Sinister (2012)

Verenigde Staten / Canada / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Scott Derrickson
met Ethan Hawke, Juliet Rylance en James Ransone

Ellison (Ethan Hawke), een schrijver van misdaadromans die gebaseerd zijn op waargebeurde politiezaken, heeft moeite om een nieuw verhaal te vinden. Hij verhuist met zijn gezin naar een huis waar een gehele familie is uitgemoord. Wanneer ze in het huis een doos met videobanden vinden waar nog meer moorden op staan, leidt dit zijn onderzoek naar een bovennatuurlijke entiteit.

KillerPony 3000
Een van de beste griezelfilms uit de 2010's, vanwege een geslaagde en huiveringwekkende bogeyman en de manier waarop die te werk gaat. Een goed voorbeeld van hoe je found footage ook stijlvol en met mate in een film kan emigreren (de film blijft nog film en geen handycamvehikel) en ook eindelijk nog eens met een originele draai aan gegeven. Best niet te bekijken vlak voor je iets nodig hebt op zolder.

avatar van princesspeach
Prima filmpje. Werd nooit echt saai, het wist me wel te boeien maar was ook niet echt spannend of eng.

avatar van IH88
“Don't worry, Daddy. I'll make you famous again.”

Prima horrorfilm. Sinister neemt zijn tijd om de spanning langzaam op te bouwen, en dat betaalt zich uit wanneer in het laatste gedeelte alle remmen los gaan. Creepy kleine kinderen zijn een gewillig onderwerp in horrorfilms, en in Sinister zit je op het laatst weer met je nekharen overeind naar een klein meisje met een hakbijl te kijken. Horrormagie, en met Ethan Hawke heb je ook de perfecte acteur voor dit soort maniakale rollen.

Tot vlak voor het einde een behoorlijke film. Dan schijnt de regisseur opeens te bedenken dat er een eind moet komen. Tja dat einde maakte de film voor mij onvoldoende.

avatar van Perry Meer
mwah vond er niet veel aan, kon mij niet echt boeien, jammer had er meer van verwacht.

Tarkus schreef:
Het verhaal was redelijk, de vertolkingen waren dat ook.
Maar een horror/thriller ?? Dat vond ik nu net niet, daarvoor is de film te 'braaf', geen enkele scene maakte indruk op me, horrorgehalte nihil, idem voor het thrillergehalte.
De hoes is gruwelijker dan de film in zijn geheel.

De film is me deze keer iets beter bevallen dan de eerste maal dat ik hem bekeek.
Maar een topper zal het nooit worden.
Ben benieuwd of het tweede deel beter is, al vrees ik er wel een beetje voor, afwachten maar.