Drive (2011)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Nicolas Winding Refn
met Ryan Gosling, Carey Mulligan en Bryan Cranston

In Drive staat een Hollywood-stuntrijder centraal, een eenzaat van nature, die er een bijverdienste als bestuurder van de vluchtwagen in de criminele onderwereld op nahoudt. Hij haalt zich de woede op de hals van een van L.A.'s gevaarlijkste mannen nadat hij de ex-criminele echtgenoot van z’n mooie buurvrouw helpt bij een klus die helemaal fout afloopt. De enige manier om haar te beschermen en in leven te blijven is doen wat hij het beste kan: rijden.

avatar van SSeagal
Angel9999 schreef:
Onze discussie begon met deze quote van jou en wellicht kon ik het niet waarderen dat je zegt in je allereerste quote dat je niet snapt waarom zovelen wild worden van deze film en je comment over de herhalende shots daar bovenop. De rest is actie en reactie. Het is je vergeven bij deze. En ja laten we het gezellig houden.

Beste Angel, ik heb gewoon in het algemeen mijn mening met kritische noot gegeven, en met een naar mijn idee redelijk uitgebreide onderbouwing. Je zal het ongetwijfeld ergens goed bedoelen, maar 'het is je vergeven'? Dat begrijp ik niet helemaal, wat heb ik in jouw ogen dan zo verkeerd gedaan? Had je liever 1 zin gewild in de trant van: wat een boutfilm, 2,5* zonder een uitleg erbij? Ik snap het aan de ene kant ook wel, als je zelf helemaal wild bent van een bepaalde film, dan kan een kritische mening overkomen alsof jouw 'kindje' wordt aangevallen.

Dat fenomeen ken ik zelf maar al te goed, ben immers ook niet perfect. En dat is zo leuk van een (gezellig) lopende discussie. Je had gerust kunnen vragen waarom ik de film dan zo traag vond of waarom ik mij wel stoor aan de herhalende shots. In plaats daarvan kom je over alsof je mij persoonlijk aanvalt, door te zeggen dat ik toch niet geloofwaardig ben, beperkt lees en dan dat denigrerende 'meneertje' naar mij toe. En dat wou ik gewoon even tegen je zeggen, dat ik dit niet zo leuk vond. Ik vind reviews lezen altijd leuk, zelfs negatieve. Gewoon om te brainstormen. Iedereen heeft persoonlijke wensen in een film en daardoor kun je vaak nuttige dingen uit een review halen, zowel uit positieve of negatieve reviews. Ik hou er alleen niet van als mensen aannames doen over een persoon of neerbuigend doen. Nogmaals, dit was wellicht niet je intentie, maar zo kwam je wel heel erg over. Maar goed, zand erover zou ik zeggen en fijne zondag nog!

Tot slot, Drive is echt niet een slechte film, als ik een film echt slecht vindt, dan kom ik eerder op een 2 of lager uit

avatar van misterfool
Misschien wel de sfeervolste film die ik ken. De welhaast Micheal Mann-achtige cinematografie wordt zelfs nog versterkt door de ultrastrakke synthpop van o.a Chromatics. Tel daar de onderhuidse spanning, het best beklijvende verhaal en de goede acteerprestaties bij op en je hebt een meesterwerk IMHO.

Lavrot schreef:

Hier het cruciale ontmaskeringsmoment (figuurlijk gesproken, uiteraard) : Drie van de vier maskers in de "trailer."

Doe er je voordeel mee.

Heb deze scene ondertussen al een aantal keren herbekeken. Maar het blijft me een raadsel wat hier te zien zou moeten zijn, dat een volledig ander licht werpt op de hoofdpersoon. Enlighten me please?

avatar van Agent47
Trage film. Verhaallijn op papier is op zich nog wel ok, maar die herhaalde stiltes en saaie indruk van de film maakt het dit keer een onvoldoende resultaat voor mij. Jammer.

Onvoorstelbaar saai....