks is dit toch ook weer een aardig horrorfilmpje geworden.

Begint een beetje saai en echt bijzonder werd het niet, maar wel lekker spannend.

avatar van Shadowed

Shadowed

Oh maar dit vond ik niet eens zo'n drama.

Ik heb alleen 1 en 2 gezien. 3 moet ik nog zien. Deel 1 was wel ok, iets nieuws. Deel 2 was een beetje flut. Dit deel vond ik nog wel aardig.

Ook al vond ik hem niet zo heel spannend, ik heb me hier toch wel goed mee vermaakt. Ik vind deze reeks sowieso niet heel bijzonder spannend. Misschien dat bij sommige het realistische beeld wel eng over kan komen. Tsja, das bij mij niet echt het geval.

Een dappere rol van Newton, die niet eens slecht is voor iemand die ik nog niet eerder heb herkend. Volgensmij speelt ze nu in de nieuwe topper Three Billboards Outside Ebbing, Missouri .

Kort samengevat, leuker dan 2, minder dan 1. Prima uitkijker.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1914 stemmen

Ik blijf erg gevoelig (in de positieve zin des woords dus) voor die formule van CCTV-camera's die gewoon oppikken wat er te zien is zonder dat een regisseur de beelden stuurt (zogenaamd), waardoor je als kijker nooit precies weet wanneer en vanuit welke hoek er iets schokkends of engs gebeurt. Dat gezegd hebbende is het uitgangspunt met dat kleine jongetje niet bijzonder spannend en behoorlijk traag opgezet, zitten eigenlijk alle (weinige) schokeffecten in het laatste deel van de film en is de afwikkeling (met de eliminatie van zo ongeveer alle personages) behoorlijk onbevredigend want overdreven radicaal, zodat ik bij dit vierde deel voor het eerst echt teleurgesteld ben. Misschien is de koek wel gewoon op.

avatar van mikey

mikey

Weer veel van hetzelfde vliegende laken een pak: brute editing als schrikeffect. Een stille Indonesische kracht sleept weerloze mensen over de vloer. Een mislukte levitatie. Elk standpunt heeft een doorkijkje (of deur, of overloop) links in de hoek en eentje rechts in de hoek zodat je daarop gaat focussen. Überhaupt veel nare dooie hoeken. Dat geeft het beeld wat spanning. Aanvankelijk leuk, later toch flauw.

Wat ik ditmaal wel geinig vond is dat de kids nu eens de camera's plaatsen, helaas nooit de footage bekijken in tegenstelling tot de eerdere delen. Maar dat de ouders zorgeloos hun eigen dingen blijven doen. Zonder interesse in de maffe gebeurtenissen in het lelijke huis. Ook niet in de kids overigens. Zelfs nadat de dochter door een garagedeur rijdt staan ze maar onverschillig naar het bakvisje te staren.

Plottechnisch blijven extreem veel vragen overeind (zoals waarom film je maar bekijk je je opnames niet?). Artistiek hoogst belabberd. Hier had heeeeel wat meer in gezeten ;-P

avatar van Bxian32

Bxian32

Heb maar 1 woord voor dit prul: slaapverwekkend... echt zonde van je tijd dit....

avatar van umbra

umbra

Ben gans de reeks nog eens aan het aflopen, 1, 2 en 3 gisteravond. Nu dus deel 4 nog is. Ben sowieso grote P.A. fan waarvan ik 1 en 3 de beste vind, zeg maar top. Deze 4de uit de reeks blijft sowieso leuk, met dat sandalen joch, die Katie. Wel enorm lage score, achja boeien, ik hou wel meer van films die het mainstream en algemeen soms slecht doen.

avatar van Alathir

Alathir

Deze is wel weer iets minder als deel 3. Er zitten wat dooie momenten in en een beetje zwak qua schrikmomenten. Op het einde moet het dan weer allemaal rap rap gaan. Katie komt in deze film ook weer terug. Deze film speelt zich af na deel 1 en 2, 5 jaar later als ik me niet vergis. Voor mij zijn deel 1 en deel 3 wel het best qua griezeligheid. Dit deel en deel 2 zijn wat saaier. Topfilms zijn het niet maar wel enigszins vermakelijk en demonen hebben altijd wel iets mysterieus. Dat blijft hier steeds het geval. Echt een uitleg krijg je niet dus je blijft kijken op zoek naar meer informatie.

avatar van De_Dorstige

De_Dorstige

Oh mijn god, mijn mede-knakkers,

Een van de mindere films die ik ooit heb gezien.

Ik heb er gewoon bijna geen woorden voor...

Paranormal Activity-marathon gestaakt.

Slaap lekker.